Gå til innhold

Isjas?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ut som at jeg har fått dette etter å ha lest symptomene.

Skal ta meg en tur til legen når jeg har fått time til uka, men er jo alltid opptatt hos legen så..

Spørsmålet er:

1.Hva slags behandling tok du for å bli bedre? (Pris)

2. Går det over av seg selv? Evt hvor lang tid?

3.Kan man trene når man har isjas? Styrketrening, gåing.

4.Hva slags forebygging kan jeg selv gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tjoms

Ser ut som at jeg har fått dette etter å ha lest symptomene.

Skal ta meg en tur til legen når jeg har fått time til uka, men er jo alltid opptatt hos legen så..

Spørsmålet er:

1.Hva slags behandling tok du for å bli bedre? (Pris)

2. Går det over av seg selv? Evt hvor lang tid?

3.Kan man trene når man har isjas? Styrketrening, gåing.

4.Hva slags forebygging kan jeg selv gjøre?

Jeg prøvde forskjellige former for fysioterapi, inkl elektro-behandling. Fysioterapi betaler man vel kun egenandel for tror jeg. Var helt hjelpesløs og hadde store smerter i1 års tid, før det ble litt bedre, og jeg etterhvert kunne begynne å jobbe igjen.

Bevegelse/mosjon er utrolig viktig, men det er også viktig å bruke kroppen riktig. Man kan få en treningsplan fra fysioterapeut, og det er ingenting som er så bra som å gå i ulendt terreng og svømme, både som forebygging og som behandling. Det verste du kan gjøre er å sitte/ligge i ro.

Hadde jeg hatt samme problemet i dag ville jeg nok heller prøvd osteopat, soneterapi, eller akupunktur, for jeg syns ikke fysio-behandlingene ga de gode nok resultater. Men alt avhenger av av hvor hardt angrepet man er så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke noen fasit, som er så lett.. For noen skal det bare noen enkle øvelser til, for andre blir det et mer komplekst behandlingsforløp. Det kommer f.eks. ann på hva som forårsaker nervepåvirkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...