Gå til innhold

Lettere for sterkt overvektige å gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en forestilling om at det er lettere for de som er sterkt overvektige å gå ned i vekt enn de som kun vi gå ned en 5 - 10 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørn82

Jeg har en forestilling om at det er lettere for de som er sterkt overvektige å gå ned i vekt enn de som kun vi gå ned en 5 - 10 kg?

Nei det er ikke lettere. 5-10kg er det samme om du veier 100kg eller 60kg.

Så om du er 100kg så må du forbrenne like mange kalorier som en som er 60kg for å gå ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om trening forbrenner man ofte mer jo mer man veier, så hvis to trener vil den med høyest vekt forbrenne mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går antakeligvis kjappere for de som er sterkt overvektige fordi de har såpass dårlige vaner og spiser mange kalorier per dag. Når de da endrer dette til kanskje 1200-1500 kalorier per dag er dette en MASSIV endring. Dessuten forbrenner man mer jo større man er. En person som skal holde en høy vekt må spise flere kalorier per dag enn enn tynn person må for å holde vekten, så de forbrenner nok mer og derfor er de mer sultne også og spiser mer. Bare se på utregningskalkulatorene for hvor mye man skal spise hvis man veier så og så mye. Prøv selv http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg kun for meg selv - men jo større jeg er,jo enklere går jeg ned de første kiloene. (Har gått jojo noen ganger) Men når man kommer ned til 120kg og nedover blir det hardere og hardere.

Det kan nok virke lettere for meg som er så stor,fordi jeg er i så dårlig form,at enhver aktivitet gjør meg i bedre form,og dermed mister jeg vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nadezhda

Det er vel kanskje lettere, sånn rent fysisk. Ser alikevel for meg at det kan være vanskeligere psykisk, rent motivasjonsmessig om man er veldig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lettere. Selv om man som sterkt overvektig kanskje går fortere ned i vekt fordi man begynner å trene og spise sunnere, som man ikke har gjort før. Så er det forsatt en jobb.

Om en som er litt overvektig begynner å trene mer og spiser enda mere sunnere så vil den personen også gå ned.

Det er alltid kalorier inn og trening som er cluet, uansett vekt.

Grunnen til at de på slankeprogrammer går ned så mye så fort er jo fordi de trener helt sykt mye og spiser veldig lite kalorier. Alle ville ha gått ned mye på et sånt regime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...