Pip Skrevet 11. november 2003 #21 Del Skrevet 11. november 2003 Hallo!!! Er du ordblind eller?? Jeg sier at israelere har tre års verneplikt for begge kjønn!! Kan ikke komme seg unna da... Waco Kva meinar du? At sidan dei avtener verneplikt, er alle israelarar ansvarlege for politikken som vert ført?? Den held vel kanskje ikkje heilt mål... Norske soldatar i teneste i Irak - held du dei personleg ansvarlege for krigen? (Synst forresten du bør behandle folk med respekt. Eg er ikkje 'ordblind', men det er ein del som er det. Og kva så?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. november 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 11. november 2003 Selvfølgelig er norske vernepliktige i Irak selv ansvarlige for at dem er i Irak... Hallo, hvor lang ansvarsfraskrivelse mener du folk skal ha da? Ikke glem at Bush startet to kriger pga "assossasjoner", og så lenge jeg ser verden svart hvitt så velger jeg å forholde meg slik. For det er nemlig svart hvitt, verden er delt i to, og man kan enkelt forklare det slik at de 27 landene som er fritatt visumplikten til usa er den ene halvdel, mens resten av verden er den andre halvdel... De rike mot de fattige... Saken er at de fattige aldri har startet noen kriger mot de rike...men omvendt har det alltid vært. Mener du norske soldtater er uskyldige? Jeg mener at vi i Norge og vesten er de skyldige jeg.... ansvaret ligger hos dem som har frihet til å reise og mat på bordet... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2003 #23 Del Skrevet 11. november 2003 Skjønner at både Russland og Tyrkia er med, for deler av landene hører til Europa. Israel derimot har jeg ingen forståelse for. Så folkens belys meg med deres skarpe sinn. Tyrkia er då ikkje delvis med i Europa - kun Asia. Bortsett frå det, namnet er Eurovision Song Contest - ikkje European Song Contest. Det som trengst då er berre medlemskap i Eurovision-nettverket. Enkelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 11. november 2003 #24 Del Skrevet 11. november 2003 ...eg meinar at så lenge ein ikkje er pasifist, stiller ein seg bak eit system. Også kalla forsvaret. Over det står regjeringa (og i siste instans kongen...) - og har makt til å beordre soldatane 'sine'. Det heiter vel at soldatar er 'på oppdrag frå regjeringa'. Og ja, eg meinar at det fritek kvar einskild soldat eit personleg ansvar for til dømes krig. Denne saka har sjølvsagt mange sider, men ein kan jo seie at så lenge ein vel å stille seg bak systemet, er ein ansvarleg for det som skjer. (Eg for min del hadde def. nekta å avtene verneplikt...) Det blir på ein måte som viss eg stemmer på Venstre, som kjem i regjering. Dei gjer der ein del sinnssjuke vedtak - mellom anna om registrering av rasereinleiken til skuleelevar. Som lærar kan eg då velje å nekte å gjennomføre dette (og kanskje misse jobben - i ein ekstreksituasjon), eller eg kan velje å stille meg bak systemet - altså regjeringa - og gjennomføre. Er det i så tilfelle EG som er ansvarleg for denne registreringa?? Æsj - dårleg bilde, men håpar eg fekk sagt litt av det eg ville seie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. november 2003 Forfatter #25 Del Skrevet 11. november 2003 Åssen kriterier trenger man for å være med i Eurovision song contest da...? Nabolandet til Libya og Egypt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 11. november 2003 #26 Del Skrevet 11. november 2003 Er ikkje Eurovisjonen eit kringkastingsnettverk då? *Pip mimrar om ein melodi på sportssendingar før, kalla'Eurovisjonen...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 11. november 2003 #27 Del Skrevet 11. november 2003 jeg ser aldri på grand prix så afganistan kunne godt vært med for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2003 #28 Del Skrevet 11. november 2003 Åssen kriterier trenger man for å være med i Eurovision song contest da...? Nabolandet til Libya og Egypt? Trur jammen eg må vera synsk, for svaret på det spørsmålet skreiv eg i det førre innlegget mitt. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. november 2003 #29 Del Skrevet 11. november 2003 Crazee... *venter på at Waco skal gi oss kvinner skylda for at Israel er med i Grand Prix*:blunke: Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 11. november 2003 #30 Del Skrevet 11. november 2003 syns indianerne burde få tilbake amerika jeg.. for det tilhører jo dem da.. akkurat som israel tilhører jødene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. november 2003 Forfatter #31 Del Skrevet 11. november 2003 Crazy, hva er medlemskap i Eurovision-nettverket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2003 #32 Del Skrevet 11. november 2003 Eit samarbeid mellom fjernsynskanalane som er medlem. Ein av tinga dei kan samarbeida om er samsendingar, som t.d. sangkonkurransen det her er snakk om. (Og nyttårskonsertane frå Wien, nyttårshopprenna, m.m.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. november 2003 Forfatter #33 Del Skrevet 11. november 2003 Og Israel er med på dette samarbeidet? Javel, hva med Jordan da? Jeg savner Jordans bidrag, hvor henvender jeg meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 11. november 2003 #34 Del Skrevet 11. november 2003 Tja - Jordan TV? Jordans Ambasade? Anar ikkje kven som har ansvaret for TV der nede, og kva samarbeid dei kan vera med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. november 2003 Forfatter #35 Del Skrevet 12. november 2003 Shit altså...du er litt av en kløpper av å finne referanser på nettet.... imponerende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 12. november 2003 Forfatter #36 Del Skrevet 12. november 2003 ... Er det i så tilfelle EG som er ansvarleg for denne registreringa?? . Jepp, det er det. Vi har alle et ansvar for at det ikke skal bli slike tilstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 12. november 2003 #37 Del Skrevet 12. november 2003 Waco - Javisst, og me har alle ansvar for at samfunnet vårt skal vere godt å leve i... Men eg tenkjer litt meir konkret - viss dette skjer, kven kan haldast personleg ansvarleg? (Viss det er nokon...) (Dette vert på ein måte som i klasserommet - viss eg som lærar seier 'no må de vere stille', er det liten respons. Går eg derimot bort til Fredrik og seier at HAN må vere stille, får eg oftare respons... Kollektivt ansvar er ikkje så lett å 'gripe' som det personlege... Men det var ein liten digresjon.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #38 Del Skrevet 12. november 2003 pip og waco har tatt seg en tur på jordet... men ellers må jeg si at Israel har ingenting med Europa å gjøre... er forsåvidt for boikott av både Israel (pga behandlingen av palestinere) og Tyrkia (pga behandligen av kurdere) og er dritt lei av at "europeariseingen" disse landene bedriver skal få oss til å innbille oss at de er "the good guys" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 12. november 2003 #39 Del Skrevet 12. november 2003 pip og waco har tatt seg en tur på jordet... (...) og er dritt lei av at "europeariseingen" disse landene bedriver skal få oss til å innbille oss at de er "the good guys" *Pip tuslar seg tilbake frå jordet sitt...* Men kven har sagt at Grand Prix berre er for 'Good guys'? Dessutan trur eg ikkje me nødvendigvis trur betre om 'eropiserte' land enn andre. Men me har lettare for å skjøne dei, fordi dei liknar meir på oss. Logisk nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 18. november 2003 #40 Del Skrevet 18. november 2003 kanskje du waco kan ta kontakt med al jazeera og tipse dem om eurovision nettverket, så kan de også få hopprenn og grand prix? Hvordan har de egentlig klart seg uten i alle disse årene Forresten synes jeg Dana international & co passer fint inn i American Idol eller kanskje Born to Diva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå