bukett Skrevet 30. mai 2011 #22 Skrevet 30. mai 2011 jeg bruker alltid solsikkeolje Hva slags frityrmaskiner bruker dere til dette - noen linker? Kan man bruke rapsolje? Det er visstnok "sunnere"..
Gjest Consensio Skrevet 30. mai 2011 #23 Skrevet 30. mai 2011 Hva slags frityrmaskiner bruker dere til dette - noen linker? Kan man bruke rapsolje? Det er visstnok "sunnere".. Jeg har brukt rapsolje og det har fungert greit. Bruker kjele når jeg friterer dem.
Gjest halebein Skrevet 30. mai 2011 #24 Skrevet 30. mai 2011 Jeg pleier å ha i: Kokte glassnudler Stekt kyllingilet i små biter, stekt i hvitløk, salt, pepper og karri scampi (den ferdigkokte typen, altså de rosa, i små biter, has i på slutten av fyllsteketiden) Hakket løk Raspet gulrot Hvitløk Sweet chillisause Soya saus Har aldri penslet mine, bare holdt dem sammen med et stekepinsett til de har festet seg litt, i den varme oljen. Får alltid mye skryt for disse, de er best å gå å mumse kalde fra kjøleskapet etterpå Nydelige, litt sterke og namnam.. nå fikk jeg lyst på vårruller!
^me^ Skrevet 31. mai 2011 #25 Skrevet 31. mai 2011 du trenger ikke frityrkoker, det holder med en vanlig gryte
cilipili Skrevet 31. mai 2011 #26 Skrevet 31. mai 2011 Hva slags frityrmaskiner bruker dere til dette - noen linker? Kan man bruke rapsolje? Det er visstnok "sunnere".. Jeg bruker alltid kaldpresset rapsolje. En av de sunneste, og fungerer bra til fritering.
bukett Skrevet 31. mai 2011 #27 Skrevet 31. mai 2011 Jeg har brukt rapsolje og det har fungert greit. Bruker kjele når jeg friterer dem. du trenger ikke frityrkoker, det holder med en vanlig gryte Jeg bruker alltid kaldpresset rapsolje. En av de sunneste, og fungerer bra til fritering. Ok, fint å høre. Har ikke laget dette selv ennå...men det må jeg prøve med så mange gode oppskrifter som det er i denne tråden! PS! Håper ikke dette er fy-fy kaloribomber...men at de kan inngå i en sunn livsstil.
Gjest halebein Skrevet 31. mai 2011 #28 Skrevet 31. mai 2011 ting fritert i olje er aldri sunt, uansett hvilken olje du velger, det er like mye energi du får i deg, men det gjelder jo å velge det fettet som er snillest med hjertet ditt:) Men det går an å bare pensle de med litt olje, og legge de på stekebrett i ovnen, men jeg synes liksom ikke de blir like gode da:( men man skal jo kunne unne seg litt av og til, og hvorfor ikke vårruller? Det er det du spiser 356 dager i året man legger på seg, og så ofte spiser du vel ikke så fettfull mat som vårruller? Nei kos deg, sier nå jeg! 1
^me^ Skrevet 31. mai 2011 #29 Skrevet 31. mai 2011 ting fritert i olje er aldri sunt, uansett hvilken olje du velger, det er like mye energi du får i deg, men det gjelder jo å velge det fettet som er snillest med hjertet ditt:) Men det går an å bare pensle de med litt olje, og legge de på stekebrett i ovnen, men jeg synes liksom ikke de blir like gode da:( men man skal jo kunne unne seg litt av og til, og hvorfor ikke vårruller? Det er det du spiser 356 dager i året man legger på seg, og så ofte spiser du vel ikke så fettfull mat som vårruller? Nei kos deg, sier nå jeg! Signerer denne!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå