Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Carla H.

Hater ordet risengryns-grøt. Blir mange rrrrr på min dialekt.

Haha det blir det jo i alle dialekter.

Ekleste ordet ever...fittesnerk!

Jeg hater ordet snus også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Risengrøt!

Det heter risgrøt eller risengrynsgrøt!

Såh! :snurt:

Enig! Jeg tror den bastarden der er noe danskene har funnet på! :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Haha det blir det jo i alle dialekter.

Ekleste ordet ever...fittesnerk!

Jeg hater ordet snus også.

Æsj, jeg grøsser. Det tilsvarende ordet som har med ost å gjøre, synes jeg er til å spy av. Jeg greier ikke å skrive ordet rett ut engang uten å bli kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler ikke ordet "balle". Syns også at "skadefro" er stygt, for det gir meg assosiasjoner til noe ekkelt. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carla H.

Æsj, jeg grøsser. Det tilsvarende ordet som har med ost å gjøre, synes jeg er til å spy av. Jeg greier ikke å skrive ordet rett ut engang uten å bli kvalm.

Eeew...jeg vet hvor du skal hen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det står både gras og gress i mine bokmålsordbøker.

Jeg vet begge deler er lov, men jeg synes man bør skrive gress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Gras/gress er valgfritt.

Å like eller mislike ord og uttrykksmåter har da ikke noe med hva som er "lov" og ikke å gjøre. Det er fullstendig lov å mislike ord som står i ordlistene, og selvfølgelig også å like ord som ikke står der. Hallo.

(Sånn ellers har jeg lyst til å bemerke at det er veldig trist at språkforumet har et såpass negativt fokus. Jeg elsker språk, og interesserer meg veldig for det, og dermed blir jeg faktisk litt sånn nedslått når et forum hvor man er ment å skulle diskutere språk, mest blir til en slags søppelbøtte for folks mer eller mindre tåpelige oppheng, samt klaging over andre menneskers dårlige språkferdigheter. Det blir litt som å ha et musikkforum hvor flesteparten av trådene handler om irriterende låter, snarere enn om alt det vakre og magiske som fins i musikken, og hvor man faktisk diskuterer musikk. (Beklager, et hjertesukk, bare.))

Anonymous poster hash: c24f7...bf1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Å like eller mislike ord og uttrykksmåter har da ikke noe med hva som er "lov" og ikke å gjøre. Det er fullstendig lov å mislike ord som står i ordlistene, og selvfølgelig også å like ord som ikke står der. Hallo.

(Sånn ellers har jeg lyst til å bemerke at det er veldig trist at språkforumet har et såpass negativt fokus. Jeg elsker språk, og interesserer meg veldig for det, og dermed blir jeg faktisk litt sånn nedslått når et forum hvor man er ment å skulle diskutere språk, mest blir til en slags søppelbøtte for folks mer eller mindre tåpelige oppheng, samt klaging over andre menneskers dårlige språkferdigheter. Det blir litt som å ha et musikkforum hvor flesteparten av trådene handler om irriterende låter, snarere enn om alt det vakre og magiske som fins i musikken, og hvor man faktisk diskuterer musikk. (Beklager, et hjertesukk, bare.))

Anonymous poster hash: c24f7...bf1

Hvorfor siterer du mitt innlegg fra over fire måneder siden? Såvidt jeg husker svarte jeg en bruker som spurte hva som var riktig, hvorpå jeg svarer at det er valgfritt gress/gras. Hvorfor du vrir det til at jeg har sagt noe om hva som er lov eller ikke, eller hva jeg liker/misliker, er meg en gåte.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et ord, men et uttrykk: Å ha ting på stell.

Grøss!



Anonymous poster hash: e6657...6a4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en grøsser: Feil bruk av ordet kåt, for eksempel "kåte bilder".



Anonymous poster hash: e6657...6a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hva som menes?

Ja, men det høres kvalmt ut.

Anonymous poster hash: e6657...6a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endeleg ein som tenkjer som meg - er heilt einig med TS - "typen min" er noko av det verste eg høyrer. Ille nok om det er ein fjortis som seier set, men det finnes faktisk voksne kvinner som brukar det ordet, til og med om mannen dei er sambuar med, og har barn med! :eeeh:

Eg trur t.o.m eg starta ein tråd om dette for ei stund sida :fnise:

Eit anna ord eg mislikar sterkt, er "snop". Eg har vokst opp med at det heiter "godteri", og tykkjer "snop" høyrast skikkeleg ekkelt ut :fnise: Kan ikkje heilt forklare det... Berre grøsser av det ordet.

Da jeg var veldig ung. På 80 tallet.Var type et helt vanlig navn for Kjæreste. Så det er ikke art at damer på 49 + bruker dette uttrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Jeg må bare få ut at jeg hater ordet "type" om en kjæreste. Da ser jeg for meg en fjortissjente med miss sixtybukse og bar mage. Det er det ekleste ordet for en kjæreste jeg vet om,synes det er så sinnsykt fjortiss!

Har dere noen ord dere bare ikke takler?

Jeg hater når man bare er kjærester/samboere og likevel kaller sin bedre halvdel for kona eller mannen. Det er så teit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...