Gå til innhold

Flatere mage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 19 år og har en mage som gjør at jeg nesten ser gravid ut dersom jeg ikke holder magen helt inn. Til og med to personer har turt å spørre om jeg var gravid ,- av helt idiotiske grunner da magen stakk SÅ VIDT ut!!

Uansett,- jeg har hatt en epleformet mage (aldri naturlig tynn og chill mage) i alle år og NÅ vil jeg gjøre noe med dette. Jeg legger på meg mest på magen enn andre steder i kroppen. Er 163cm og veier maks ca 65-66 kg. Jeg er aktiv og spiser sunt. Men dersom jeg skal fortsette å gjøre ''kun'' dette vil det ta månedesvis å få bort DEN størrelsen jeg har på magen min.

Derfor trenger jeg et ordentlig kick og så bare fortsette å være enda mer aktiv og enda mer disiplinert på kosthold. Og da mener jeg ikke kirurgisk operasjon,- men noe som kan suge magefettet men at huden samtidig ikke henger blir slapp og ekkel (det er veldig viktig). Noen er redde for dette med tanke på at ved all behandling vil det bli større strekkmerker når man blir gravid fordi da må huden på magen strekkes enda mer ut. Har dere erfart dette?

Og hva har dere ellers erfart ved å ta slike behandlinger, hva er bra og hva er IKKE bra? Er dere fornøyde eller angrer dere? Får dere ekkel fleskete hengehud med tiden etter en sånn fettsugende behandling,- eller har den vært helt fin hele tiden. Har det ført til enda mer strekkmerker/vanskeligheter under graviditeten eller har det gått helt smertefritt? Hvor mye har det kostet deg?

Jeg ønsker forresten å gjøre dette via henvisning fra lege,- og ikke hos hudpleiesalong,- m.t.p at at man må gjøre dete hos noen som er mer til å stole på.

Svar meg gjerne på alle disse spørsmålene og enda mer også dersom dere tenker på andre punkter som også er viktige å fortelle meg om. Jeg vil sette meget stor pris på all råd og tips fra dere.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du snakker om, finnes ikke. Du kan ikke fettsuge magen, andre metoder finnes ikke, samtidig som at huden ikke henger. Det du er nødt til, er å gå ned i vekt, samtidig som du trener hard styrketrening. Du er 163 cm og veier 64-65 kg, kanskje du kunne veid 58-60 og hatt en flatere mage. Men da må du som sagt trene knallhardt slik at fettet forsvinner, samt huden blir stram og følger med etterhvert som magefettet forsvinner.

Dette kommer ikke gratis, det krever haaard jobbing.

Lykke til :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du snakker om, finnes ikke. Du kan ikke fettsuge magen, andre metoder finnes ikke, samtidig som at huden ikke henger. Det du er nødt til, er å gå ned i vekt, samtidig som du trener hard styrketrening. Du er 163 cm og veier 64-65 kg, kanskje du kunne veid 58-60 og hatt en flatere mage. Men da må du som sagt trene knallhardt slik at fettet forsvinner, samt huden blir stram og følger med etterhvert som magefettet forsvinner.

Dette kommer ikke gratis, det krever haaard jobbing.

Lykke til :goodbye:

Hva slags aktiviteter er det jeg må gjøre slik at jeg oppnår AKKURAT det du skrev ovenfor? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg beskrev kan oppnås ved et variert, men hardt utfordrende treningsprogram.

Har du noe erfaring med styrketrening fra før? Her er det vel om å gjøre å få ned fettprosenten din, slik at fett blir erstattet med muskler. Du skal altså ikke bli så veldig mye tynnere, men du skal bli fastere i fisken, stramme opp litt her og der og fjerne det lille overflødige fettet du har, så du blir fornøyd.

Du sier du er aktiv, hva innebærer det?

Det er bra du allerede spiser sunt, det kommer godt med etterhvert.

Fortell om du har noe erfaring med styrketrening, vekter, jogging feks, så kan jeg og andre sikkert gi deg noen tips i rett retning.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er du sikker på at alt det overflødige på magen din er rent fett? Kan det hende at du noen ganger er oppblåst, og har vann i kroppen?

Hvordan er magen din med en gang du står opp om morgenen, er den passe flat, blir den verre utover dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg beskrev kan oppnås ved et variert, men hardt utfordrende treningsprogram.

Har du noe erfaring med styrketrening fra før? Her er det vel om å gjøre å få ned fettprosenten din, slik at fett blir erstattet med muskler. Du skal altså ikke bli så veldig mye tynnere, men du skal bli fastere i fisken, stramme opp litt her og der og fjerne det lille overflødige fettet du har, så du blir fornøyd.

Du sier du er aktiv, hva innebærer det?

Det er bra du allerede spiser sunt, det kommer godt med etterhvert.

Fortell om du har noe erfaring med styrketrening, vekter, jogging feks, så kan jeg og andre sikkert gi deg noen tips i rett retning.

:goodbye:

Med aktiv mener jeg med en nylig startet jogging annenhver dag,- og ellers går jeg mye hver dag og er glad i å danse.

Styrketrening og vekter ser jeg på som glede og digg følelse etter å ha brukt dem,- men det har jeg dessverre bare gjort de få gangene jeg har vært på prøvetimer hos et par treningssentre. :P Jeg har utrolig lyst til å gjøre det på treningssenter,- men har valgt å vente med å betale 400 kr mnd når jeg allerede kan få inkludert studioet med studiene på BI til høsten. Huff, vet ikke lenger ass..

Så ja,- jeg gjør aldri styrketrening men vil få det mer med meg,- selvfølgelig! Men må det virkelig bety at jeg ikke får tynnere mage?! Det måå jo dette føre til da! jeg kan ikke få like stor mage men med muskler i! Eller bare 5 g fett vil være forskjell! Det kan umulig stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, er du sikker på at alt det overflødige på magen din er rent fett? Kan det hende at du noen ganger er oppblåst, og har vann i kroppen?

Hvordan er magen din med en gang du står opp om morgenen, er den passe flat, blir den verre utover dagen?

Hehe, det var et godt spørsmål! :P Jeg drikker sykt mye vann om dagen,- så kanskje det? Men om jeg klemmer magen med fingrene mine så er det ganske godt å ta tak i... :P Kanskje det sikreste svaret blir å måle prosenten hos lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Man kan ikke punktslanke kroppen på noen måte. Når kiloene går av, kan det likegodt være at puppestørrelsen eller bredden over hoftene forsvinner først.

Just so you know ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Man kan ikke punktslanke kroppen på noen måte. Når kiloene går av, kan det likegodt være at puppestørrelsen eller bredden over hoftene forsvinner først.

Just so you know ;)

yeah I know ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på styrketrening. Tren hele kroppen med mange forskjellige øvelser, og press deg til det ytterste hver gang. Mange jenter er redd for å få "mannemuskler" hvis de trener tungt, men dette skal du ikke være redd for. Så lenge du holder deg unna anabole steroider er du safe.

Fortsett å spise sunt og regelmessig. Spis ofte men i små porsjoner. Kutt ut mat som gjør deg oppblåst (vann gjør deg ikke oppblåst)

Og sov 7-8 timer hver natt :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på styrketrening. Tren hele kroppen med mange forskjellige øvelser, og press deg til det ytterste hver gang. Mange jenter er redd for å få "mannemuskler" hvis de trener tungt, men dette skal du ikke være redd for. Så lenge du holder deg unna anabole steroider er du safe.

Fortsett å spise sunt og regelmessig. Spis ofte men i små porsjoner. Kutt ut mat som gjør deg oppblåst (vann gjør deg ikke oppblåst)

Og sov 7-8 timer hver natt :natti:

Takk for mange gode svar :) Jeg vil kjøpe vekter og utsyr om jeg kan oppnå sykt bra resultater med (styrkemessig) og slik at jeg kan trene når jeg vil hjemme osv. Men gir det virkelig gode resultater med å ha vekter hjemme? Eller er det det beste å bruke maskinene på treningsstudio ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode svar :) Jeg vil kjøpe vekter og utsyr om jeg kan oppnå sykt bra resultater med (styrkemessig) og slik at jeg kan trene når jeg vil hjemme osv. Men gir det virkelig gode resultater med å ha vekter hjemme? Eller er det det beste å bruke maskinene på treningsstudio ...

Og hvilke andre former for styrke kan jeg trene? Kom gjerne med relevante aktiviteter. Jeg ser altså på jogging, sykling o.l som kondisjonstrening,- men hva mer enn bare vekter er styrketrening? Er vekter og yogaball verdt å bruke penger på,- gir det gode resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilke andre former for styrke kan jeg trene? Kom gjerne med relevante aktiviteter. Jeg ser altså på jogging, sykling o.l som kondisjonstrening,- men hva mer enn bare vekter er styrketrening? Er vekter og yogaball verdt å bruke penger på,- gir det gode resultater?

Har du satt opp en treneplan?

Jeg er ikke noen ekspert på trening, jeg vet bare hva som funker for meg. Hvis du vil trene hjemme er øvelser på matte, ball og halvball SUPERT. På noen øvelser kan man bruke vekter i tillegg.

Eks. på noen gode øvelser er:

- Planken på halvball eller gulv

- Armhevinger

- Situps på ball

Vil du ha flere tips kan du trykke her: Treningstips.org/Styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linda sofie

jeg ble i hvert fall kvitt den siste bulken på magen av å jogge og trene styrke :) Nå er magen min helt flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...