Fandenivoldsk Skrevet 27. mai 2011 #21 Skrevet 27. mai 2011 OM jeg tenker noe i det hele tatt, er det "Åja, hun er gravid". Men som regel tenker jeg ikke over det engang.
Gjest Purple Haze Skrevet 27. mai 2011 #22 Skrevet 27. mai 2011 Jeg ser mager og vogner over alt. Jeg tenker: - de er konformister som underlegger seg instinktene sine - hun er ALT FOR UNG til å få barn (type ser 18 ut) --> uansvarlig, havner på sosialen uten utdanning, kommer seg aldri ut i jobb, blir hjemmeværende mor i 10 år og havner så på prix (ikke at det er noe galt i det, men i forhold til min egen livsplan ...) - kroppen hennes er / kommer til å bli ødelagt - totalruptur under fødsel - "ikke faen om jeg skal gjennom noe sånt" - at noen gidder å få barn :/ de er så masete, krevende, alt handler om kroppsfunksjoner de første årene - det var sikkert ikke planlagt - hun blir sikkert alenemor, når sexlysten dør pga barnet etc. Oi, du bare bobler over av positivitet gitt! Jeg tenker ikke så veldig mye over gravide, annet enn at jeg konstaterer at vedkommende er gravid. Sikkert fordi det er et tilbakelagt kapittel i mitt liv. Da jeg selv var gravid, tenkte jeg alltid over andre gravide, og slo kanskje av en prat. 2
Solbærpiken Skrevet 27. mai 2011 #23 Skrevet 27. mai 2011 Jeg tenker vel ikke så mye over det, men etter å ha reist litt i Asia ol så legger jeg mer merke til både barn og gravide enn før... Japan: der så vi nesten ingen barn, og jeg tror ikke jeg la merke til en eneste gravid... Det er jo ganske spesielt i ett land med så mange mennesker. Jeg vet jo at folketallet der synker, men rart å faktisk legge merke til det. Kambodsja: nesten bare unge mennesker, masse barn og gravide overalt - og alle virket glad og fornøyd selv om de hadde mindre penger og vestlig velferd. Norge er vel en sunn mellomting, og det er litt det jeg tenker når jeg ser gravide :-) når jeg ser en mor med en på armen, en i vogna og kanskje en litt større som går for seg selv OG dama er gravid -> da tenker jeg at noen har vist planer om å befolke verden alene :-p
Gjest BabyBlue Skrevet 27. mai 2011 #24 Skrevet 27. mai 2011 Hvorfor skal jeg bry meg? Det finnes gravide folk året rundt. Er ikke en big deal, men om dere er stolte over magen deres er det bare fint det =) Bedre det enn gravide damer med en "synes synd i meg selv" mentalitet. Legger ikke merke til det før jeg ser en som er ekstremt sprengrød og høygravid. Er jo noen som blir helt enorme
Sushi Skrevet 27. mai 2011 #25 Skrevet 27. mai 2011 Med mindre de vagger rundt og brauter seg fram med magen slik som noen gravide ofte gjør. Hva mener du egentlig med dette? Jeg har ikke lagt så voldsomt merke til gravide før, men nå som jeg selv "vagger rundt" synes jeg det er gravide overalt.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 27. mai 2011 #26 Skrevet 27. mai 2011 Når jeg ser en gravid dame, så tenker jeg som regel "åh, så flott hun er". Gleder meg sånn til jeg en gang blir det
Gjest Blokkolokko Skrevet 27. mai 2011 #27 Skrevet 27. mai 2011 Hva mener du egentlig med dette? Jeg har ikke lagt så voldsomt merke til gravide før, men nå som jeg selv "vagger rundt" synes jeg det er gravide overalt. Haha, ja.. Lurte også litt på hva hun mente med "brøyting".. Føler meg ikke som en stor brøytebil enda iallefall
SmallTalk Skrevet 27. mai 2011 #28 Skrevet 27. mai 2011 Tja, jeg tenker stort sett "Oj, den magen var STOR!", "Den magen var spiss" eller "Hun gikk rart...". Også pleier jeg å tenke at jeg håper at jeg ender opp med en liten mage og slipper å vagge bortover dersom jeg noen gang blir gravid.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #29 Skrevet 27. mai 2011 Jeg tenker ikke så mye over det på gata, men på bussen gir jeg alltid plassen min til høygravide (og gamle). Så i så måte: hun var veldig gravid, hun kan få plassen min. Og så blir jeg litt misunnelig noen ganger, skulle gjerne vært et sted i livet hvor det kunne være aktuelt for meg også. 1
zubimaru Skrevet 27. mai 2011 #30 Skrevet 27. mai 2011 Jeg smiler for meg selv og tenker at jeg gleder meg til neste gang jeg blir gravid. (: 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #31 Skrevet 27. mai 2011 Enkelte er grusomt selv opptatte. Noe som egentlig ikke lover så bra siden de skal oppfostre neste generasjon. 3
Sushi Skrevet 27. mai 2011 #32 Skrevet 27. mai 2011 Tja, jeg tenker stort sett "Oj, den magen var STOR!", "Den magen var spiss" eller "Hun gikk rart...". Også pleier jeg å tenke at jeg håper at jeg ender opp med en liten mage og slipper å vagge bortover dersom jeg noen gang blir gravid. Det er nok ikke størrelsen på magen som avgjør om man "vagger" eller ikke, men heller om man for eksempel har ryggsmerter eller bekkenløsningssmerter. (Jeg går i alle fall nokså normalt de dagene ryggen er bra, i kontrast til de dagene jeg har mye smerter.) 1
SmallTalk Skrevet 27. mai 2011 #33 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Det er nok ikke størrelsen på magen som avgjør om man "vagger" eller ikke, men heller om man for eksempel har ryggsmerter eller bekkenløsningssmerter. (Jeg går i alle fall nokså normalt de dagene ryggen er bra, i kontrast til de dagene jeg har mye smerter.) Jeg er klar over at magen ikke er grunnen til vaggingen, men jeg synes hverken stor mage eller vagging er pent. Derfor håper jeg at jeg unngår begge deler. Endret 27. mai 2011 av SmallTalk
Gjest Nadezhda Skrevet 27. mai 2011 #34 Skrevet 27. mai 2011 Akkurat nå er jeg veldig misunnelig Enig
Sushi Skrevet 27. mai 2011 #35 Skrevet 27. mai 2011 Jeg er klar over at magen ikke er grunnen til vaggingen, men jeg synes hverken stor mage eller vagging er pent. Derfor håper jeg at jeg unngår begge deler. Aha
Gjest Blokkolokko Skrevet 27. mai 2011 #36 Skrevet 27. mai 2011 Enkelte er grusomt selv opptatte. Noe som egentlig ikke lover så bra siden de skal oppfostre neste generasjon. Jeg håper og mener heller at neste generasjon bør ha litt selvtillit, istedenfor å dømme andre som har det jeg da
Tonka Skrevet 27. mai 2011 #37 Skrevet 27. mai 2011 Jeg ser mager og vogner over alt. Jeg tenker: - de er konformister som underlegger seg instinktene sine - hun er ALT FOR UNG til å få barn (type ser 18 ut) --> uansvarlig, havner på sosialen uten utdanning, kommer seg aldri ut i jobb, blir hjemmeværende mor i 10 år og havner så på prix (ikke at det er noe galt i det, men i forhold til min egen livsplan ...) - kroppen hennes er / kommer til å bli ødelagt - totalruptur under fødsel - "ikke faen om jeg skal gjennom noe sånt" - at noen gidder å få barn :/ de er så masete, krevende, alt handler om kroppsfunksjoner de første årene - det var sikkert ikke planlagt - hun blir sikkert alenemor, når sexlysten dør pga barnet etc. Det føles utrolig kjipt å innrømme det foran "hele KG", men jeg er helt enig med deg på flere av punktene... De to første er jeg bare enig i på dager da jeg egentlig burde tatt til vettet allerede da klokka ringte og dratt dyna over hodet, og den nest siste stemmer definitiv ikke alltid. Men resten, ja, jeg skjønner hva du mener... Sorry altså, alle gravide damer der ute...
Askael Skrevet 27. mai 2011 #38 Skrevet 27. mai 2011 Jeg tenker "bred last" og pålegger meg selv vikeplikt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #39 Skrevet 27. mai 2011 Først og fremst tenker jeg: Så rart at det ligger et menneske inni der... Videre tenker jeg ofte: stakkar, hun skal snart ligge skrikende, blødende og fødende.. Og hvis den gravide er ei mindre pen dame undres jeg: Hvem har orket å ha sex med henne, tro?! 1
Gjest stillness Skrevet 27. mai 2011 #40 Skrevet 27. mai 2011 Tenker ikke noe spesielt,men noen ganger har jeg lurt på hvordan det er og føles. Som regel er jeg glad for at det ikke er meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå