Gjest Elseby13 Skrevet 18. oktober 2013 #882 Skrevet 18. oktober 2013 Fineste! Hater dette meningsløse ordet som ofte dukker opp under bilder på Facebook instagram osv.
Okapi Skrevet 18. oktober 2013 #883 Skrevet 18. oktober 2013 "Serr" Det gir meg grøsninger. Og ikke av det gode slaget. Minner meg på at jeg er litt griselei av at folk ikke skjønner forskjellen på seriøst og alvorlig.
Wonders Skrevet 18. oktober 2013 #884 Skrevet 18. oktober 2013 Kjømda Man hører stadig om ting som er i kjømda. Når noe er i kjømda, så er det som oftest noe som kommer snart..men jeg kan ikke fordra det ordet. Minner meg om en kvinnes woha-palass....(og mannens, for den sakens skyld.) 1
svante Skrevet 18. oktober 2013 #885 Skrevet 18. oktober 2013 Minner meg på at jeg er litt griselei av at folk ikke skjønner forskjellen på seriøst og alvorlig. Kan ikke det bety det samme da?
Gjest Blomst83 Skrevet 18. oktober 2013 #886 Skrevet 18. oktober 2013 Kondolerer.Synes det er kaldt og upersonlig.Bruker det aldri selv.
Gjest Belle âme Skrevet 18. oktober 2013 #887 Skrevet 18. oktober 2013 Deilig... F.eks i sånne fødselsannonser elns i aviser:"Vi har fått ei/ein deilig jente/gutt" Føler at det er så pedoisitisk. Liker heller ikke ordet feit. Sier noen det ordet får eg frysninger.
Gjest Belle âme Skrevet 18. oktober 2013 #888 Skrevet 18. oktober 2013 Deilig... F.eks i sånne fødselsannonser elns i aviser:"Vi har fått ei/ein deilig jente/gutt" Føler at det er så pedoisitisk. Liker heller ikke ordet feit. Sier noen det ordet får eg frysninger. Glemte noke! Flink jente er noke av det enkleste noken kan sei til meg! *kaster opp*
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #889 Skrevet 18. oktober 2013 Gulp. Fordi ordet høres ut som lyden av å gulpe... Morkake. Kake?? Tarm. Kjøtt. Tarmkjøtt? Anonymous poster hash: 611e0...983
Okapi Skrevet 18. oktober 2013 #890 Skrevet 18. oktober 2013 Kan ikke det bety det samme da? I utgangspunktet ikke, men det er i ferd med å forandre seg. Går du ti-femten år tilbake var forskjellen ganske markant, og setningen "er du seriøs?" betydde noe helt annet enn den er nå. "Seriøs" er i utgangspunktet et karaktertrekk, og betyr pålitelig, troverdig, skikkelig, etc. "Alvorlig" beskriver en sinnstemning. Greia er vel at folk i større og større grad overtar den engelske bruken av førstenevnte, der de kun har ett ord. Har vært interessant å se på et historisk korpus over muntlig og uformell skriftlig språk; jeg antar "alvorlig" har stupt i frekvens over de siste ti årene, mens "seriøs" har blitt mye mer vanlig. /konservativ 1
globalagogo Skrevet 18. oktober 2013 #891 Skrevet 18. oktober 2013 Skjøteledning Kvise Fittefis Dørslag Snerk
Gjest Chlorophyll Skrevet 4. mars 2014 #892 Skrevet 4. mars 2014 Enig i at serr høres dumt ut. Noe av det teiteste jeg hører folk si. Liker heller ikke ordene pule og mellomkjøttet.
Gjest BettyBoop Skrevet 4. mars 2014 #893 Skrevet 4. mars 2014 Du mener "hæle", tenker jeg. Nå hæler jeg ikke mer (orke, klare). Det uttales med tykk "l". Du mener "hæle", tenker jeg. Nå hæler jeg ikke mer (orke, klare). Det uttales med tykk "l". i nordnorge sier man hæres. Det hæres æ ikke.
Gjest BettyBoop Skrevet 4. mars 2014 #894 Skrevet 4. mars 2014 (endret) Jeg liker ikke slike uttrykk som ofte blir brukt her inne, som biomor, biofar bonusbarn og alle de uforståelige forkortelsene på babyforumer. Glemmer man helt norsk og snakker bare i forkortelser etter man har fått kids eller? og så hater jeg ordet kids men så har jeg pådratt meg uvanen å si det selv, og det irriterer meg. Endret 4. mars 2014 av BettyBoop 1
Pringle Skrevet 4. mars 2014 #895 Skrevet 4. mars 2014 og så hater jeg ordet kids men så har jeg pådratt meg uvanen å si det selv, og det irriterer meg.
Gjest Eurodice Skrevet 4. mars 2014 #896 Skrevet 4. mars 2014 i nordnorge sier man hæres. Det hæres æ ikke. Har du virkelig lett deg bakover etter noe jeg skrev for nesten 3 år siden?
Gjest Eurodice Skrevet 4. mars 2014 #897 Skrevet 4. mars 2014 Å loke, på et kjøpesenter for eksempel.
Gjest BettyBoop Skrevet 4. mars 2014 #898 Skrevet 4. mars 2014 Har du virkelig lett deg bakover etter noe jeg skrev for nesten 3 år siden? jeg lette meg ikke bakover jeg havnet på en side og scrolla meg nedover, klikka meg inn og så at tråden var aktiv igjen. Jeg så ikke på datoen. jeg pleier å glemme meg ut
Doge Skrevet 4. mars 2014 #899 Skrevet 4. mars 2014 Jeg liker ikke slike uttrykk som ofte blir brukt her inne, som biomor, biofar bonusbarn og alle de uforståelige forkortelsene på babyforumer. Glemmer man helt norsk og snakker bare i forkortelser etter man har fått kids eller? og så hater jeg ordet kids men så har jeg pådratt meg uvanen å si det selv, og det irriterer meg. Så enig! "Jeg og kidsa dro på kino i går..."
Gjest pærecider Skrevet 10. mars 2014 #900 Skrevet 10. mars 2014 Pena, søta, fineste, snuppa. Enda verre hvis man legger til en h eller flere etter disse ordene. Penahhh!! Grøss!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå