Gå til innhold

Mannen min har blod i avføringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har i flere år hatt blod i avføringen sin. Eller det er vel på tørkepapiret, for avføringen vil han i alle fall ikke se på. Tror han må ha angst i forhold til dette, for han er ikke særlig interessert i å undersøke det noe videre. Han har fått utstyr til avføringsprøve av legen (etter at jeg presset han til å gå til lege for noen år siden), men det skjer aldri noe. Det gjør meg veldig fortvilet, for jeg er jo redd for om det kan være tegn på kreft eller andre alvorlige sykdommer? Såvidt jeg har forstått så er blodet friskt. Han tenker sånn at når han har hatt det i flere år, så kan det jo ikke være tegn på noe alvorlig. Vet ikke hva jeg skal tenke, blir like redd hver gang han sier at det var blod på tørkepapiret. Huff.. Noen som har råd til hva dette kan være, og evt. hva jeg kan gjøre for å få han til legen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få han til lege så fort som mulig, dette kan være farlig og burde utredes av faglig personell og ikke debatteres her inne av synsere..:) ¨

Blod i avføringen kan komme alt fra hemorider, blødninger i tarmer og magesekk, til kreft og cyster i tarmene! Og enda mere til...så må utredes av lege!

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje hemoroider. Det kan føre til blod på papiret.

Ellers ville jeg ha forklart ham hvor redd du er, og bedt ham en gang til, innstendig om å ta testen.

Om han ikke vil for egen skyld, så for din skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dere får satse på at det ikke er kreft. For hvis det er det har det fått godgjort seg i flere år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Synes han virkelig muligheten for alvorlig sykdom som utvikler seg over lang tid er mindre skremmende enn å gå til lege? Si at han skal gå til lege, både for egen og din skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"Det er din kropp, og ditt valg. Men, om du velger å ignorere dette, så vil jeg også ha det valget. Enten slutter du å nevne dette for meg, eller så oppsøker du lege."

Det er omtrent det eneste som fungerer for min del. Det tar fortsatt et par månder/år før jeg oppsøker lege, men jeg blir mindre plagsom i lengden. Det hjelper også for at jeg får tid til å ta det i mitt tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dersom blodet er friskt er det mest sannsynlig hemorider eller sår rundt anus. Har han ofte treg mage som gjør at han "sprekker"? Du kan jo kjøpe en hemoridekrem til han på apoteket og se om det hjelper, de er ofte veldig effektive. Dersom det er noe alvorlig ville nok flere symptomer kommet etterhvert, i tillegg til at blodet da er svart og størknet da det gjerne kommer fra lenger inni systemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...