Gå til innhold

abort


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

Hei, jeg er en jente på snart 15 som lurer på om hun muligens kan være gravid. Har en kjæreste på 16, og vi har vel ikke akkurat planer om å bli foreldre ennå. Hva er mulighetene hvis jeg er med barn? Hvordan fåregår en abort? Og hvis jeg adopterer bort barnet, kan jeg aldri se han eller henne igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan hvertfall svare deg på hvordan medisinsk abort foregår. Tok det selv for 2-3 måneder siden.

Først må du til fastlegen din å få en henvising til ditt sykehus.

Deretter skal du på sykehuset for å ta en innvendig ultralyd, ta blodprøve, lytte på hjerte og lunger og måle blodtrykket. Du får deretter en pille (Mifogyne) som du svelger, den pillen stopper graviditsprosessen.

Etter to dager skal du legges inn på sykehuset en halv dag. Når du kommer på sykehuset får du 4 piller (Cytotec) som du tar opp i skjeden. Etter noen timer kan du få en del veldig sterke smerter (rier), dette er fordi fosteret støtes ut. Etter det tar du en ny ultralyd for å se at alt har kommet ut. Så må du på sykehuset igjen etter en måned og ta en ny blodprøve for å se at alt er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...