Gå til innhold

Pappa/barnevakt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En liten hilsen inn i rommet - og en kort-kort intro: Jeg "slenger" ut et spørsmål nå, lover å komme tilbake med litt mer info (dersom det måtte trenges), men i første omgang er jeg interessert i å få svar på følgende:

Jeg - som pappa til en 5 måneder gammel baby - får spørsmål fra mammaen: Kan du være barnevakt da og da.

Jeg innrømmer at jeg reagerer negativt på spørsmålet, rett og slett fordi jeg er pappaen til babyen, og vil ikke "nedgraderes" fra å være pappaen til å bli barnevakten.

Er jeg helt på bærtur her, eller?

Pappaen/barnevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det var et underlig spørsmål.Kan hun ikke baren si hun skal ut, hvis det passer for deg.

Jeg synes du er redusert fra far til en "fremmed"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,

det er selvfølgelig helt feil å kalle deg barnevakt - men utrolig lett å si...... man er ikke barnevakt for egne barn. På den annen side, hvis dere ikke bor sammen lenger og det ikke er din tur til å ha barnet, men mor trenger barnevakt så er det kanskje riktig å kalle det for det....? vet ikke helt jeg. Men jeg hadde kanskje ikke blitt sår for å bli kalt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg synes også dette hørtes ut som en form for "degradering". Hun kunne i det minste spørre på en annen måte. "Kan hun være hos deg tirsdag ettermiddag" høres bedre ut enn "Kan du være barnevakt tirsdag?". En er ikke barnevakt for sine egne barn.

Jeg vet ikke hvor ofte det er snakk om, men det er uansett positivt at det er deg hun spør først. Her snakker jeg av egen erfaring. Min samboers eks spør aldri om datteren kan være hos oss utenom det faste samværet, men er ute på byen med venninner hver eneste helg i tillegg til at hun farter mye ellers i uka også. Resultatet av det er at jenta er like mye hos mormor, tanter og andre barnevakter som hun er hos moren. DET er iallefall ikke positivt! Dette, og det faktum at moren flytter ofte, gjør at jenta faktisk tror hun bor fire steder!

Kan du ikke fortelle eksen din hva du føler om å "sitte barnevakt"? Det kan jo hende hun ikke har reflektert i det hele tatt over hvilken betydning uttrykket har? Hvis hun likevel ikke endrer måte å spørre på kan det være at du rett og slett må bite det i deg, og heller se det positive i det. Du er jo sammen med datteren din, og er ingen barnevakt i hennes øyne!

Håper det bedrer seg!

siina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

heia

vi pleier å spør slik! kan du passe på Isabel den kvelden!

men av og til så sier vi kan du sitte barnevakt! vi vet jo at vi mener ikke noe vondt med det vi sier, så hvorfor ta seg nær av det!?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du e pappa ikke barnevakt

barnevakt er noen som kommer inn utenfra

som søsken ,tante ,bestemor osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en av oss skal ut en kveld, må vi jo avtale at den andre skal være hjemme. Vi bruker ordet barnevakt begge to. Skal pappan ut er jeg barnevakt og omvendt. Jeg sier til mine egne venninner at jeg ikke kan være med ut for pappan skal ut og jeg må være barnevakt. Skjønner ikke problemet. Man må jo bare organisere seg, det er jo ikke forsøk på degradering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å si: kan du se etter barna da og da... Men det betyr jo det samme...icon_smile.gif Når barna er hos sin far, så hender det at han ringer og ber meg om å være barnevakt, men jeg reagerer ikke negativt på det. Jeg flirer heller litt. For de er jo BARN og jeg er jo VAKT som passer på dem...*sss* Ergo: barnevakt.

Ikke heng deg opp i bagateller. Nyt alene tiden med tulla di du icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...