Gå til innhold

SÅ usikker, gravidetstest eller noe forbigående?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp jeg :) har gått på p-piller i 3 år og har kjæreste. Jeg hadde mensen for to uker siden, men opplevde en liten blødning med klart rødt blod på fredag. Igår og idag har jeg bare hatt litt brun utflod(?). Jeg har også hatt litt murringer nederst i magen.. Jeg har søkt litt på nettet og mye at disse opplevelsene blir knyttet til graviditet. dette har gjort at jeg har blitt livredd. Jeg tar alltid en p-pille hver dag, og har aldri opplevd en slik blødning før. Jeg lurer på om noen vet hva dette kan være, eller om det bare er jeg som tenker for mye på det etter alt jeg har lest på nettet? er brae så rart siden jeg ikke har opplevd dette før :S har skrevet en tidligere post og om dette, men det var på fredag.. så håper noen kan hjelpe meg her:) er det mulig å bli gravid på p-pillene? kan jeg eventuelt ta en test nå, eller er det for tidlig? er jo 2 uker siden jeg hadde mensen og befruktet samleie må ha vært en uke siden(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at du ikke har fått noen svar er fordi at ingen har noe konkret å komme med. Det er umulig for oss som sitter her foran skjermene å svare på om det er graviditet eller bare en tilfeldig blødning. Mitt forslag er at du venter til du egentlig skulle hatt mensen igjen og tar en test da. Da er det i gyldig rekkevidde for at testen skal fungere. Da får du også et helt konkret, riktig svar på om det skyldes graviditet eller ikke :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ikke har fått noen svar er fordi at ingen har noe konkret å komme med. Det er umulig for oss som sitter her foran skjermene å svare på om det er graviditet eller bare en tilfeldig blødning. Mitt forslag er at du venter til du egentlig skulle hatt mensen igjen og tar en test da. Da er det i gyldig rekkevidde for at testen skal fungere. Da får du også et helt konkret, riktig svar på om det skyldes graviditet eller ikke :)

Skulle til å si det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. har tenkt å utsette mensen i to uker, da jeg skal på ferie midt i mensenperioden. Men vil en test vise om jeg er gravid så tidlig i såfall? hvis befruktet samleie var for ca. 2-1 uke siden? er jo ikke vitsen å teste nå, hvis det er for tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skjønner. Jeg er ikke helt 100% sikker på hvor lang tid man bør vente, men tror 4 uker skal holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skjønner. Jeg er ikke helt 100% sikker på hvor lang tid man bør vente, men tror 4 uker skal holde.

Da kan jeg jo ikke teste nå isåfall.. får ta meg en tur på helsestasjonen imorgen å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...