Gjest BettyBoop28 Skrevet 30. mai 2011 #41 Del Skrevet 30. mai 2011 Intet av det vi har hørt sålangt tyder på at dette vil skje. Derimot er det helt vanlig med parforhold hvor han betaler det meste og hun gir en symbolsk sum tilbake. Har også vært mange tråder her på forumet om dette. Og det som slår meg med dem er at kvinner plutselig blir veldig påpasselige med pengene sine dersom det er dama som er huseieren, mens de i motsatt tilfelle råder hverandre til å bare nyyyyyyte situasjonen med null husleie osv. dersom det er mannen som eier. Kvinner er notoriske snyltere, evig og alltid opptatt av hva dere kan suge ut av oss, dere kan ikke annet. Jeg syns alt ts har fortalt om den egoistiske drittungen tyder på at dette vil skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 30. mai 2011 #42 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg syns alt ts har fortalt om den egoistiske drittungen tyder på at dette vil skje Du kan ikke nekte for at det stort sett er kvinner som vil være free riders på mannens bekostning, og ikke omvendt. Du har da selv sett og deltatt i disse trådene på forumet hvor golddiggertendensene er i full blomst. Det som er i veien med han fyren her er derimot at han forventer at dama er hushjelpen hans. Det bør hun aldri godta. Fyren må vokse opp og bli selvstendig, men det bør dama også, ved å betale halvparten av utgiftene minus lånet hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. mai 2011 #43 Del Skrevet 30. mai 2011 Eg trur alle her forutset at TS skal dele husleiga med kjærasten viss dei blir sambuarar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 30. mai 2011 #44 Del Skrevet 30. mai 2011 Eg trur alle her forutset at TS skal dele husleiga med kjærasten viss dei blir sambuarar. Synes du det er rart, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. mai 2011 #45 Del Skrevet 30. mai 2011 Synes du det er rart, kanskje? Rart at dei skal dele husleige? Nei. Det er vel vanleg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 30. mai 2011 #46 Del Skrevet 30. mai 2011 (endret) Du kan ikke nekte for at det stort sett er kvinner som vil være free riders på mannens bekostning, og ikke omvendt. Du har da selv sett og deltatt i disse trådene på forumet hvor golddiggertendensene er i full blomst. Det som er i veien med han fyren her er derimot at han forventer at dama er hushjelpen hans. Det bør hun aldri godta. Fyren må vokse opp og bli selvstendig, men det bør dama også, ved å betale halvparten av utgiftene minus lånet hans. Godt mulig, men ts er ikke en av de. Det er ikke rett at hun skal straffes fordi det finnes andre kvinner som snylter. Det fins ingen logikk i det. Få med deg at han har bodd gratis hos henne hele veien. Hvem er golddiggeren i denne situasjonen da? Endret 30. mai 2011 av BettyBoop28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2011 #47 Del Skrevet 3. juni 2011 Blir du like sjokkert over om han lar henne bo gratis hos seg i leiligheten sin? Ikke det, nei? Akkurat. TS her. SELVSAGT skal ikke jeg bo gratis i den leiligheten han har kjøpt, som han mener han har kjøpt til oss. Han vil ikke ha hund fordi han vil ikke ha ansvar sier han, men han er glad i hunder og har alltid hatt hund hos sin far. Tror det rett og slett ligger i at han ikke gidder skulle bruke ett øre på noen andre enn seg selv, særlig en hund, og er redd for at han må betale hundemat i ny og ne. Og blir veldig provosert av at du sier vi damer mener det hadde vært greit om jeg bodde gratis fordi jeg er dame, men poenget er jo også at HAN er i full jobb, og JEG er student - burde hvert fall ikke være han som skulle bodd gratis da... MVH TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2011 #48 Del Skrevet 3. juni 2011 Tror nok det er en del damer omkring som også mener de fortjener å slippe å betale så mye, ettersom mange damer får den "husholdersk"rollen og de mener at de skal få noe igjen for dette;) vel fortjent egentlig! Husarbeid, middag hver dag, handle mat, vaske klær, tørke støv, drit kjedelige greier å ha ansvaret for alltid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2011 #49 Del Skrevet 3. juni 2011 TS her. SELVSAGT skal ikke jeg bo gratis i den leiligheten han har kjøpt, som han mener han har kjøpt til oss. Han vil ikke ha hund fordi han vil ikke ha ansvar sier han, men han er glad i hunder og har alltid hatt hund hos sin far. Tror det rett og slett ligger i at han ikke gidder skulle bruke ett øre på noen andre enn seg selv, særlig en hund, og er redd for at han må betale hundemat i ny og ne. Og blir veldig provosert av at du sier vi damer mener det hadde vært greit om jeg bodde gratis fordi jeg er dame, men poenget er jo også at HAN er i full jobb, og JEG er student - burde hvert fall ikke være han som skulle bodd gratis da... MVH TS Og forresten spurte jeg om fugl i stede, som et kompromiss, blank nei der også! Men takk for alle tilbakemeldinger! Jeg må ut av min leilighet 1.august, men inntil da blir jeg boende der og kjæresten flytter i den nye leiligheten og får halvannen månede på egenhånd, så får vi se hvordan han synes det er å passe hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 3. juni 2011 #50 Del Skrevet 3. juni 2011 Skjønner godt at han vil eie istedenfor å leie. Det vitner ihvertfall om at han tenker på penger, og ikke vil "kaste dem ut vinduet" (Så får vi håpe han ikke er en gjerrigknark som kan komme med utsagn om at du må kjøpe dopapiret, for du bruker dobbelt så mye som ham....Du må kjøpe din egen middag, for det spiser ikke han...osv.... ) Tror dere ihvertfall må snakke om en del ting om dere skal bo sammen. *hva skal du betale for å bo der? *hvem skal betale maten, og finne ut hva som skal handles? *hvem har ansvar for at huset er rent og pent? Og ellers må dere jo generellt vere flinke å snakke om ting etterhvert som det kommer Det med hund ville jeg sett an. Tror ikke det er det viktigste pr i dag, du vil vel finne ut om dette er mannen i ditt liv først kanskje, og så får du ta ting derifra når dere har vert sammen så lenge at dere er trygge på hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 3. juni 2011 #51 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart ett år og ca halvparten av tiden har han mer eller mindre bodd hos meg i min leilighet gratis. Jeg er student på 22år, han i full jobb, så det at han bodde gratis hos meg ble etter hvert et problem...Jeg følte meg nesten litt utnytta, og sa at hvis han skulle fortsette å bo hos meg måtte han være med og betale. Jeg leide leilighet og han ville da ikke være med å betale for han mente det var penger ut av vinduet (skjønner tankegangen, men det spilte liksom ingen rolle at jeg kastet penger ut av vinduet så lenge det ikke var hans penger). Løsningen hans ble da å kjøpe seg en leilighet hvor vi skulle bo. Han er bare 21år, vi har ikke vært sammen ett år engang og alt inne i meg sa bare "neineinei" og tenkte dette er ikke lurt, jeg synes vi heller burde fortsatt å leie når vi har vært sammen så kort tid. Nå skal vi liksom flytte inn i leiligheten hans om noen uker, og jeg tror rett og slett jeg ikke har lyst. Allerede er det snakk om der "han vil henge bilder, for det er hans leilighet" selv om han sa den skulle være "vår". Jeg har ønsket meg en hund fra jeg var 10år, er nå 22år, men han sier nei, det vil ikke han ha(selv om jeg skulle hatt alt ansvaret). Så spurte jeg om jeg kunne han fugler, nei, ikke det heller. Jeg føler jeg finner meg i mye rart fra hans side. Det er jobb, så hjem til middag som jeg lager hver eneste dag, så i garasjen og skru på bilen sin. Jeg vasker klær, rydder, støvsuger osv. Han hjelper til en sjelden gang og da forventer han applaus hver gang. Det går i XboX og biltreff selv på bursdagen min, og han gidder aldri bli med på noe familierelaterte greier med min familie selv om han vet familie betyr mye for meg. Jeg lurer veldig på om jeg skal gidde flytte inn i den leiligheten han har kjøpt, eller om det er lurest å bare komme meg unna. Har jeg rett til å føle meg urettferdig behandlet, eller er ønsket mitt om hund og det at jeg blir så lei meg for at han sier nei til det tegn på at jeg er en "bortskjemt drittunge"? Mitt råd er at dersom du føler deg usikker, så lar du være. Ut fra det du skriver ville jeg valgt å bli boende i min leilighet (hybel) og deretter se hvordan ting går. Jeg, og mange jeg kjenner, har valgt å bo hver seg i et forhold i flere år før det store steget om å flytte sammen tas. Jeg forventer ikke at min partner skal dele mine interesser, men jeg vil oppleve det som et gode dersom partneren min viser interesse for det jeg liker å gjøre og gjøre dette sammen med meg ved forskjellige anledninger. Jeg viser interesse overfor min partneres interesser, og gjør det som interesserer han/henne ved forskjellige anledninger. Når det gjelder anskaffelse av hund mener jeg det er viktig at begge parter er enig om dette, slik at begge tar seg av hunden. Hunder er levende vesener, som problemløsere er de vare for hvorvidt begge parter ønsker å ha dem i hus. Det er ikke rett at en part anskaffer et husdyr under påskuddet at det er en kun den ene partens ansvar, når det er uengihet om anskaffelse. Begge parter må foholde seg til husdyret, slik at her bør det være enighet. For meg ville dermed valget vært hvorvidt jeg vil ha en samboer eller en hund. Endret 3. juni 2011 av Bobeline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2011 #52 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeeezuz,gjør deg selv en svær tjeneste og drit i hele fyren Du greier å finne deg en som er mer voksen og moden enn denne snørrhvalpen.Tro meg du kommer til å takke meg for dette rådet når du blir eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. juni 2011 #53 Del Skrevet 3. juni 2011 Hør på innleggene til ts da. Denne gutten høres ut som alt annet enn en flott gutt. -Han kaller henne bortskjemt drittunge -Han blir sur på henne når han ikke får vilja si, men prøver å snu det om til at det er hun som er vanskelig og at det er hun som alltid forventer å få sin vilje. -Han gir henne grunnløst dårlig samvittighet -Han forventer at hun skal gjøre alt i hjemmet og om han bare hjelper til litt så krever han ros og anerkjennelse, men gir aldri henne ros eller anerkjennelse. Bare kritikk. Han høres ut som en sosiopat i mine ører. Sosiopat faktisk.. Her har vi lav terskel for å slenge rundt oss med diagnoser skjønner jeg.. TS: har du ikke lyst, så ikke gjør det. Jeg syntes han høres ut som om han er umoden, ikke så rart iom at han er så ung og at dere kanskje ikke er modne for å bo sammen. Da er det nok best å la være. Men akkurat når det gjelder hunden, så har jeg faktisk forstålse.. Om han ikke vil ha hund, eller fugler, så er det en ærlig sak. Jeg ville heller ikke ha hatt noen av delene. Det er ikke noe alle ønsker, så om dere står steilt der, så er det kanskje nok et tegn på at dette er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingeer Skrevet 4. juni 2011 #54 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg hadde gått fra ham. Syns han virker respektløs og behandler deg som han vil og bryr seg åpenbart ikke om hva du mener og om dine følelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 4. juni 2011 #55 Del Skrevet 4. juni 2011 Gi tilbake med samme mynt. Si at du ikke vil betale husleie til han, fordi det er penger ut av vinduet å betale ned på HANS lån på HANS leilighet. Og så kan du bo gratis slik han gjorde hos deg. Helt alvorlig. Her ville jeg rett og slett bodd for meg selv. Jeg i "min" leilighet med hund eller fugl, og han i sin leilighet hvor han selvsagt må gjøre alt husarbeidet sitt selv. Tenk så herlig, slippe å rydde opp hans rot mens han er på biltreff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå