Gå til innhold

Kvinner hører hjemme på kjøkkenet!

T-bag

Anbefalte innlegg

Glad i reiser skrev (På 29.5.2011 den 16.29):

Aldeles ikke! Du som er et skikkelig mannfolk og bør være vant til å tråle skogen til fots etter mat, bør klare å gå til kjøleskapet selv å hente den ølen ;)

Klart jeg kan, men siden du er dama her tenkte jeg det sa seg selv hvem som skulle gjøre hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  T-bag skrev (På 29.5.2011 den 16.21):

Her inne har vi alle de hippe, selvstendige kvinnene som ikke tåler at et mannfolk av skikkelig kaliber kommer og forteller dem hvor skapet skal stå.

Hva gir deg rett til å bestemme hvor andres skap skal stå? Du har ikke kommet med et eneste argument hittil. Kom igjen da, greier du ikke såpass som å argumentere for dine egne meninger?

Og ikke ta den der "jeg har da aldri sagt". For det har du jo så vitterlig. Om du foretrekker en kvinne som lar deg bestemme over henne, så værsågod, du står da fritt til å velge henne. Men greier du å komme opp med ett, ETT, eneste argument for hvorfor du har rett til å bestemme hvordan alle kvinner skal være? Altså, sånn rent bortsett fra "det burde være sånn"? Eller mener du det er argument nok? Isåfall er du lite smart som ikke skjønner at det ikke holder her i verden. Eller nevn ett eneste område der det er holdbart.. hehe.. Og helst før du begynner å kreve argumenter fra andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  T-bag skrev (På 29.5.2011 den 16.31):

Klart jeg kan, men siden du er dama her tenkte jeg det sa seg selv hvem som skulle gjøre hva.

Fordi?

Argumenter, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser
  T-bag skrev (På 29.5.2011 den 16.30):

Klarer du å ta den personen du lever med for den han/hun er? Si vedkommende røyker 20 prince om dagen, ville ikke du prøvd å få h*n til å slutte?

Dette ville være noe jeg visste før det seriøst mellom oss, og det er en last han hadde jeg måtte lært å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket
  T-bag skrev (På 29.5.2011 den 16.30):

Klarer du å ta den personen du lever med for den han/hun er? Si vedkommende røyker 20 prince om dagen, ville ikke du prøvd å få h*n til å slutte?

jeg prøver så godt jeg kan i hvertfall - det er det man lærer ved å være i et forhold, å gi og ta. Akseptere mindre gode sider ved hverandre og lære å leve med det. Hadde han røyket så mye, så hadde jeg bedt ham røyke ut vinduet eller ute på terrassen, men det er fordi hus og vegger stinker røyk. Om han lukter røyk for nå være, men at alt annet skal lukte røyk kan diskuteres. Man må være villige å møte hverandre på halvveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Glad i reiser skrev (På 29.5.2011 den 16.33):

Dette ville være noe jeg visste før det seriøst mellom oss, og det er en last han hadde jeg måtte lært å leve med.

Nettopp. Da har du jo meninger du og om hvordan du vil mannen skal leve! Dobbeltmoralen kom og tok deg i ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.5.2011 den 16.31):

Hva gir deg rett til å bestemme hvor andres skap skal stå? Du har ikke kommet med et eneste argument hittil. Kom igjen da, greier du ikke såpass som å argumentere for dine egne meninger?

Og ikke ta den der "jeg har da aldri sagt". For det har du jo så vitterlig. Om du foretrekker en kvinne som lar deg bestemme over henne, så værsågod, du står da fritt til å velge henne. Men greier du å komme opp med ett, ETT, eneste argument for hvorfor du har rett til å bestemme hvordan alle kvinner skal være? Altså, sånn rent bortsett fra "det burde være sånn"? Eller mener du det er argument nok? Isåfall er du lite smart som ikke skjønner at det ikke holder her i verden. Eller nevn ett eneste område der det er holdbart.. hehe.. Og helst før du begynner å kreve argumenter fra andre ;)

Jeg mener kvinnfolk hører hjemme på kjøkkenet av den grunn at barna skal ha noen å komme hjem til hver dag, når fattern er på jobb. Jeg mener barna skal oppdras av mor (og far såklart) og ikke av fremmede folk i en eller annen forbanna barnehage full av inkompetente lappsamer du ikke kjenner engang!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  T-bag skrev (På 29.5.2011 den 14.12):

God ettermiddag.

For å være helt ærlig er jeg litt små irritert over hvor mye makt kvinner har fått i samfunnet i dag. Lange utdanninger, gode jobber og likestilt med menn på mange måter. Dette gjør at kvinner ikke gjør de pliktene som de har gjort helt fra tidens morgen. Med dette mener jeg å lage mat, stelle hjemmet og passe på ungene.

Mange mener dette er helt absurde tanker, men det er jeg i mot, Når både menn og kvinner er i jobb, blir barna sendt i barnehager hvor de tilbringer mesteparten av dagene fra morgen til ettermiddag. Dette gjør at barna blir oppdradd av fremmede og barna får ikke samme bånd til foreldrene sine, som de hadde gjort hvis de kunne hvert mere hjemme.

Når det kommer til matlaging er det flest menn som har talent. Hva har skjedd her?

Som de fleste vet skal og vil kvinner alltid høre hjemme på kjøkkenet. Når kvinner er i arbeid, jobber de lange arbeidsdager og kommer hjem for utslitt til å kunne lage en god middag.

Som også fører til at det ofte blir toro-middag eller ferdig middag.

Hva er deres mening ang. dette? Er folk enig eller liker de fremgangen i dagens samfunn?

Jeg vil svare deg seriøst. Jeg er delvis enig med deg jeg. Ikke at vi kvinner skal stå på et kjøkken hele dagen, men at barn er for lenge og for mye i barnehagene. Jeg er pedagog selv, og vi ser mye trist. Jobber i barnehage, og stortrives, men likevel er det barn der som går der 50 timer i uken hele året.

Jeg skulle ønske kvinnene kunne velge mer, få være mer hjemme med sine små. Men så kommer pengene inn og mange sier de ikke har råd. Jeg tror også mange barn hadde hatt det bedre hjemme de 2 første årene. Jeg selv synes det er teit at jeg kjører mine barn i en barnehage, og møter opp i en annen og passer andre sine barn. Hvorfor kan ikke jeg tjene penger på å passe mine egne barn? Dette er snodig. Vi kvinner har flyttet oss fra våre egne hjem, ut og passer andres barn. OG slik lever i uten å klage.

La oss få 2 års permisjon MED lønn, og først da kan menn komme hjem til opplagte koner MED middag klar på bordet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-bag skrev (På 29.5.2011 den 16.35):

Jeg mener kvinnfolk hører hjemme på kjøkkenet av den grunn at barna skal ha noen å komme hjem til hver dag, når fattern er på jobb. Jeg mener barna skal oppdras av mor (og far såklart) og ikke av fremmede folk i en eller annen forbanna barnehage full av inkompetente lappsamer du ikke kjenner engang!

Hva med oss som ikke vil ha barn? :P

Du har merkelige fordommer mot barnehager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser
  T-bag skrev (På 29.5.2011 den 16.31):

Du må ha lite å finne på en søndag med dårlig vær. Tenker du sitter å skrattler over hvor dumme vi er som går på dette tullet. (håper det hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 29.5.2011 den 16.35):

Nettopp. Da har du jo meninger du og om hvordan du vil mannen skal leve! Dobbeltmoralen kom og tok deg i ræva.

Nå er det forskjell på noe som forkorter livet betraktelig og kjøkkenslave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig! Her inne har vi alle de hippe, selvstendige kvinnene som ikke tåler at et mannfolk av skikkelig kaliber kommer og forteller dem hvor skapet skal stå.

Ta dere sammen!

Du forstår hvorfor de fleste damer ikke vil ha deg, eller? Vi synes du er rimelig latterlig skjønner du.

Jeg foreslår at du tar deg en tur til nærmeste trevareforhandler og spør etter en to toms fire. Så tar du fram tommestokken og måler selv.

Jeg vedder høyre testikkel på at den er 48x98mm.

Leseferdighetene dine er særdeles elendige. Det heter en to toms fire fordi menn i gamle dager ikke var i stand til å måle eller ikke brøy seg videre om å være korrekte. Problemet er at du mener kvinner skal være bak kjøkkenbenken med argumentet om at de ikke vet hva en to toms fire er, vet du det gjør faktisk heller ikke de fleste menn. Jeg er helt sikker på at jeg kan spørre deg om andre manneting du heller ikke kan svare på. Jeg morer meg kraftig over at du derved mener du ikke er mann og sånn sett har du hverken brukt for høyre eller venstre testikkel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad i reiser skrev (På 29.5.2011 den 16.36):

Du må ha lite å finne på en søndag med dårlig vær. Tenker du sitter å skrattler over hvor dumme vi er som går på dette tullet. (håper det hvertfall)

Du har faktisk helt rett.

Jeg sitter for øyeblikket og leser til eksamen, men så satt jeg på at annet forum der en eller annen idiot postet akkurat det som står i førsteposten og mente det.

Jeg fikk en glimrende god idé og kopierte det inn hit for å se hvor hissige jeg kunne få dere.

Skuffende faktisk!

Dere har forholdt dere ganske rolig og saklig.

At noen i det hele tatt kan stå for det som står i førsteposten er meg et under. Men det ga meg et titalls gode lattere.

Takk for meg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Glad i reiser
  AnonymBruker skrev (På 29.5.2011 den 16.35):

Jeg har ingen meninger om hvordan jeg vil min mann skal leve ut fra det jeg svarte der. Jeg svarte at det var en ting jeg ville vite, og måtte leve med! Jeg hadde ikke prøvd å forandre han. Og dermed ikke bestemt noe over han.

Hvor leste du det at jeg hadde meninger om hvordan mannen skulle leve ut fra det jeg svarte i innlegget du siterte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser
  T-bag skrev (På 29.5.2011 den 16.39):

Du har faktisk helt rett.

Jeg sitter for øyeblikket og leser til eksamen, men så satt jeg på at annet forum der en eller annen idiot postet akkurat det som står i førsteposten og mente det.

Jeg fikk en glimrende god idé og kopierte det inn hit for å se hvor hissige jeg kunne få dere.

Skuffende faktisk!

Dere har forholdt dere ganske rolig og saklig.

At noen i det hele tatt kan stå for det som står i førsteposten er meg et under. Men det ga meg et titalls gode lattere.

Takk for meg!

Lykke til med eksamen :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det som er så kjip er at hvis kvinner hører hjemme på kjøkkenet, så hører menn hjemme i garasjen og hagen. Og hvem skal da ta seg av stue, soverom, osv??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...