Gå til innhold

konfirmasjonsgave til egne barn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg konfirmerte meg for 8 år siden. Jeg fikk bunad, men såvidt jeg skjønte var visst ikke den en del av presangen. Det var mer en ting jeg MÅTTE ha, mye av den var i tillegg arvegreier så det var ikke mye som var nytt og måtte kjøpes. Mamma betalte jo hele selskapet, men jeg tror ikke hun så på det som en del av presangen heller. Det eneste jeg kan huske at jeg fikk av mamma+søsken var en ring. Pappaen vår døde da vi var små så mamma fikk delt gifteringen hans i to også fikk jeg og søsteren min hver vår halvdel. Mulig jeg fikk 500 kr eller noe og. Husker ikke. Det var mest fokus på ringen og det var i grunn den som betød mest av alt jeg fikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 10 000 til sammen av foreldrene mine. Men de er skilt, så ble jo 5 av hver. I tillegg fikk jeg mammas bunad.

Men som flere sier, så tror jeg de fleste konfirmanter blir fornøyde uansett :-)

AnonymBruker
Skrevet

Dattra vår fikk 35 000, fest til en 7000 og diamantkjede+armbånd til ca. 5000 og bunad.

Vi har det veldig romslig økonomisk, og hadde derfor råd til å gi bort såppas mye. Grunnen til at hun fikk så mye penger er fordi hun sparer til noe bestemt hun har snakket om i flere år, og vi har satt av penger til det hvert år. 20 000 av disse kronene fikk ikke jenta tilgang til i det hele tatt, og de gjenværende 15 000 valgte hun også å sette av til den spesielle tingen hun ønsket seg. Bunaden ble arvet.

Det beste du kan gjøre er å gi etter evne, jeg er ganske sikker på at jenta vår hadde vært like fornøyd med bare bunad, eller bare kjedet for den del. Hun ble ganske så overrasket når hun fikk såppas mye bare av oss.

Skrevet (endret)

Eldste fikk klær og tur til London med litt lommepenger.

Nestemann fikk klær og laptop.

Til sammen brukte vi 10 000,- på klær/gave + ca 5000,- på mat/blomster/diverse.

Vi brukte altså 15 000,- alt i alt på hver konfirmant.

Endret av barnehagetanten
Skrevet

Jeg har også dårlig råd, og to konfirmanter på rad. Jeg måtte også betale alt alene, og dermed ble gaven deretter. De fikk 1000 kr i penger, og 1500 i gavekort på trafikalt grunnkurs. Hadde ikke mulighet til å gi mer på selve dagen, men har lovt dem å hjelpe dem med førerkortet :)

Selv fikk jeg 1000 kr i penger av min mor, og 6000 av min far da jeg sto konfirmant, og tenker som de fleste skriver her, at man må gi etter evne. :-)

Skrevet

Søstern min fikk sydd kjole (hun ville ikke ha bunad), moped og bil til disposisjon frem til hun hadde råd til å kjøpe seg bil selv.

Jeg fikk ring til bunaden min (arvet bunad av farmoren min), moped og bil til disposisjon.

Mamma og pappa betalte også feiringen.

Vi er/var veldig fornøyd med dette.. (er 12 og 20 år siden)

Skrevet

Jeg er helt enig, man bør gi etter evne.

Selv fikk jeg bunad, som mormor sydde, av mamma, pappa og besteforeldre og selve festen av mamma og pappa, og såvidt jeg husker, ikke mer enn det. Men jeg var kjempefornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

Man gir etter evne, ja. Og barnet ditt kommer til å bli kjempeglad :)

Selv fikk jeg bunad (brodert av mormor, men montert av en butikk), alt sølv, 10.000kr, selskapet og et kamera av foreldrene mine. Av besteforeldrene mine på mammas side fikk jeg en sparekonto med 20.000kr på. Jeg vet at jeg var/er veldig heldig. Familien min har alltid hatt det romslig økonomisk. Var mest glad for selskapet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...