Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om en venninne hadde sagt dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk besøk av en god venninne av meg i går som jeg ikke ser så ofte (1-2 ganger i mnd kanskje), og det første hun sa var "oi så ryddig det var her da".

Hvordan hadde du reagert på en sånn kommentar?

Jeg sa ingenting, men tenkte for meg selv "oookei det var også noe å si, som at det er så rotete ellers?" jeg ble faktisk litt fornermet.

Jeg er ikke en rotete person og har ting på stell selv om jeg bor alene, men det hender at oppvasken blir stående et par dager, og det hender det blir litt rot på stuebordet som fat, litt papir kanskje, tomflaske i tillegg til pynten på bordet. Men ikke noe annet rot enn det da jeg liker å ha orden. Jeg vil tro det er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Jeg ville neppe blitt fornærmet, heller glad for at hun la merke til at det så pent ut.

Endret av Raindrops
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUn mente vel bare at det var fint og ryddig og koselig hos deg da! Er det noe å bli fornærmet over?

har sikkert sagt det før til jeg og, når jeg har kmmet til noen, men fordi jeg syns det er hyggelig når det ryddig og blir litt "imponert" hvis jeg har det rotete hos meg selv:P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun tenkte ryddig i forhold til hos seg selv?

Jeg tror ikke jeg hadde blitt fornærmet, men det kommer jo litt an på venninna da. Noen er notoriske til å rakke ned, og kommer med sånne småfrekke stikk-kommentarer, enten at de er sarkastiske eller "overrasket" fordi du har det ryddigere enn vanlig. Men de anser jeg ikke som venninner. Om en av venninnene mine som jeg er glad i hadde sagt det til meg hadde jeg sagt tusen takk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg hadde ikke blitt fornærmet av noe sånt. Synes det var verre når en venninne av meg sa til meg 2 ganger i løpet av samme kveld: "Så fin hud du hadde i dag da!" Og jeg pleier ikke å ha kviser eller uren hud, men begynte jo å lure på hvor ille jeg egentlig så ut ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også blitt glad for å høre det :)

Jeg er en litt rotete person,som bruker mye krefter på å holde det ryddigt. Tror jeg kunne sagt noe sånt til noen, men da positivt ment. Rett og slett fordi det er slik jeg ønsker å ha det :)

Endret av Mina25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja kanskje, men det skal sies at hun kan komme med kommentarer som er litt på kanten ellers også og ikke til bare meg. Det er ikke første gangen for å si det sånn. Kanskje derfor jeg fikk følelsen av at det var sagt med en undertone.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oblivion

Jeg tipper at hun ikke er et like stort ordensmenneske selv -jeg er en sånn som kan ha det rimelig rotete, og da blir alle andres ryddige leiligheter og rom en ganske stor kontrast innimellom.

Var nok uansett ikke ment som en "nå var det helt ryddigere her enn ellers når jeg er hos deg" -og om det hadde vært det så hadde jo heller ikke det vært noe veldig negativt?

Take it easy -og ta det som et kompliment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fikk besøk av en god venninne av meg i går som jeg ikke ser så ofte (1-2 ganger i mnd kanskje), og det første hun sa var "oi så ryddig det var her da".

Jeg sa ingenting, men tenkte for meg selv "oookei det var også noe å si, som at det er så rotete ellers?" jeg ble faktisk litt fornermet.

Jeg er ikke en rotete person og har ting på stell selv om jeg bor alene, men det hender at oppvasken blir stående et par dager, og det hender det blir litt rot på stuebordet som fat, litt papir kanskje, tomflaske i tillegg til pynten på bordet. Men ikke noe annet rot enn det da jeg liker å ha orden. Jeg vil tro det er normalt.

overfølsom?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svart: Tja, det er vel som det pleier :)

Hun mente det sikkert godt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hvilken kontekst ble dette sagt? Sarkatisk, osv.

Jeg ville ut fra innlegg at hun selv har et ganske rotete i forhold til deg. Hun sa det for å være hyggelig og som et kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsTux

tja kanskje, men det skal sies at hun kan komme med kommentarer som er litt på kanten ellers også og ikke til bare meg. Det er ikke første gangen for å si det sånn. Kanskje derfor jeg fikk følelsen av at det var sagt med en undertone.

ts

Du vet sikkert bedre enn oss hvordan dette ble sagt, men om jeg oppfattet en slik kommantar som sarkastisk, ville jeg bare gitt blaffen. Særlig hvis jeg visste det var sagt av en person som ofte er sarkastisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det første hun sa var "oi så ryddig det var her da".

Hadde ikke reagert i det hele tatt. Dette er noe jeg kan finne på å si selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var et kompilment.. :roll:

Dessuten synes jeg du er både rotete og grisete, sånn som du beskriver deg selv, så hun ble sikkert positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kanskje ikke så vant til å ha det ryddig selv, og beundret hvor fint det var hos deg. :)

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt dei som ein kompliment, som at ho meinte eg hadde det fint. Med mindre det blei sagt sarkastisk, sjølvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...