Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det verste er at jeg har hørt den flertallsformen bli brukt :overrasket: Man skjønner jo av sammenhengen hva det betyr, men uansett. Synes norsk bøying av engelske ord er fælt uansett. "Kidsa" og sånt....

Kidsa er jo egentlig en veldig muntlig (slæng)-prega bøyning, på lik linje med gutta/tenna osv., i og med at vi bøyer det som hankjønn (en kid). For øvrig er jo det at vi bøyer fremmedord med norsk bøyning, et bevis på hvor sterkt norsk språk faktisk står, i en tid der (uvitende) folk tror det er trua. Men ja, jeg skjønner at det du sier, bare er fra et estetisk ståsted, og det skal du få lov til å mene. Jeg synes derimot at det kan være fascinerende :)

Endret av Drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ivar-ballong

Anonym poster: 6603c8b7b1d664326ed66199e99dc252

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Kidsa er jo egentlig en veldig muntlig (slæng)-prega bøyning, på lik linje med gutta/tenna osv., i og med at vi bøyer det som hankjønn (en kid). For øvrig er jo det at vi bøyer fremmedord med norsk bøyning, et bevis på hvor sterkt norsk språk faktisk står, i en tid der (uvitende) folk tror det er trua. Men ja, jeg skjønner at det du sier, bare er fra et estetisk ståsted, og det skal du få lov til å mene. Jeg synes derimot at det kan være fascinerende :)

Jeg har aldri påstått at norsk språk er truet :klo:

Jeg synes bare ikke det høres spesielt fint ut, "kidsa" var bare et eksempel, det var vel helst flertall av ordet "fit" jeg mislikte mest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri påstått at norsk språk er truet :klo:

Nå vet jeg ikke om du med dette sier at jeg har sagt at du har sagt det :P Men det jeg sa, var uansett ikke et forsøk på å implisere at du har sagt det - bare for å poengtere at mange faktisk feilaktig går rundt og tror det.

Jeg synes bare ikke det høres spesielt fint ut, "kidsa" var bare et eksempel, det var vel helst flertall av ordet "fit" jeg mislikte mest ;)

Og ja, jeg er klar over det, og sa jo også at det skulle du få mene i fred :)

Men ja, jeg skjønner at det du sier, bare er fra et estetisk ståsted, og det skal du få lov til å mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om nom nom/omnomnom – ouæh! :haar: Så godt å se at vi er flere! Har gått rundt og avskydd dette uttrykket i smug og trodd at jeg var den eneste.

Har mye mer jeg misliker, både av ord og uttrykk. Har faktisk en egen liste :sjenert:

Stå skolerett, glimt i øyet, slikke sol, comme ci comme ça, eye candy/øyegodt, maule, snacks, øm, fresh, lekker, smekker, nurk, (skrive-)leif, jumper, typ, skjelmsk, lepje, gyllenbrun, asap, kjertel, surkle, slurpe, sukett (om øyekrokklump), vorte, bugne, pirre, tirre, boltre, snadder, lekkerbisken, lun, mannebein, doktor dyregod, kleint, snerk, verpesjuk, rykke i eggstokkene, sekret, brunst, smegma, kåtgugge og analsaft :spy:

T.o.m. ”kos” og ”deilig” vemmes jeg av, særlig på nordlandsdialekt, selv om jeg absolutt ikke har noe imot nordlendinger. Ordene blir som et slags ekkelt belegg. Noen som skjønner hva jeg mener? :klo::sjenert:

Oi oi, dette ble altfor mye. Det vrenger seg i meg, og mange av ordene klarer jeg ikke engang å si høyt :rodme: (særlig kåtgugge)

Nå må jeg inn i ”ord du liker”-tråden for å psyke meg opp igjen :fnise:

Enig i bl.a. det overaltnærværende "kos". Ja, og jeg skjønner at du må ha en masochistisk glede av grusomme ord når jeg ser valg av ditt brukernavn! :)

Anonym poster: 43b5f67630e3d7c698b960fe308907d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og jeg skjønner at du må ha en masochistisk glede av grusomme ord når jeg ser valg av ditt brukernavn! :)

Anonym poster: 43b5f67630e3d7c698b960fe308907d0

Tåpelig innfall av selvironi og et slags ønske om å "bli venn med kroppen"? :klo: Litt lei, og vurderer å bytte til noe mer nøytralt og hyggelig, men nok ot fra meg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Nå vet jeg ikke om du med dette sier at jeg har sagt at du har sagt det :P Men det jeg sa, var uansett ikke et forsøk på å implisere at du har sagt det - bare for å poengtere at mange faktisk feilaktig går rundt og tror det.

Og ja, jeg er klar over det, og sa jo også at det skulle du få mene i fred :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke ordet crush (ha crush på noen). Hva er galt med å være forelska, betatt eller interessert i noen?

Edit: skrivefeil

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "mensen" er et utrolig fælt ord:P Sikkert fordi jeg synes det er så ekkelt i utgangspunktet..

Men jeg klarer aldri fortelle noen at jeg har mensen eller mensensmerter. Har virkelig en sperre for det ordet!

Sier heller at jeg har vondt i magen..

Anonym poster: 580c835877bdb56f216f4ce86e4063da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "mensen" er et utrolig fælt ord:P Sikkert fordi jeg synes det er så ekkelt i utgangspunktet..

Men jeg klarer aldri fortelle noen at jeg har mensen eller mensensmerter. Har virkelig en sperre for det ordet!

Sier heller at jeg har vondt i magen..

Har tildels samme erfaring. Det uttrykket er jeg vant til hjemmefra. Men jeg syntes det var galt å kalle det vondt i magen siden jeg ikke får vondt i magen av mensen. Mensen var bare styrete og sølete. Men nå er det greit, da. Og dermed ikke lenger tabu for meg. Litt ironisk, men sånn er det ofte.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg synes "mensen" er et utrolig fælt ord:P Sikkert fordi jeg synes det er så ekkelt i utgangspunktet..

Men jeg klarer aldri fortelle noen at jeg har mensen eller mensensmerter. Har virkelig en sperre for det ordet!

Sier heller at jeg har vondt i magen..

Anonym poster: 580c835877bdb56f216f4ce86e4063da

Det er mange andre synonymer du kan bruke. Du kan for eksempel si den fulle betegnelsen menstruasjon. Eller så kan si du har perioden, uka, det månedlige. Det heter ikke mensensmerter, men menssmerter, menstruasjonssmerter.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes "mensen" er et utrolig fælt ord:P Sikkert fordi jeg synes det er så ekkelt i utgangspunktet..

Men jeg klarer aldri fortelle noen at jeg har mensen eller mensensmerter. Har virkelig en sperre for det ordet!

Sier heller at jeg har vondt i magen..

Anonym poster: 580c835877bdb56f216f4ce86e4063da

Det verste er menn som sier: "hun har mensen", dersom ei dame irriterer seg over noe eller er i dårlig humør. Minner meg om umodne fjortisgutter.

Endret av Samaysa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er menn som sier "hun har mensen" dersom ei dame irriterer seg over noe eller er i dårlig humør. Minner meg om umodne fjortisgutter.

Det får meg til å tenke kvinnehatere uansett alder. Som om kvinner ikke får lov til å være i dårlig humør eller hevde egne meninger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Boss, leste det i en tråd om husleie og brakk meg nesten

Anonym poster: 5aa1f689772684ba1158bbe1c0924214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette

Glose

Vaksine

Jeg har alltid syntes det er ekle ord.

I tillegg leste jeg et ord i dag, som jeg synes var irriterende: Tuskhandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bergenske ordet kjørler. Huff!

Anonym poster: e665753039dd4f229348a8d7daf7c6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...