Gå til innhold

Er det vanlig å kjøpe klær til samboeren sin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt kjæreste i halvannet år nå, og vi er nettopp blitt samboere. Jeg har egentlig alltid visst at han ikke er den mest moteriktige, og den som bryr seg mest om hvordan han går kledd. Men synes hans andre fine kvaliteter overskygger dette.

Nå føler jeg egentlig det begynner å bli på grensen til irriterende. Han tar ALLTID det som ligger øverst i klesskapet, med intet unntak. Han går rundt i utrolig slitte og gamle sko.

Hvordan skal jeg si dette på en vennlig måte, slik at han ikke tar dette feil? Jeg sier jo ifra dersom det er skikkelig ILLE. Kan det være en ide å kjøpe klær og sko til ham når jeg drar på shopping alene? Har nevnt dette for ham før en gang. Altså om han synes det er greit, men da fikk jeg til svar at da kunne han bli med en annen gang og vurdere antrekket.. Men han liker jo ikke å dra på shopping en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det. Men jeg har ganske grei oversikt over hva han liker, så har ikke truffet feil ennå og det er heller ikke kritikk det egentlig går ut på (noe det virker i innlegget ditt). Synes samboeren min har bra stil og han vet hvordan å kle seg - av og til er det bare ting han ikke har tenkt om som egentlig kunne kle ham (i hvert fall synes jeg kanskje det), da kan jeg tipse ham om noe. Om han skulle ikke like det er det også helt greit og det blir ikke noe mas om dette fra min side - så jeg presser ikke på min smak.

Han synes det er bare ork å gå i butikkene og finne klær, mens han liker å ha sånn passe fine klær. Så jeg kjøper ofte ham noe når jeg er ute og reiser hjem eller med jobb og skulle ha litt ekstra tid og så videre.

Som sagt er vi begge enige om det og tilfreds med 'ordningen', så det fungerer for oss. Kan sikkert være like greit for andre, men vær skikkelig sikker at samboeren din synes det samme, ellers er sånt å be om trøbbel ;)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjæresten min har helt grei klesstil, noen ting syns jeg kanskje han kunne kastet.. Men ja, når jeg får sjangsen kommer jeg til å gjøre noe med garderoben hans! Vi er foreløpig i et avstandsforhold. Jeg er veldig opptatt av mote og at jeg føler meg bra i de klærne jeg har på meg til en hver tid. Derfor føler jeg det er viktig at han og går pent kledd til en hver tid. Han kan selfølgelig få gå i daffeklær, men trenger jo ikke å gå i stygge klær av den grunn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Begynn å kjøpe en genser eller en t-skjorte som du vet han liker, så kan det hende han begynner å stole på deg og lar deg ta deg av mesteparten av klesshoppingen i fremtiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo og jeg kunne ikke ha hatt en større forskjell når det gjelder stil! :rolleyes: Dermed er det ikke noe vits å handle til ham!

Han sier han ikke bryr seg om hva klær han bruker, men har bryr seg fryktelig mye om hva han ikke vil bruke (dvs. alt alle andre foreslår) :ler:

"Jeg bryr meg ikke noe om stil og hva jeg bruker.."

"Ha på deg denne, den er fin :)"

"Nei! Kan ikke bli sett sånn! Det er jo fullstendig kræsj i hva jeg bruker!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra ham med på shopping! Finn butikker som selger kule klær med bra passform osv. Typen min var mer opptatt av kvantitet enn kvalitet før jeg ble sammen med ham - ikke at han kledde seg ille, men ikke direkte moteriktig heller. Har vel egentlig bare hintet veldig klart om at han ser bedre ut i klær som passer bedre;) Nå går det for det meste i G-Star, Scotch&Soda, Diesel, Tommy Hilfiger, Tiger, osv. Faktisk har han nesten fått litt blod på tann og kjøper sjeldent billige klær fordi de er billige og ikke fordi han liker de spesielt godt. Gjenstår egentlig bare å få ryddet og kastet unna alt det gamle som ALDRI blir brukt (eller passer)...men det er et prosjekt jeg kommer til å ta over tid - manipulere litt her og litt der ;)

Edit: Og når vi nå er ute og handler, så sier jeg klart ifra om jeg ikke liker det han prøver ;) Føler ikke at det er fordi jeg vil bestemme over ham - vil bare at han skal se best mulig ut i det han kjøper. Forventer også at han er ærlig ift klær jeg prøver og sier ifra om han ikke liker de;)

Endret av mac84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min har helt grei klesstil, noen ting syns jeg kanskje han kunne kastet..

Du kan jo brenne det ved et uhell :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste (eller kanskje beste) er jo at veldig mange av disse gutta har så mye gamle klær liggende at de ikke vet at de har de engang...Da er det ikke så vanskelig å kaste en gammel t-skjorte eller to innimellom;) Har vært sammen med kjæresten min i over to år nå, og halvparten av det han har i skapet har jeg aldri sett brukt...det sier jo kanskje litt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Min kone har kjøpt masse klær til meg egentlig. Alt i fra boxere til jeans og gensere etc. Jeg selv handler også kjær, men av og til så synes hun det er moro å handle til meg. Er det så uvanlig at fruen handler klær til sambo/mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har egentlig veldig bra stil, men det hender jo jeg har lyst til å se ham i noe nytt. Jeg kjøper av og til klær i gave, men det er mest praktiske ting, ikke for å prakke på ham en viss stil. Vi har en "ordning" hvor vi finner frem klær vi har lyst til at den andre skal prøve. Da må det prøves som et helt antrekk før man har lov til å nekte eller si noe negativt om det. Noen ganger får vi oss bare en god latter, men andre ganger finner vi flotte antrekk som vi aldri ville kjøpt om ikke den andre foreslo det først. Jeg har blant annet funnet min absolutte favorittkjole på denne måten - en kjole jeg aldri ville sett to ganger på om ikke kjæresten hadde bedt meg prøve den - så dette går begge veier.

Man kan ha det mye moro på denne måten, og det blir noe helt annet enn å bestemme hva slags klær kjæresten kan gå i. Si deg villig til å prøve ting han foreslår for deg også. Å være "mamma" som bestemmer kan fort bli turnoff for begge parter. Får du ikke dratt med kjæresten på dette, kan det være lurt å kjøpe en ting her og en ting der, bare pass på at det i alle fall ligner litt på klærne han har fra før av. Trives han best i grått, blir det litt over the top med rosa genser. Liker han best mørkeblå jeans, kan du finne mørkeblå jeans med penere passform osv. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har egentlig veldig bra stil, men det hender jo jeg har lyst til å se ham i noe nytt. Jeg kjøper av og til klær i gave, men det er mest praktiske ting, ikke for å prakke på ham en viss stil. Vi har en "ordning" hvor vi finner frem klær vi har lyst til at den andre skal prøve. Da må det prøves som et helt antrekk før man har lov til å nekte eller si noe negativt om det. Noen ganger får vi oss bare en god latter, men andre ganger finner vi flotte antrekk som vi aldri ville kjøpt om ikke den andre foreslo det først. Jeg har blant annet funnet min absolutte favorittkjole på denne måten - en kjole jeg aldri ville sett to ganger på om ikke kjæresten hadde bedt meg prøve den - så dette går begge veier.

Man kan ha det mye moro på denne måten, og det blir noe helt annet enn å bestemme hva slags klær kjæresten kan gå i. Si deg villig til å prøve ting han foreslår for deg også. Å være "mamma" som bestemmer kan fort bli turnoff for begge parter. Får du ikke dratt med kjæresten på dette, kan det være lurt å kjøpe en ting her og en ting der, bare pass på at det i alle fall ligner litt på klærne han har fra før av. Trives han best i grått, blir det litt over the top med rosa genser. Liker han best mørkeblå jeans, kan du finne mørkeblå jeans med penere passform osv. Lykke til :)

Dette hørtes ut som en kjempegod ide:) Jeg pleier bare vanligvis å be typen prøve om jeg ser noe jeg synes ser fint ut og som jeg tror han kunne kledd - noen ganger er det fullstendig skivebom, andre ganger spot-on...og da blir han også fornøyd:) Skal be ham gjøre det samme for meg:) hehe...

Og typen min har utviklet en viss forkjærlighet for G-Star...skal godt gjøres å bomme om jeg kjøper noe til ham derfra (bortsett fra str).

Endret av mac84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper alt av klær til kjæresten min, bortsett fra ting han får i gave fra andre. Det begynte vi med veldig tidlig i forholdet, fordi jeg elsker å shoppe - han hater det og fordi jeg er flinkere til å finne klær på salg, god kvalitet osv. Han har/hadde en helt grei stil, men han hadde tendenser til å kjøpe altfor store klær. Han er tynn som en strek, likevel hadde han en jakke i størrelse xxxl, han nærmer seg 30. Han er forøvrig veldig fornøyd med alt jeg kjøper til han, så jeg tror det er om å gjøre å følge hans ønsker liksom. Han ville feks aldri gått i sixpence og vest selvom jeg syns det er dritkult, og da kjøper jeg ikke det til han heller.

Jeg gjør også litt opprør. Jeg klipper i stykker alt tøyet hans som er utgått. Gjør jeg ikke det så bruker han det. Og før noen kaller meg for miljøsvin: fretex vil heller ikke ha hullete sokker og tskjorter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...