Glitterchick Skrevet 12. november 2003 #21 Del Skrevet 12. november 2003 Hei Freedom, jeg forandret litt på innlegget ditt jeg: Alt muslimsk (etter hvert også arabisk) skal boikottes og motarbeides, alt amerikansk skal framheves og gjennomføres så langt som mulig. USA er en global, imperialistisk stormakt som vil legge under seg alt og alle. Østen og muslimer står øverst på fiendelisten fordi her ligger den største økonomiske og militære makta. Imens taler amerikanerne søtt om fred og vennskap med muslimene i Østen for å villede dem og føre dem bak lyset når det gjelder deres egentlige hensikter. Beware of Americans speaking softly and making promises! ser du, man kan like gjerne vri det andre veien! Og jeg er mer redd USAs utenrikspolitikk enn muslimenes innføring av sin egen Cola i Norge, gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest freedom Skrevet 12. november 2003 #22 Del Skrevet 12. november 2003 Er du muslim, Glitterchick? Kanskje ikke. Morsomt svar til meg, men det viser bare at du ikke vil eller kan forstå muslimenes hensikter. De er bundet av sin religion til å misjonere i hele verden og legge alle land inn under islam, med alt det betyr for ting som personlig frihet og FNs menneskerettighetserklæring, som islamske land har tatt avstand fra på flere punkter. Vi har intet å frykte fra USA, tvert imot, og den anti- amerikanismen vi ser i Norge idag er basert på uvitenhet og historieløshet. Vi som er eldre har sett hvordan USA reddet Europa fra både nazismen og kommunismen og nå bekjemper fundamentalismen. Et kapitalistisk globalisering er ikke noen fullkommen løsning, men den er uendelig mye bedre enn religiøse og andre diktaturer. Dere aner ikke hva det vil si å bo i et samfunn der myndighetene kan gjøre hva de vil med deg uten å stå til ansvar for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 12. november 2003 #23 Del Skrevet 12. november 2003 Nei, jeg er ikke muslim. Ikke ønsker jeg en muslimsk stat heller. Like lite som jeg ønsker en som er enda mer styrt av USA. Jeg ønsker faktisk ikke at religion og politikk skal blandes, akkurat slik som Mr. Bush også driver med. Morsomt svar, Freedom, men du viser bare at du ikke har forstått noe av amerikanernes utenrikspolitikk, og hvordan de ønsker at verden skal styres. Når det kommer til menneskerettighetene så er vel ikke akkurat USA best i klassen heller, eller hva? Og ikke kom drassende med Marshall-hjelpen. Det må være det mest utbrukte argumentet i historien. Den var like mye for å hjelpe USA, siden de var avhengige av å ha noen å handle med. Dvs. det var i USAs absolutte interesse at Europas økonomi var stabil. Og det var faktisk russerne som reddet Norge, ikke USA. Men ønsker du å diskutere globalisert amerikanisme vs. islam, så foreslår jeg at du starter en egen tråd om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 12. november 2003 #24 Del Skrevet 12. november 2003 freedom, du burde gå hjem og lese edward said og noam chomsky. og etterpå kan du komme tilbake og prøve hardt å si noe som henger på greip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 12. november 2003 #25 Del Skrevet 12. november 2003 Drikker bare cola som blandevann! Blir vel litt corny med muslim-cola og rom! Skål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 12. november 2003 #26 Del Skrevet 12. november 2003 Drikker bare cola som blandevann! Blir vel litt corny med muslim-cola og rom! Skål! det var da du skulle hatt castro-cola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 12. november 2003 #27 Del Skrevet 12. november 2003 jeg drikker cola fordi det smaker godt.. ikke av politiske grunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 13. november 2003 #28 Del Skrevet 13. november 2003 det var da du skulle hatt castro-cola! Er ellers enig med Lurven og Madison - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 13. november 2003 #29 Del Skrevet 13. november 2003 Har dere hørt om kristen-cola? Det er den du drikker dagen derpå mens du angrer alt du gjorde kvelden før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 13. november 2003 #30 Del Skrevet 13. november 2003 Har dere hørt om kristen-cola? Det er den du drikker dagen derpå mens du angrer alt du gjorde kvelden før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 13. november 2003 #31 Del Skrevet 13. november 2003 Har dere hørt om kristen-cola? Det er den du drikker dagen derpå mens du angrer alt du gjorde kvelden før. det er den de selger på macdonalds sammen med chipsene som kurerer fyllesyke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 13. november 2003 #32 Del Skrevet 13. november 2003 hørte forresten at 'muslimcolaen' ikke gjorde det altfor bra i en blindtest på p2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2003 #33 Del Skrevet 13. november 2003 Selv hilser jeg alle nye colaalternativer velkommen - har ikke kjøpt en eneste amerikansk vare siden USA invaderte Afghanistan, og jeg kjenner MANGE som boikotter amerikanske varer pga. Afghanistan og okkupasjonen av Irak, blant annet. Vel, cola er jo godt, så jeg vil kjøpe den colaen der. Uansett om den smaker jolly (det gjør jo de jeg drikker nå, skal jeg ha cola må jeg jo kjøpe sånne jollycolaer ) - så skal ti prosent eller hva det var av inntektene av denne "mislim-colaen" gå til veldedig formål - og DET er et bra salgsargument. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 13. november 2003 #34 Del Skrevet 13. november 2003 jeg syntes den er et morsomt nytt produkt. antageligvis vil jeg smake den om jeg får sjansen, og dessuten antar jeg at jeg ikke vil like den. men allikevel syntes jeg det er morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 13. november 2003 #35 Del Skrevet 13. november 2003 De er bundet av sin religion til å misjonere i hele verden og legge alle land inn under islam. Jeg har da alltid lært at islam ikke er en misjonerende religion...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 14. november 2003 #36 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg har da alltid lært at islam ikke er en misjonerende religion...? trodde kristendommen var en misjonerende religion jeg... hadde vært spennende om noen kunne sammenligne tall på kristne og muslimske misjonærer for meg. syns jeg blir nedrendt av kristne evangelister hver gang jeg tar t-banen, og generelt er det temmelig mange kristne jeg har møtt som har vist lite respoekt for mitt livssyn, og prøvd å frelse meg. og det er det virkelig aldri noen av muslimene jeg kjenner eller har møtt som har prøvd på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. november 2003 #37 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg mener å ha lært at jødedommen ikke er misjonerende, og ikke har som mål å få flere jøder i verden, ei heller buddismen. Kristendommen er misjonerende, og islam ønske rogså flere muslimer. Men hvordan man kommer til målet er jo en smakssak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå