Gå til innhold

Hvordan bli kvitt henne?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Komplisert situasjon. Var ute på fredagskvelden, dro hjem ganske tidlig. Møtte på lillesøstra (nabo) til lillebroren min sin kompiss der hun satt å gråt på fortauskanten. Vi har aldri snakket sammen egentlig, og da vi var små barn var hun ganske redd for meg. Pleide å stikke av osv.

Anyway, jeg gikk bort å snakka med henne, spurte hva som var i veien. Kjærlighetsproblemer naturlig nok. Uansett så var jeg utrolig god mot henne og trøstet henne, og sa mye fint til henne for å få henne i bedre humør og ga henne en klem. Referete til egne erfaringer osv. Var vel småfull selv, tror jeg må ha vært flink til å virke følsom og forståelsesfull. Fulgte henne hjem og gikk hjem til meg selv igjen.

Yes så nå har hun adda meg på fb og begynt å fortalt meg hvor koselig hun syns det va å snakke med meg å spør om jeg vil finne på ting osv. Har bare jattet litt med for å være høfflig, men er overhodet ikke interessert i henne. Og hadde sikkert ikke vært så snill med henne hvis jeg var edru den kvelden. Dessuten er den der broren hennes en sånn overbeskyttende tulling som sikkert vil begynne å bråke med meg pga dette. Uansett jeg vil ikke såre stakkarn heller, og vil hvertfall ikke ha noe bråk med broren hennes, så hvordan kommer jeg meg ut av dette. Tørr ikke logge på fb heller for hun snakker til meg hele tiden. Jeg blir gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjern henne som venn på facebook og blokker henne.

Ja for det blir jo ikke kleint å møte på henne på nytt igjen da -.-

Lavpanna...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for det blir jo ikke kleint å møte på henne på nytt igjen da -.-

Lavpanna...

Så får det bare være "kleint"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar avvisende og kort hver gang hun sier noe. Hvis hun spør deg om noe som direkte viser interesse ("skal vi finne på noe en dag?" "synes du jeg er deilig/pen/*usikkert jenteprat*?"), så sier du at du synes hun er for ung/noe annet snilt som ikke får hun til å føle at det er noe feil med henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme, og det er grusomt .... Men ja, det hadde vært en løsning å slette henne fra listen, men da blir det enda verre visst du møter henne ja.... Du kan jo alltids håpe at det går over av seg selv visst du ikke svarer henne, det bruker fungere.

Sukk... føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger ikke svare på alle som vil chatte eller alle mail på facebook. Ofte er jeg logget på, men driver med helt andre ting og det er ikke sikkert jeg er hjemme engang. Hvis hun legger opp til flørt kan du bare si at du ikke er interessert og at hun er for ung.

Forstår at det er vanskelig, men går det an å prate med broren hennes hvis hun blir for intens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke svare på alle som vil chatte eller alle mail på facebook. Ofte er jeg logget på, men driver med helt andre ting og det er ikke sikkert jeg er hjemme engang. Hvis hun legger opp til flørt kan du bare si at du ikke er interessert og at hun er for ung.

Forstår at det er vanskelig, men går det an å prate med broren hennes hvis hun blir for intens?

Nei broren hennes er en sånn overlegen seriøs og ordentlig type som missliker meg sterkt pga player-rykter osv. Jeg tror ikke hun er klar over de ryktene faktisk, få ei venninne til å fortelle henen det? Kan det funke, eller roter jeg meg bare enda dypere inn i det? Kan ikke skylde på at hun er for ung heller, hun er bare 2 år yngere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei broren hennes er en sånn overlegen seriøs og ordentlig type som missliker meg sterkt pga player-rykter osv. Jeg tror ikke hun er klar over de ryktene faktisk, få ei venninne til å fortelle henen det? Kan det funke, eller roter jeg meg bare enda dypere inn i det? Kan ikke skylde på at hun er for ung heller, hun er bare 2 år yngere.

Hvis hun kontakter deg på chaten kan du vel bare ta en spansk en og si at du må logge av fordi dama di ringer. Og du må ikke svare hvis hun henvender seg. Hvor gammel er hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Altså vær så grei! Kan du ikke bare si det rett ut at du ikke er interessert i noe. (Du kan legge til en hvitløgn som bla. fordi du holder på med ei eller noe) Og dersom hun fortsetter å skriver så svarer du "slakt" og til slutt vil hun ta hintet :)

Vær flink å vær ærlig nå :) Vet selv at om jeg var den jenta og gutten bare gjatta med meg hadde jeg undrer lenge om han var interessert eller ei. Du må gi det inn med t-skje. :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oblivion

Skjønner greia, dette kan fort bli mer enn det du takler uten å få problemer.

Vel, jeg har vært der i den forstand at jeg har hatt ønske om vennskap eller ingen kontakt med noen som har vært forelska/interessert i meg. Siden vi ikke kjente hverandre supergodt så hadde jeg en enkel løsning.

Jeg fortsatte å prate med personen innimellom og plutselig så fortalte jeg med stor entusiasme og glede at jeg hadde møtt noen og skulle på date. Prata kort om at det var kult å ha møtt noen igjen, og sa vel deretter noe sånnt som "jepp, så det blir min fredag, hva skal du i helga da?"

Hørte ikke mye mer fra den kanten annet enn som venn for å si det sånn, og btw. jeg løy ikke, jeg dro ut med en ny bekjent den helgen -selv om det ikke akkurat var den nye store kjærligheten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Unnskyld, men må men ikke godkjenne forespørsel fra folk som vil legge deg til som venn på fjasboka?

Så da har du vist deg som ok, og godtatt en forespørsel om å bli din venn.

Da er det ikke rart om hun tror hun har fått en ny venn...

Du får bare behandle henne sånn som du ville gjort med en vanlig bekjent...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Komplisert situasjon. Var ute på fredagskvelden, dro hjem ganske tidlig. Møtte på lillesøstra (nabo) til lillebroren min sin kompiss der hun satt å gråt på fortauskanten. Vi har aldri snakket sammen egentlig, og da vi var små barn var hun ganske redd for meg. Pleide å stikke av osv.

Anyway, jeg gikk bort å snakka med henne, spurte hva som var i veien. Kjærlighetsproblemer naturlig nok. Uansett så var jeg utrolig god mot henne og trøstet henne, og sa mye fint til henne for å få henne i bedre humør og ga henne en klem. Referete til egne erfaringer osv. Var vel småfull selv, tror jeg må ha vært flink til å virke følsom og forståelsesfull. Fulgte henne hjem og gikk hjem til meg selv igjen.

Yes så nå har hun adda meg på fb og begynt å fortalt meg hvor koselig hun syns det va å snakke med meg å spør om jeg vil finne på ting osv. Har bare jattet litt med for å være høfflig, men er overhodet ikke interessert i henne. Og hadde sikkert ikke vært så snill med henne hvis jeg var edru den kvelden. Dessuten er den der broren hennes en sånn overbeskyttende tulling som sikkert vil begynne å bråke med meg pga dette. Uansett jeg vil ikke såre stakkarn heller, og vil hvertfall ikke ha noe bråk med broren hennes, så hvordan kommer jeg meg ut av dette. Tørr ikke logge på fb heller for hun snakker til meg hele tiden. Jeg blir gal!

Hvorfor skal en fyr begynne å bråke med deg fordi du har hatt samtale med hans triste lillesøster og fulgt henne hjem, men over hode ikke er intressert i henne?

Du har vært høflig og det er det.

Da har du vel strengt tatt ikke et problem, her.

Bare at du ikke må vise deg som noe mer enn en bekjent for denne nye personen på vennelista di.

Du har bare vært sosial med lillesøstra til en kompis.

Pleier du ikke å være sosial med folk?

Jeg gjør sånt hele tida, og ingen tror jeg skal bli kjæreste med dem bare pga at vi snakker sammen...

Tror egentlig du konstruerer litt drama her, jeg.

Eller så aner du ikke hvordan man har damer/jenter som venner og bekjente..

Vel, nå har du fått en sjans til å prøve deg.Ingen gurnn til panikk.

Hun kjenner deg (siden du har fortalt om deg)og er på vennelista di. That's it.

Blir det noe romantiske tilnærminger fra henne, så introduser henne til kjæresten/daten din en gang dere er ute, og presenter jenta som en du kjenner som er lillesøstra til kompisen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har du sagt a så må du si b vettu.

Du kan ikke bare playe dette stakkars mennesket og deretter stikke av. Nå er du feig. Nytter ikke å skylde på fylla her. Nå må du gi full pakke. En ordentelig lurepikk er du. Fysjameg. Hadde jeg vært denne dama så hadde jeg trodd at du var interessert. Det motsatte kjønn oppfører seg ikke sånn uten at det er noe mere i bildet.

Først er du gentlemann og følger henne til døra og greier, og deretter beskylder du henne for å være stalker når hun vil henge med deg på Facebook? Hva slags oppførsel er det?

Nå må du skjerpe deg! :kjefte: Det er du som har bommet på det sosiale spillet her. Ikke det stakkars mennesket som nå er oppover ørene betatt av deg. Du er helten i hennes liv nå. :rodmer: Her må du kjøre løpet ut og ikke ta lurepikken mellom beina og stikke av.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en fyr begynne å bråke med deg fordi du har hatt samtale med hans triste lillesøster og fulgt henne hjem, men over hode ikke er intressert i henne?

Du har vært høflig og det er det.

Da har du vel strengt tatt ikke et problem, her.

Bare at du ikke må vise deg som noe mer enn en bekjent for denne nye personen på vennelista di.

Du har bare vært sosial med lillesøstra til en kompis.

Pleier du ikke å være sosial med folk?

Jeg gjør sånt hele tida, og ingen tror jeg skal bli kjæreste med dem bare pga at vi snakker sammen...

Tror egentlig du konstruerer litt drama her, jeg.

Eller så aner du ikke hvordan man har damer/jenter som venner og bekjente..Vel, nå har du fått en sjans til å prøve deg.Ingen gurnn til panikk.

Hun kjenner deg (siden du har fortalt om deg)og er på vennelista di. That's it.

Blir det noe romantiske tilnærminger fra henne, så introduser henne til kjæresten/daten din en gang dere er ute, og presenter jenta som en du kjenner som er lillesøstra til kompisen din...

LOL!! :skratte: Hva ?

Det er ganske åpenbart at hun er smått hypp på meg når hun begynner å spørre meg om personlige ting, hva jeg liker i en jente og når hun spør om jeg liker blondt hår (som hun har) og generelt er interessert i å finne ut om hun matcher mine preferanser.

Den der var ganske artig da jeg har mange venninner og generlet alltid har hatt lett for å få meg både kjærester og ons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du sagt a så må du si b vettu.

Du kan ikke bare playe dette stakkars mennesket og deretter stikke av. Nå er du feig. Nytter ikke å skylde på fylla her. Nå må du gi full pakke. En ordentelig lurepikk er du. Fysjameg. Hadde jeg vært denne dama så hadde jeg trodd at du var interessert. Det motsatte kjønn oppfører seg ikke sånn uten at det er noe mere i bildet.

Først er du gentlemann og følger henne til døra og greier, og deretter beskylder du henne for å være stalker når hun vil henge med deg på Facebook? Hva slags oppførsel er det?

Nå må du skjerpe deg! :kjefte: Det er du som har bommet på det sosiale spillet her. Ikke det stakkars mennesket som nå er oppover ørene betatt av deg. Du er helten i hennes liv nå. :rodmer: Her må du kjøre løpet ut og ikke ta lurepikken mellom beina og stikke av.

Ikke lett å være mann i dag nei. Uansett hva han gjør så er det galt :jepp: Hvis han ikke hadde stoppet og spurt om hva som hva galt og trøstet så hadde det også vært galt, stopper han så er han en player og lurepikk :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var ganske artig da jeg har mange venninner og generlet alltid har hatt lett for å få meg både kjærester og ons.

Vel hvis du er vant til å omgås damer og har lett for at de blir intressert i deg, så skjønner fortsatt ikke jeg hva problemet ditt er,og hvorfor du får panikk av at hun ble betatt av deg.

Da må det i tilfelle være noe mer du ikke forteller her, som gjør at du føler du har grunn til å ha panikk. Nemmelig at du nok har gjort mer enn å bare prate og dele av dine egne erfainger og følge hjem til døra på en høflig måte.

Da vet du nok at du har sendt ut signal som gjør at hun har grunn til å tro at du ville innlede noe mer med henne...

Pluss at du i tillegg sa ja til å adde henne på facebook og har nok da skrevet ting der som svar til henne, som ikke var til å forstå for henne på annen måte enn som at du faktisk var intressert i noe mer. Men som var klossete av deg når du ikke mener det.

Du trenger helt klart sosial trening mann, når du ikke vet hva du skal gjøre med dette her.

:erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger helt klart sosial trening mann, når du ikke vet hva du skal gjøre med dette her.

:erter:

Litt konkret hjelp:

Du må bli ærlig og fortelle at det ikke vil bli noe forhold mellom dere siden du er ikke forelsket.

Men siden du nok har sagt og gjort ting (på facebook og den kvelden) som gjør at hun trodde du er intressert, så må du fortelle det på en hensynsfullere måte så hun ikke blir for sint/trist.

Du kan si du merker at du ikke har de følelsene som skal til, og at det ikke kommer til å bli sånn heller,så det blir feil å fortsette å gi henne intrykk av noe annet.

Det bør du være voksen nok å gjøre, og er egentlig det du skulle gjort fra før.

Siden du ikke har gjort det, så får du bare beklage deg hvis du skuffer henne.

(Er det muligens et element av at du har playet henne litt, siden du mistenker at broren hennes vil gå ballistic på deg?...Hmm.. :gjeiper:

Har nemmlig selv flere søstrer og vet at om en av de satt trist og gråter på fortauet,- og en kompis av meg gikk bort, pratet og følgte hjem, så hadde jeg ikke gått løs på han av den grunn.Før jeg blir på alerten så må han ha bynt med noe mer opplegg for å komme innpå henne, ja...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er den der broren hennes en sånn overbeskyttende tulling som sikkert vil begynne å bråke med meg pga dette.

Som overbeskyttende "tulling" så vil man jo konfrontere deg med det, for å finne ut hvaslags forklaring du har og se an om man tror du prøver å få i land noe med henne...Spesielt når man tenker seg at du er den personen som skal holde seg ti mil vekk fra sin søster.

Du ville nok fått beskjed om hvor landet lå.

Men om du har en (troverdig)forklaring på det, så er det jo ikke noe å støpe deg ner i sement for...

Så du får bare holde deg på den rette stien framover.

Det bør vel ikke være noe problem for deg, hvis du faktisk ikke er intressert og ikke har gitt inntrykk av å prøve å dra iland et opplegg heller.

Skaff deg ryggrad og si fra på en fin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...