Gå til innhold

Nettop fjernet visdomstann


LadyStarlight

Anbefalte innlegg

Har akkurat fjernet en underliggende visdomstann, og glemte å spørre et spørsmål. Nå er jeg så bedøvet at jeg ikke får ringt til tannlegen heller, så spør her.

Det står at jeg skal ta smertestillende så raskt som mulig på info arket jeg fikk, men så står det at jeg bl.a. ikke kan drikke på 3 timer. Må jeg da vente 3 timer før jeg får tatt smertestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten slurk med vann for å svelge smertestillende er helt ok! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg tok en smertestillende med en slurk vann når bedøvelsen begynte å gå ut. Det gikk helt fint. Krysser fingrene for at du får like lite smerter som jeg hadde i ettertid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvor mye kostet det å fjerne en visdomstann kirurgisk?

Gjorde det vondt?

Gikk det raskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nettopp fjernet visdomstann og har allerede tatt meg en 600 mg ibux. Jeg er superbedøvet så jeg ikke kan smile engang og øyet mitt renner i ett sett, men jeg fikk nå slurpet i meg denne ibuxen såvidt det var. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ta Ibux 400mg og Paracet 500mg, men synes fortsatt det gjør litt vondt. Drakk med sugerør i stad, tør liksom ikke helt å åpne munnen enda ;)

Jeg fjernet min kirurgisk hos vanlig tannlege, medregnet røntgenbilde og bedøvelse kom det på 1080kr (betalte egenandel).

Gjorde ikke vondt der og da, bare presset veldig. Var over forsåvidt raskt, det som tok lengst tid var å vente på bedøvelsen og å sy igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ta Ibux 400mg og Paracet 500mg, men synes fortsatt det gjør litt vondt. Drakk med sugerør i stad, tør liksom ikke helt å åpne munnen enda ;)

Jeg fjernet min kirurgisk hos vanlig tannlege, medregnet røntgenbilde og bedøvelse kom det på 1080kr (betalte egenandel).

Gjorde ikke vondt der og da, bare presset veldig. Var over forsåvidt raskt, det som tok lengst tid var å vente på bedøvelsen og å sy igjen.

Var det visdomstann oppe eller nede? Nede er det oftest vondere visstnok. Jeg har tatt min oppe nå, tatt 600 mg ibux, men jeg kjenner det absolutt nå som bedøvelsen begynner å slippe. Jeg er spesielt øm i kjeven siden jeg har kjeveleddproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ta Ibux 400mg og Paracet 500mg, men synes fortsatt det gjør litt vondt. Drakk med sugerør i stad, tør liksom ikke helt å åpne munnen enda ;)

Jeg fjernet min kirurgisk hos vanlig tannlege, medregnet røntgenbilde og bedøvelse kom det på 1080kr (betalte egenandel).

Gjorde ikke vondt der og da, bare presset veldig. Var over forsåvidt raskt, det som tok lengst tid var å vente på bedøvelsen og å sy igjen.

Var det visdomstann oppe eller nede? Nede er det oftest vondere visstnok. Jeg har tatt min oppe nå, tatt 600 mg ibux, men jeg kjenner det absolutt nå som bedøvelsen begynner å slippe. Jeg er spesielt øm i kjeven siden jeg har kjeveleddproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nede. Den lå under tannkjøttet mot jekselen ved siden av, så de borret og prøvde å vekke den ut før de fikk dratt ut hele tanna med en tang.

Synes nesten det er greit å fjerne en av gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, pusset tennene på halve siden av munnen nå, og skulle bruke Corsodyl etterpå. Det gjorde utrolig vondt, fikk nesten følelsen av at det sprengte. Er dette normalt? Går det an å bare la Corsodyl være i munnen i 1min istedetfor å skylle (gjorde enda mer vondt når jeg skylla).

Merker at det er endel jeg burde spurt tannlegen om, men var jo første visdomstanna mi så visste ikke helt hva jeg hadde i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du må ikke bruke corsodyl.. det inneholder jo alkohol, kan ikke skjønne at det kan være noe bra på sår. Bare prøv å skylle med vann, det gjorde jeg etter mine to foregående visdomstanns operasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å bruke dette 2 ganger daglig. Skulle ikke ha noen tannbørste i nærheten der. Vann vil vel ikke ta bort bakterier som evt. kan skape en betennelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du har fått beskjed om av tannlegen. Klarer du å skylle skikkelig er det selvsagt det beste. Det ER vondt ganske lenge, så bare vær tålmodig. Det tar nok litt lenger tid å bli smertefri enn man ofte skulle ønske.

Masse lykke til! Man føler seg veldig mishandlet, men det blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også corsodyl nå som tannlegen sa. Det sprenger utrolig mye nå i kveld siden jeg tok tanna idag. Det er helt normalt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "kupper" tråden din litt og spør:

Jeg klarer ikke åpne kjeven noe særlig i dag. Fikk ikke inn tannbørsten i dag tidlig engang. Er det normalt, eller bør det ses på? Jeg opplevde ikke det med den andre visdomstannen, men det var tre år siden og nå har jeg kjeveleddsproblemer (bruker normalt biteskinne og greier). :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg "kupper" tråden din litt og spør:

Jeg klarer ikke åpne kjeven noe særlig i dag. Fikk ikke inn tannbørsten i dag tidlig engang. Er det normalt, eller bør det ses på? Jeg opplevde ikke det med den andre visdomstannen, men det var tre år siden og nå har jeg kjeveleddsproblemer (bruker normalt biteskinne og greier). :sjenert:

Det er visstnok normalt. Jeg var hoven i et par dager og klarte ikke gape ordentlig. Ble en del flytende føde på meg de dagene ja.

forøvrig fikk jeg Hextril til å skylle med etterpå, men det inneholder vel også alkohol. Alkohol er jo bakteriedrepende og skal vel forhindre bakterievekst i såret siden man ikke får pusset og renset som normalt i området. Så gjest, det er nok helt vanlig å skylle med alkoholholdige skyllemidler når man er nyoperert i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må ikke bruke corsodyl.. det inneholder jo alkohol, kan ikke skjønne at det kan være noe bra på sår. Bare prøv å skylle med vann, det gjorde jeg etter mine to foregående visdomstanns operasjoner.

Alkoholen renser, så det er derfor man bruker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...