Gå til innhold

Jeg blir så lett påvirket av ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sol, så er humøret på topp og jeg kan rydde i glede. Kommer gråe skyer kjenner jeg humøret daler og jeg blir lett irritert. Er jeg med mennesker som ikke smiler blir jeg også nedfor og lei av alt. Er jeg med et menneske med god energi klarer jeg ikke å la være å smile og være glad.

Er det noen andre som har det slik? Det her er ikke bare litt påvirkning, det kan svinge med et steinkast og dagen min er rett og slett travel på grunn av det. Jeg er ikke en særlig nedfor person, men jeg blir så påvirket av andre. Vurderer å flytte til et solfylt sted med masse dyr istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linda

Har aldri reagert på været, men på andres sinnsstemninger, og høy lyd. Trodde lenge dét var meg dét var noe galt med, gikk i terapi for å løse problemene 'mine' og fant ingen løsninger frem til jeg traff på en psykolog som fortalte meg om høysensitive mennesker, forsking sier at så mye som 15 % av oss er dét i større eller mindre grad. Google dét så får du nok opp en del interessante artikler, som du forhåpentligvis vil kjenne deg igjen i og finne hjelp i;-) For meg har dét funket med en svært enkel øvelse, som heter å sette speil rundt seg. Den hjelper meg og kun ta ansvar for egne følelser, ikke andres. Dét har lettet utrolig! Stemmer ikke dette jeg skriver for deg ønsker jeg deg lykke til, - håper du da får noen andre gode svar. Ikke noe allright å ha dét slik!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lett påvirket av de rundt meg, men tror jeg alle gjør. Men jeg merker fort på mitt eget humør om jeg har positive mennesker rundt meg, eller om jeg har negative personer rundt meg. Jeg hadde en periode i for et par år siden hvor jeg pga. av jobb var rundt mange negative personer. Der og da merket jeg ingenting, men det satt dype spor i meg og gjorde meg etterhvert til en mer negative person selv. Det var ikke før jeg i fjor høst omringet meg med positive mennesker, at jeg merket en stor forskjell.

Negative mennesker har en energi rundt seg som er skadlig for meg. Selv om jeg ikke merker det graver det seg ned i min underbevisthet. For å komme til poenget , så har den positive påvirkning jeg fikk i fjor forandret humøret mitt. Så selv om jeg har en dårlig dag eller møter negative personer, så er jeg flinkere tl å stenge ut negative tanker. Jeg tar meg til og med å smile rett og slett fordi jeg har en større indre ro enn jeg hadde før. Det siste er kanskje litt off topic, men hvis man klarer å holde seg til positive tanker ,er det også kanskje lettere å la være å bli påvirket negativt av andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...