Gå til innhold

Vondt i kroppen


Snop

Anbefalte innlegg

Jeg må prøve å gjøre dette kortfattet, har ekstremt vondt i skrivende stund...

Jeg trenger tips/råd/tanker om hva dette kan være, da fastlegen ikke gjør noen videre undersøkelser og bare skriver ut pinglemedisiner...

I januar begynte jeg å få vondt i ryggen for første gang i mitt liv. Noen dager hadde jeg også vondt i armene, slik at det var smertefullt å feks gre håret. Men siden januar har jeg merket lite annet enn en ekstremt vond rygg, og går til fysioterapeut for å trene ryggen.

For halvannen uke siden begynte det med beina... trodde først jeg hadde feil sko (nye jogge/tursko), det føltes som om når man har tråkket skeivt med beina. Men nå har jeg det i armene også. Det er hovedsaklig i ankelen og håndleddene, men også litt i knærne, albuene og ellers på legger/lår/armer.

Det er forferdelig vondt... og da mener jeg ekstreme-menssmerter-vondt (bare for å ha noe å sammenlikne med, for de som har opplevd det) :P

Så da ligger jeg her, da... med armene, beina, ryggen og en dundrende hodepine. kan så vidt gå til kjøleskapet for å finne meg mat. Har time hos fastlegen på mandag, og kjenner at jeg er nødt til å pushe på for at hun ikke bare skal fortsette med gjetteleken og si at det sikkert bare er muskulært pga stress og gi meg flere pinglesmertestillende.... Det er noe veldig galt med meg! Men hva? Er det noen som kjenner seg igjen? Hva kan jeg si for å bli tatt på alvor?

Jeg kan også nevne at jeg har ME-diagnose, men var veldig på bedringens vei før disse smertene kom, med treningssenter, sunt kosthold, skolegang og masse energi. Gikk også på systemisk soppdrepende hestekur i en måned når ryggsmertene oppstod.

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke sikkert legen din er så langt unna sannheten da? Ofte kan kroppen reagere sterkt ved en overgang fra syk til frisk, og ledd- og muskelsymptomer kan være veldig vanlig i en slik overgang. Kroppen husker mye, og plutselig skal den jobbe på en helt annen måte enn den har gjort på lenge, og den vil stritte i mot det "nye" som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...