Gå til innhold

Antibiotika og mage

Devana

Anbefalte innlegg

Denne gangen SKAL jeg være "føre var". Var på tannlegevakten i dag og har fått antibiotika, Dalacin 300 mg som skal tas 3 ganger om dagen. Jeg vet at jeg blir dårlig i magen av antibiotika, som sikkert mange andre også blir.

Noen som har råd for å roe ned dette utenom melkesyrebakterier (eller hva det heter) - synes ikke det fungerer optimalt. Noe som kan spises kanskje for å roe ned magen? Yoghurt?

Tok første pillen nå i kveld og magen ulmer litt allerede siden jeg har så ømfintlig mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv Biola yoghurt - der har du bakteriene du trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er nevnt, så er det melkesyrebakterier som finnes i yoghurt og som er med på å regulere magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass også på å ta den riktig i forhold til mat! :) Det står nok i pakningsvedlegget hva som er riktig for Dalacin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass også på å ta den riktig i forhold til mat! :) Det står nok i pakningsvedlegget hva som er riktig for Dalacin :)

Takk for svar alle sammen! Jeg tittet i pakningsvedlegget, men der stod det faktisk ingenting spesielt om det merkelig nok. Tok den med litt mat denne gangen i hvert fall så får jeg se hvordan det går med magen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen! Jeg tittet i pakningsvedlegget, men der stod det faktisk ingenting spesielt om det merkelig nok. Tok den med litt mat denne gangen i hvert fall så får jeg se hvordan det går med magen.:)

Hmm! noen typer antibiotika er sånn at det ikke har noe å si om man tar til mat eller ei, mens andre blir man forferdelig dårlig av hvis man feks tar uten mat. Så kanskje det bare ikke har så mye å si med denne :) Kanskje det også da er en du generelt blir mindre dårlig av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! noen typer antibiotika er sånn at det ikke har noe å si om man tar til mat eller ei, mens andre blir man forferdelig dårlig av hvis man feks tar uten mat. Så kanskje det bare ikke har så mye å si med denne :) Kanskje det også da er en du generelt blir mindre dårlig av :)

Ja, satser på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...