Gå til innhold

Ord du ikke liker?

Anbefalte innlegg

Gjest Morteno
Skrevet (endret)

"Sært".

Pluss at hver gang jeg hører noen si "Jeg kommer snart" så tenker jeg på orgasmer. Siden jeg har spøkt med det en stund. Så ordet "Kom", "komme" osv er relativt ødelagt for meg.

Endret av Morteno
Gjest Candy Pie
Skrevet

Ørevoks... :spy:

Også banning i dagligtalen. Greit nok om man skaller i lampa, for da banner jeg selv. Jeg gjorde ikke det før, men har dessverre begynt å banne mer og mer, men det prøver jeg å legge fra meg igjen.

Men folk som må banne i hver setning omtrent er irriterende å høre på. Finnes andre ord man kan bruke, eller andre måter å uttrykke seg på:P

Også sånne av den typen her : lzm, assa, serr, btw, dah, puz,omg...

• Liker 1
Skrevet

Dems. Det heter deres.

Jeg både sier og skriver (i uformelle sammenhenger) dems, selv om jeg veit at det heter "deres", rett og slett fordi det virker unaturlig for meg. "Deres" høres litt snobbete ut, synes jeg.

Skrevet

Jeg leser demens når folk skriver demmes, og av til dems.

• Liker 1
Skrevet

Jeg både sier og skriver (i uformelle sammenhenger) dems, selv om jeg veit at det heter "deres", rett og slett fordi det virker unaturlig for meg. "Deres" høres litt snobbete ut, synes jeg.

"Deres" høres unaturlig ut for meg også, men jeg kunne aldri sagt "dems". Jeg sier vel "dies". (høres bedre ut når man sier det enn når man leser det. haha. nå så det helt grusomt ut med "dies")

Gjest Blubberella
Skrevet

Karber, karbo, lavkarbo, høykarbo, carbs, LCHF og alt som handler om karbohydrater.

Ordet "preppy" er også helt forferdelig.

Ja og så rosablogger da.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg kommer ikke på noen ord jeg ikke liker, men derimot uttrykk:

"Ta høyde for". Aaarg! Alle tar høyde for at de må ta ansvar for et eller annet, og så betyr det egentlig ingenting.

I forhold til. Ingen klarer å bruke det, så da burde alle bare slutte å bruke det i det hele tatt. "Kurs i forhold til sikkerhet", nei, det er et sikkerhetskurs eller kurs om sikkerhet. Det er hvert fall ikke et kurs sammenlignet med sikkerhet.

YOLO, "den følelsen"... Jo, og noen ord kommer jeg på: care, chill, seff, alle de derre ordene ungdommen i dag holder seg med. Oj, nå følte jeg meg gammel.

• Liker 2
Skrevet

Uttrykket "hår i maten". Om kjønnshår.

• Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Såg ikkje denne før eg starta den andre tråden...

Eg misliker "ikke", "pike", "lizzom" og "halla"

Gjest Gunfreak
Skrevet

Fengsel!

Jeg syns det høres ektremt barnslig ut, vet ikke hva det er men hver gang noen sier det høreses det ut som de 8 år, det er enda værre på svensk.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Gjest Borghild
Skrevet

Grom

Særriøst

Særr

-ish

Random

Truse

Snørr

Snerk

Slings

Bæsj

Mave

Have

Lave

Farve

Skrotum

Pikk

Kuk

Fitte

Glufse

Kjerring

Larve

• Liker 1
Skrevet

Maule og gaule.

Dette er vel helst dialektord som ikke brukes over hele landet. Førstnevnte betyr å spise pålegg uten brød og sistnevnte er å gråte/grine. Gaule brukes så vidt jeg kan komme på bare i negativ betydning, for eksempel "nå må du slutte å gaule så fælt.

Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Kvinne/kvinner! Herregud, jeg kan ikke fordra ordet... "vi kvinner, jeg som kvinne" Ganske ironisk at jeg er på kvinneguiden. :fnise:

Skrevet

"Snop" og "boss" er stygge ord. Kva er gale med godteri og søppel? ;)

Skrevet

"Snop" og "boss" er stygge ord. Kva er gale med godteri og søppel? ;)

Haha jeg og fetteren min pleide å krangle om hva som var riktig å si av de alternativene der når vi var barn. Vi har forskjellig dialekt ja.

Gjest Borghild
Skrevet

Da fuq? Probblemet ditt 'a?

Haha, du kan så si. Syns bare truse er et teit ord. Sier helst undertøy, men det gjelder jo både bh og truser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...