Gå til innhold

Persona/ladycomp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i fast forhold og har store problemer med hormonelle preparater.

Lurer på om det er mulig i det hele tatt å bruke eggløsningsmonitorer som prevansjon??

Jeg har regelmessige sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke prøvd, men ut fra det jeg vet om disse så er de jo beregnet som prevensjon. Jeg ville nok ikke brukt ladycomp som prevensjon hvis det var krise å bli gravid siden jeg ikke stoler på de, men. Du må huske å måle hver dag og bruke kondom på de dagene du får rødt lys. Ser for meg at det blir mye styr jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte legen min om det da jeg ville bytte prevensjon og hans svar var ganske klart: vil du bli gravid eller ha lyst til å ta abort så er det bare å bruke den. selv om man har regelmessige sykluser så kan det plutselig være at en sikker periode ikke er sikker allikevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg spurte legen min om det da jeg ville bytte prevensjon og hans svar var ganske klart: vil du bli gravid eller ha lyst til å ta abort så er det bare å bruke den. selv om man har regelmessige sykluser så kan det plutselig være at en sikker periode ikke er sikker allikevel....

Den legen skulle jeg gjerne møtt. Det er himmelvid forskjell på "sikre perioder" (telle på kalenderen) og monitorer.

Jeg brukte FAM (noe mer anvansert en persona og ladycomp) i mange år, og var aldri i nærheten av å bli gravid. Tall fra WHO lister faktisk FAM som sikrere enn normal bruk av hormonprevensjon, så ssnt det er korrekt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...