Gå til innhold

Må jeg ta sukkerpillene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg ikke må ta sukkerpillene, men jeg har også hørt at sæd kan "overleve" 9 dager etter sex, så jeg skjønner egentlig ikke helt dette... Jeg mener, hvis man skal ta angrepille hvis man har glemt en vanlig pille, betyr ikke egentlig det at man ikke kan ha sex når man tar sukkerpillene da? Fordi de er jo ingenting, så det blir jo som å ikke ta pille (bruke beskyttelse). Pluss at hvis det stemmer at de små svømmerne lever så lenge så hva skjer da hvis jeg har sex (og har tatt piller nøye hele mnd) men ja, har sex rett før sukkerpilleperioden, og ikke tar sukkerpillene... hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

98% (eller hva det er) sikkerhet for at det ikke skjer noe.

Du trenger ikke ta sukkerpillene - man kan få p-piller uten sukkerpiller og. Sukkerpillene er bare der for at du skal slippe å holde styr på hvilken dag du skal begynne på nytt brett igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Sukkerpillene er ikke vits i å ta for beskyttelse nei, på mine brett er det ikke sånne engang, det er bare 21 piller og så skal man ha 7 dager uten piller (normalt sett, man kan jo hoppe over eller korte ned perioden osv).

P-piller fungerer sånn at man er beskyttet også under den pillefrie uka.

At sæd kan leve i 9 dager høres forøvrig ut som en grov overdrivelse, men det har jo uansett ingenting å si når du ikke har eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...