Gjest Blokkolokko Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Hva tenker egentlig alle "ikke-gravide" om gravide som tasser rundt? Før jeg selv ble gravid så brydde andre mager meg veldig lite, og det var ikke noe jeg tenkte spesielt over da jeg gikk på kjøpesentere.. Men så ble jeg selv gravid da; og går nå stolt som en hane rundt med magen, og tror at ALLE rundt bryr seg, og tenker at jeg er verdens heldigste og verdens vakreste som gravid Jeg vet at samboeren min heller ikke brydde seg om gravide før JEG ble det.. Men ligger det likevel noe i myten om at menn snur seg på gaten etter gravide pga. det viser at de er fruktbare? - Altså ingenting sexuelt, men rett og slett "beundring"? Hva mener dere om dette?
Gjest Jay Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Jeg tror ikke at mannen min snur seg etter gravide på gaten, men kan ihvertfall fortelle ut ifra egne erfaringer. Jeg er selv litt verpesyk for tiden, så jeg synes det er litt spennende å se gravide, og feks gjette hvor langt de er på vei. Før la jeg ikke merke til om folk hadde gravidmage eller ei, men i min nye jobb kan dette være et problem, så jeg prøver å trene meg opp til å se etter..
Gjest Passing by Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Tja, nå tenker jeg "gudskjelov at det ikke er meg" når jeg ser en stor gravid mage i sommervarmen. Utenom sommeren så tenker jeg vel ikke så mye, bare konstaterer at noen er gravide. Var litt annerledes da jeg gikk gravid selv, fikk vel en "søsterfølelse". 2
Benedicte22 Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Jeg driter i om andre er gravid. Ser ikke på dem. 6
Gjest HLHD Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Legger ikke spesielt merke til de, jeg. Er glad det ikke er meg! Men syns måten du tenker på nå er litt søt! Endret 27. mai 2011 av HLHD 1
Gjest Heloise Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har alltid lagt merke til gravide, ser på magen og lurer fælt på hvordan det er å være gravid. Og så er jeg alltid litt redd for at de skal ha heftig temperament
Lunivere Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Tenker ikke noe annet enn at jeg er veldig glad det ikke er meg. Med mindre de vagger rundt og brauter seg fram med magen slik som noen gravide ofte gjør. 1
Teriyaki Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Har alltid lagt merke til gravide. Graviditet, fødsel og babyer har alltid vært en stor interesse for min del, i alle fall fra jeg var 16 år! Men legger sikkert eeenda mer merke til gravide nå om dagen. Samtidig som jeg gleder meg til den lille beskjedne kulen min blir ordentlig gravidmage.
MarianneE Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Tja, nå tenker jeg "gudskjelov at det ikke er meg" når jeg ser en stor gravid mage i sommervarmen. Smiler, til dem og minnes hvordan det føltes da det var meg. Og så tenker jeg at jeg savner det litt og så er jeg glad det ikke er meg allikevel.
Gjest gurimalla Skrevet 27. mai 2011 #11 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har litt blandet følelse i positiv forstand: Jeg tenker på den spennende tiden de har foran seg, og samtidig tenker jeg at jeg er glad jeg er ferdig med den biten.
barnehagetanten Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Jeg er en av dem som sliter med å bli gravid, så jeg har alltid tenkt; heldige dem... Nå er jeg en av de heldige selv... 1
Gjest Blokkolokko Skrevet 27. mai 2011 #13 Skrevet 27. mai 2011 Virker som at folk tenker forskjellig fra hvor de er i livet egentlig Og er litt det jeg mener.. Før jeg ble gravid så brydde jeg meg ikke, nå er det høydepunktet i hverdagen, mens det blir spennende å se hvordan det blir senere..
Gjest Blokkolokko Skrevet 27. mai 2011 #14 Skrevet 27. mai 2011 Jeg er en av dem som sliter med å bli gravid, så jeg har alltid tenkt; heldige dem... Nå er jeg en av de heldige selv... Åå, så gøy at dere har klart det! Gratulerer!! (selv om jeg ser at du snart er ved slutten ) Kjekt at det er flere som går rundt og er midtpunktet i verden 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #15 Skrevet 27. mai 2011 Jeg ser mager og vogner over alt. Jeg tenker: - de er konformister som underlegger seg instinktene sine - hun er ALT FOR UNG til å få barn (type ser 18 ut) --> uansvarlig, havner på sosialen uten utdanning, kommer seg aldri ut i jobb, blir hjemmeværende mor i 10 år og havner så på prix (ikke at det er noe galt i det, men i forhold til min egen livsplan ...) - kroppen hennes er / kommer til å bli ødelagt - totalruptur under fødsel - "ikke faen om jeg skal gjennom noe sånt" - at noen gidder å få barn :/ de er så masete, krevende, alt handler om kroppsfunksjoner de første årene - det var sikkert ikke planlagt - hun blir sikkert alenemor, når sexlysten dør pga barnet etc. 3
Igin Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 Jeg vet at samboeren min heller ikke brydde seg om gravide før JEG ble det.. Men ligger det likevel noe i myten om at menn snur seg på gaten etter gravide pga. det viser at de er fruktbare? - Altså ingenting sexuelt, men rett og slett "beundring"? Nei! Menn beundrer ikke gravide damer, eller syns de er sexye (med unntak av menn som har fetish for graviditet). Menn er nok heller helt nøytral, tenker kanskje "oi det var en stor mage, sikkert vanskelig/ukomfortabelt/koselig" whatever - men beundring? Du får meg til å le. Kun verpesyke kvinner som kan finne på å beundre andre verpesyke kvinner. Menn snur seg på gata etter sexy damer de har lyst til å pule/bli kjent med/etc. Ikke etter høygravide kolosser. Isåfall er det da pga fascinasjon over ren størrelse. Fruktbarhet vises ved midje-hofte ratio (hofter bredere enn midje). Det er hva menn snur seg etter på gata. Og det er jo allment kjent at den blir mer eller mindre reversert under graviditet... 7
nattsvermer Skrevet 27. mai 2011 #17 Skrevet 27. mai 2011 Legger egentlig ikke merke til de bortsett fra om de har en enorm mage og det er varmt ute. Da tenker jeg "stakkar, det der ser slitsomt ut!"
FrøkenJosefine Skrevet 27. mai 2011 #18 Skrevet 27. mai 2011 Jeg tenker "oj så koselig! Lurer på om jeg noen gang kommer til å vagge rundt sånn" også synes jeg de er pene.. Bare noen ganger jeg har tenkt negativt og sendt ett litt "hva faen driver du med"-blikk, og det har vært ved anledninger jeg ser gravide som står å røyker! Jeg har også ved en anledning ikke tørt å spørre en jeg kjenner om hun var gravid selvom hun var høygravid med diiiiger mage, fordi jeg var så bekymra for å fornærme henne! hahaha
Gumman87 Skrevet 27. mai 2011 #19 Skrevet 27. mai 2011 Jeg tenker at jeg gleder meg til den dagen jeg selv går gravid
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #20 Skrevet 27. mai 2011 Tenker egentlig ikke så mye på det. Jeg pleier ikke legge merke til om ukjente damer er gravide, med mindre de er høygravide og enorme, og da tenker jeg stort sett at det ser absurd og ikke pent/sexy/beundringsverdig ut (er jo ikke alle som blir enorme, men noen ser virkelig ut som flodhester på slutten). Når det er folk jeg kjenner, følger jeg jo forandringene med en annen interesse (og er mye mer positiv). Men det er jo kjempefint du føler deg bra som gravid, da, ikke la noen hindre deg i det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå