anonym12 Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 I morgen tenkte jeg å lage vårruller. Men har en del spørsmål. Er det noen av dere som har gode vårrull oppskrifter ( som ikke allerede ligger ute på nett) Hva har dere i vårrullene Og hvordan foretrekke dere å steke dem? I panne eller i gryte?
Gjest Consensio Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Dette pleier jeg å ha i: Finhakket kylling eller svinekjøtt Gulrot Nykål Bambusstrimler Bønnespirer Hvitløk Egg Fiskesaus og soyasaus De som har smakt dem har skrytt voldsomt av dem iallefall, og sagt at de er bedre enn hva de har smakt på restauranter. (jeg friterer dem selvfølgelig. Vårruller skal ikke stekes i panne )
Supraspinatus Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 I morgen tenkte jeg å lage vårruller. Men har en del spørsmål. Er det noen av dere som har gode vårrull oppskrifter ( som ikke allerede ligger ute på nett) Hva har dere i vårrullene Og hvordan foretrekke dere å steke dem? I panne eller i gryte? De friteres. Jeg har: gulrot, kål, kyllingkjøttdeig, hvitløk, chili, litt kyllingfond (istedet for salt) og glassnudler.
anonym12 Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2011 De friteres. Jeg har: gulrot, kål, kyllingkjøttdeig, hvitløk, chili, litt kyllingfond (istedet for salt) og glassnudler. Tusen takk! Jeg lagte 100 stykk i dag, alene for første gang. og det ble ein kjempe suksess! :D :D 1
Nalla Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Tusen takk! Jeg lagte 100 stykk i dag, alene for første gang. og det ble ein kjempe suksess! :D :D Hvordan gjør du det? Hver gang jeg har prøvd så bare faller de fra hverandre når jeg fritere Og jeg som elsker vårruller!
Gjest Consensio Skrevet 29. mai 2011 #7 Skrevet 29. mai 2011 Legg på litt fyll, ikke for mye. Rull sammen slik som man skal. Pensle for å lime fast enden. Varm opp olje, legg de forsiktig i og ta de opp etter kort tid. Har aldri opplevd at de faller fra hverandre. Da er det nok mulig du har for mye fyll i så fall.
cilipili Skrevet 29. mai 2011 #8 Skrevet 29. mai 2011 Jeg friterer mine. Ingredienser: Gulrot, purre, kål, egg soyasaus, chili og pepper.
^me^ Skrevet 29. mai 2011 #9 Skrevet 29. mai 2011 (endret) jeg har prøvd denne oppskriften og den ble suuuupergod!jeg serverte dem på klubb og fikk utrolig mye skryt av de! ikke bruk storfekjøttdeig da den blir tørr etter fritering!bruk svin eller kyllingkjøttdeig! Endret 29. mai 2011 av ^me^
anonym12 Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 29. mai 2011 Hvordan gjør du det? Hver gang jeg har prøvd så bare faller de fra hverandre når jeg fritere Og jeg som elsker vårruller! Jeg tar to spiseskjeer fyll i hver vårrull og ruller slik en skal gjøre. Jeg passer på at eg ruller det nokså stramt og limer med egg. men for all del bruk så lite som mulig når du limer. :D så friterte jeg dem i 2 minutt til sammen.
Nalla Skrevet 30. mai 2011 #11 Skrevet 30. mai 2011 Hvilken type ark bruker dere? De jeg har kjøpt har vært mye mer gjennomsiktig enn de på den filmen...? Tusen takk for tips alle sammen! Til helga blir det vårruller :D
champi Skrevet 30. mai 2011 #12 Skrevet 30. mai 2011 hva 'limer' dere med? jeg pleier å ha løk, hvitløk, chili, bønnespirer, kjøttdeig (eggerøre og/eller bønner er også godt, og kjekt om en skal ha vegetar) og de grønnsakene, urtene og krydderet jeg har på lur.. har laget en del med reker også, er visst godt sier de som liker slikt!
Gjest D.O.A. Skrevet 30. mai 2011 #13 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har en ganske enkel oppskrift, men som også er kjempe god! Oppskriften er stor og blir til 50 vårruller. 1 kg kjøttdeig 2 poser gulrøtter litt under 1 kg hodekål 1-2 pk bean vermicelli/blank spaghetti ½ pose pork flavor (hvis du bruker kjøttdeig av gris/storfe) 2 eggeplommer Tykk østersaus (has i etter smak) Eggehvitten skal brukes til å lime sammen deigen 50 pk (små) vårull deig Legg spaghetti i lunkent vann i ca 10-15 minutter. (Veldig viktig at den ikke blir for myk). Når den er myk, må du klippe/dele den opp, legg deretter til side i en bolle. Rasp gulrøttene, legg deretter i bollen med spaghettien. Rasp/hakk kål som og legges i bollen med de andre ingrediensene. Bland spaghetti, gulrøtter og kål (bruk hendene, litt grisete!). Tilsett eggeplommer, pork flavor og østersaus, bland godt. Deretter legger du vårullarkene utover, fordeler litt og litt i hvert ark, rull sammen og bruk eggehvitten til å lime den sammen Frityrstek vårrullene i olje.
^me^ Skrevet 30. mai 2011 #14 Skrevet 30. mai 2011 (endret) hva 'limer' dere med? eggehvite Hvilken type ark bruker dere? De jeg har kjøpt har vært mye mer gjennomsiktig enn de på den filmen...? Tusen takk for tips alle sammen! Til helga blir det vårruller :D denne typen er til å friteres mens disse er til å servere kald (som en tortillalefse) Endret 30. mai 2011 av ^me^
monkeyhub Skrevet 30. mai 2011 #15 Skrevet 30. mai 2011 Hvilken type olje anbefaler dere til fritering?
Gjest stillness Skrevet 30. mai 2011 #17 Skrevet 30. mai 2011 Jeg syns vårruller blir like gode om man steker dem i ovnen.Litt mindre styr også
sweetharth <3 Skrevet 30. mai 2011 #18 Skrevet 30. mai 2011 jeg lurte på hvor får man kjøpt sånn blank spaghetti/ hvite nudler aktiig ???
Gjest stillness Skrevet 30. mai 2011 #19 Skrevet 30. mai 2011 jeg lurte på hvor får man kjøpt sånn blank spaghetti/ hvite nudler aktiig ??? Glassnudler du mener? Jeg har kjøpt det hos butikker med litt mer utvalg.Hos Mega,Meny bør de ha det.Pleier å ligge i de hyllene der man asiatiske og andre litt mer eksotiske varer
Brunhilde Skrevet 30. mai 2011 #20 Skrevet 30. mai 2011 jeg lurte på hvor får man kjøpt sånn blank spaghetti/ hvite nudler aktiig ??? Sjekk Meny, de pleier å ha slike ting. Jeg handler slike ting på asiatisk butikk, men det er jo ikke alle som har det i nærheten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå