Gå til innhold

Hvilken kasse betaler du i?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du er på butikken og handler, går du i kassen med minst kø, eller spiller det noen rolle hvem som sitter bak kassa, bavisst eller ubevisst?

Hvis du f eks er gutt, går du å betaler hos den søte jenta, eller går du heller til den stygge gutten så du ikke blir like "nervøs". Hvis dere skjønner hva jeg mener.

Bare av ren nysgjerrighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Minst kø. Jeg er ikke på butikken for å sjekke eller være fordomsfull gitt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid den med kostest kø, eller der jeg antar jeg blir fortest ekspedert om det ikke er samme kasse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som sitter bak kassa, spiller ingen rolle. Der det er kortest kø og kanskje hvor folk foran meg ikke har en hel vogn med varer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i den med minst kø. Kan også se an ekspeditøren om det er en jeg vet er spesielt treig, men da er jo gjerne køen lengst der... Bryr meg ikke om utseendet til de i kassa, men hadde kanskje gjort det om jeg var singel? Dette gjelder matbutikker, da. Når jeg handler klær og utstyr som koster litt og hvor jeg trenger mer hjelp av ansatte i butikken, velger jeg litt annerledes. Da hjelper det at ekspeditøren er behagelig og hjelpsom på en ok måte - men utseende og kjønn betyr fortsatt ikke noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oblivion

Jeg tenker lite over hvem som sitter i kassa, både før jeg stiller meg i kø og i det jeg forlater butikken -sjekker hvilken kasse det er minst kø og/eller om de som står i køa har mye/lite varer.

Jo, her på en av de nærmeste butikkene så unngår jeg faktisk ei dame om jeg kan. Eneste grunnen til at jeg har lagt merke til henne er fordi hun alltid kommer med sleivete og kleine kommentarer til kundene sine i et forsøk på å være morsom -og for å være ærlig så er det sjelden jeg gidder å bli en del av det frivillig. Bah!

Endret av Oblivion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med kortest kø, med mindre den snakkesalige ansatte fra indre Sogn (eller noe slikt) sitter bak kassa. Veldig hyggelig og utadvendt person, det er bare det at jeg forstår sånn ca. ett ord i hver setning, selv om jeg anstrenger meg skikkelig. Det blir litt for kleint å måtte si "Hmmm?" for fjerde gang, så da unngår jeg heller akkurat den kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du f eks er gutt, går du å betaler hos den søte jenta, eller går du heller til den stygge gutten så du ikke blir like "nervøs". Hvis dere skjønner hva jeg mener.

Jeg går i den korteste køen. Men hvis jeg var deg ville jeg gått til den søte jenta uansett lengden på køene. :jepp:

Den som intet våger intet vinner. ;)

Du må unnskylde hvis jeg tolket deg feil, ts. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til den personen i kassa som smiler som regel :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i den med minst kø. Skal jeg ha pastiller eller tyggis går jeg til den kassen som har best utvalg av det. Jeg går ikke etter hvilken person som sitter i kassa, men kommer jeg rett fra terning og er svett og rød i ansiktet, har jeg jo litt lyst til å unngå kassa med den søte gutten i :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velger som regel der det er minst kø.. Ser jeg at noen virker direkte sure (ala sur og grinete postkontor-ansatt) pleier jeg å unngå den kassa. ingenting med utseende å gjøre i det hele tatt :) Synd man ikke kan velge kasse på postkontoret.. Jeg får visst alltid tildelt den sureste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går der det er minst kø uansett. Driter i hvem som sitter bak kassa så lenge jeg får kjøpt og betalt maten min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går også i den køen som ser kortest ut. Men det viser seg ofte å være en grunn til at køen er kort. Som feil på kassa, ansatt under opplæring, vrang kunde foran etc. Hvis en kø er mye kortere enn de andre så er det oftest fordi folk har gitt den opp. Og så har man den varianten der man stiller seg bak en med lite varer - helt til mannen/kona kommer løpende og dumper store mengder varer oppi. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide alltid å styre unna gutter og menn da jeg kjøpte bind før :fnise:

Litt ot, men siden det ble snakk om hvorfor køen var lang/kort:

Når jeg har mye varer, ser jeg alltid an personen bak meg; har denne bare med seg en sjokolade og en ukeblad, slipper jeg vedkommende foran. Trodde det var vanlig, men det er visst ikke så fryktelig mange som gjør det her i storbyen. Har opplevd å bli sluppen foran et par ganger, og det er så hyggelig at jeg slipper folk fram selv når jeg ser de bare skal ha noen småting :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg går også i den køen som ser kortest ut. Men det viser seg ofte å være en grunn til at køen er kort. Som feil på kassa, ansatt under opplæring, vrang kunde foran etc. Hvis en kø er mye kortere enn de andre så er det oftest fordi folk har gitt den opp. Og så har man den varianten der man stiller seg bak en med lite varer - helt til mannen/kona kommer løpende og dumper store mengder varer oppi. :gjeiper:

Haha, eller at det er noe feil med kassa eller de skal bytte osv osv. Kommer alltid i den treigeste køa jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden må garantert være laget av en usikker jævel i tenårene. Selvfølgelig går man til kassen med minst kø. Driter vel i hvem som sitter der så lenge jeg blir fort ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...