Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God ettermiddag.

For å være helt ærlig er jeg litt små irritert over hvor mye makt kvinner har fått i samfunnet i dag. Lange utdanninger, gode jobber og likestilt med menn på mange måter. Dette gjør at kvinner ikke gjør de pliktene som de har gjort helt fra tidens morgen. Med dette mener jeg å lage mat, stelle hjemmet og passe på ungene.

Mange mener dette er helt absurde tanker, men det er jeg i mot, Når både menn og kvinner er i jobb, blir barna sendt i barnehager hvor de tilbringer mesteparten av dagene fra morgen til ettermiddag. Dette gjør at barna blir oppdradd av fremmede og barna får ikke samme bånd til foreldrene sine, som de hadde gjort hvis de kunne hvert mere hjemme.

Når det kommer til matlaging er det flest menn som har talent. Hva har skjedd her?

Som de fleste vet skal og vil kvinner alltid høre hjemme på kjøkkenet. Når kvinner er i arbeid, jobber de lange arbeidsdager og kommer hjem for utslitt til å kunne lage en god middag.

Som også fører til at det ofte blir toro-middag eller ferdig middag.

Hva er deres mening ang. dette? Er folk enig eller liker de fremgangen i dagens samfunn?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

..

:Gjesp:

• Liker 5
Skrevet

Vi lever i 2011. Du hører like mye til på ett kjøkken som en kvinne.

Takk og lov så har sammfunnet kommet lengre enn hjernen din.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er så galt i å bytte på rollene? Mange menn ønsker faktisk å være hjemme med barna og lage mat.

• Liker 4
Skrevet

Det der tror du ikke på selv engang.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå stikker du hånden i et vepsebol,ts. :popcorn:

Jeg tipper dette blir en lang tråd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å være helt ærlig er jeg litt små irritert

:troest:

Skrevet (endret)

T-BAG... Burde vel kanskje heller kalt deg D-BAG for douchebag.

Endret av Tears.of.the.Sun
  • Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Trololololol :fnise:

Dagens laugh out loud innlegg :rodmer:

Ikke bit på kroken, kjære dere.

Skrevet

Nice try :fnise:

Ja - godt forsøk men desverre litt gjennomskinnelig :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

God ettermiddag.

For å være helt ærlig er jeg litt små irritert over hvor mye makt kvinner har fått i samfunnet i dag. Lange utdanninger, gode jobber og likestilt med menn på mange måter. Dette gjør at kvinner ikke gjør de pliktene som de har gjort helt fra tidens morgen. Med dette mener jeg å lage mat, stelle hjemmet og passe på ungene.

Mange mener dette er helt absurde tanker, men det er jeg i mot, Når både menn og kvinner er i jobb, blir barna sendt i barnehager hvor de tilbringer mesteparten av dagene fra morgen til ettermiddag. Dette gjør at barna blir oppdradd av fremmede og barna får ikke samme bånd til foreldrene sine, som de hadde gjort hvis de kunne hvert mere hjemme.

Når det kommer til matlaging er det flest menn som har talent. Hva har skjedd her?

Som de fleste vet skal og vil kvinner alltid høre hjemme på kjøkkenet. Når kvinner er i arbeid, jobber de lange arbeidsdager og kommer hjem for utslitt til å kunne lage en god middag.

Hva er deres mening ang. dette? Er folk enig eller liker de fremgangen i dagens samfunn?

Dette er noe jeg definitivt vil gjøre. Min mening er av den gammeldagse sorten, og jeg mener det er mannen som skal være på jobb og tjene penger.

• Liker 1
Skrevet

God ettermiddag.

OK, kvinner føder barn, men hva gjør at menn ikke kan være like gode på kjøkkenet? Flere av Norges (og verdens) dyktigste kokker, er menn.

Jeg og forloveden har begge lang utdanning. Han har noen år igjen av sin (og ja, han kommer til å tjene bedre enn meg), men frem til det, har jeg faktisk bidratt med en høy inntekt som gjør at vi har kunnet kjøpe leilighet etc. Etter din mening burde jeg vel gitt blaffen i å ta en utdannelse som gir gode lønnsutsikter og å bidra til at vi faktisk sitter godt i det økonomisk?

Har du for øvrig tenkt på barnets beste? Jeg mener at det beste for barnet er at det har et nært forhold til BEGGE foreldrene sine. Jeg hadde derfor blitt rasende om forloveden min valgte bort det.

Nå kommer vi nok til å få et mer tradisjonelt kjønnsrollemønster etter hvert, men det ligger ingen automatikk i det. Grunnen er vel at jeg liker husmoraktige sysler bedre enn ham, samt at i mitt yrke er det store muligheter for å jobbe konsulentbasert. Det betyr likevel ikke at han vil slippe unna alt av husarbeid (jrf. tråden om hun som har en mann som krever at hun fikser alt).

I dagens samfunn er de fleste familier avhengige av at begge foreldrene tjener penger, da er det også naturlig å dele på oppdragelse og plikter i huset.

AnonymBruker
Skrevet

Nice try :fnise:

Synes det var et særdeles dårlig forsøk :ler:

Men men, finnes alltids noen som går fem på :klaske:

AnonymBruker
Skrevet

Deg om det.

Jeg er vokst opp med en hjemmeværende pappa. Og det var flott!

• Liker 1
Skrevet

Da synes jeg menn hører hjemme i skogen med pil å bue for å skaffe maten også :ironi:

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns du fremstiller problemstillingen litt galt, men sjønner poenget ditt. Samfunnet har utviklet seg drastisk, men det bør ikke nødvendigvis være slik at kvinnen skal stå på kjøkkenet hele dagen. Slik samfunnet er lagt opp, det de har kjempet for og fremdeles kjemper for er at det ikke er forskjeller på menn og kvinner. Hele tiden blir den moderne mann kritisert uansett hva det gjelder. Kvinner er blitt så høye på pæra, vi skal ikke trenge mannen til noen ting som helst, vi skal klare oss selv. Alt skal være likt, lik jobb, like sterke, gjøre det samme hjemme, ha den samme fødselpermisjonen. Og dere menn er ikke et hakk bedre, dere er selv med i denne utviklingen, derfor blir det slik. Vi stiller ikke krav til hverandre, det er stadig diskusjoner om hvem som er best til å kjøre bi, hvem som har sterkest psyke, hvem som har høyest smerteterskel.--. Det tar jo aldri slutt.

Jeg personlig mener at vi er to ulike kjønn, vi kvinner trenger dere menn, og dere trenger oss.

I dag har vi en homomann som forteller oss kvinner hvordan vi skal sminke og kle oss(les: Jan Thomas) Hva faen skjedde her??? Gutter begynner med sminke og går med rosa skjorter og røde bukser? Hva faen skjedde her?

Når det gjelder hvem som skal stå på kjøkkenet er ikke dette den største bekymringen vi har i dette kjønnsperspektivet, og det tor jeg du vet. For ingen av dere sulter foran brødboksen, og det er ikke vår feil som kvinner at samfunnet er lagt opp slik at vi ikke kan være hjemme lengre. Ikke engang etter vi har født får vi være hjemme et år. Dette er like mye mannen sin feil som kvinnen.

Jeg tror vi begge bør gå tilbake til det stadiet at vi faktisk respekterer hverandre, innseer at vi er to ulike kjønn og at i mange tilfeller trenger vi hverandre.

Rødstrømpene får klare seg selv!!!

¨

:takke:

• Liker 1
Skrevet

Det er akkurat min mening!

Jeg jobber, jeg tjener penger, og jeg er husets herre.

Kvinnfolk burde kunne rette seg etter det, og la mannfolk få være mannfolk, det er det vi (jeg i allefall) gjør best.

Etter 8 timer i hardt fysisk arbeid vil jeg kunne komme hjem til deilige kjøttboller i brun saus og en dame som har energi til NOE annet enn å få med seg siste episode av frusterte fruer eller hva enn det er for et udugelig tv program kvinnfolk finner underholdende nå for tiden.

Skrevet

Ja, dagens generasjon vokser i stor grad opp på ferdig-mat og oppdras av andre, det er sant det!

Men hvorfor skal man plasseres en bestemt plass (hjemme) på grunn av kjønn?

Hvis kvinnen har lyst og anledning til å være hjemme - Fint!

Hvis mannen har lyst og anledning til å være hjemme - Fint!

Hvis ingen vil være hjemme, så skal de heller ikke det. Hvert sitt valg - samfunnet utvikler seg!

Skrevet

Synes det var et særdeles dårlig forsøk :ler:

Men men, finnes alltids noen som går fem på :klaske:

Ååhh, tro meg - det finnes mannfolk som helt alvorlig mener det TS skriver. Om TS mener det, gir jeg blaffen i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...