Gå til innhold

Dopet ned på byen?


Gjest J25

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer bare på om jeg har fått noe dop oppi drinken min forje helg.

Jeg kan fortelle hva som skjedde.

Vi hadde en fest her hjemme i helgen , der jeg drakk vin hadde kaffe med litt bayles oppi. Ikke noe mer enn vanlig.

Vi drog til byen i hall 12 tiden. Da vi ankom byen, drog vi til en uteplass, der samboeren min kjøpte øl til oss.

Når vi kom til uteplassen, var jeg berusen var jeg helt klar i hodet og virket helt normal. Da vi hadde vært der en liten stund, gikk jeg ut for å treffe 2 kompiser, som stod å røykte. Da jeg gikk inn igjen var det noe som skjedde med kroppen og alt rundt meg.

Det var som å være med i et mareritt. Jeg prøvde å finne de jeg kjente, men når jeg fant dem opplevde jeg dem som om de ikke kjente meg. Jeg prøvde å snakke med samboeren min, men han sa bare han ikke var typen min. Og vennene mine som jeg prøvde å kontakte, oppførte seg som om jeg va ukjent. Det var som om jeg fikk vrangforestillinger eller hallusinasjoner.

Det var som å være med i et mareritt der alt og alle var ukjent, der jeg prøver å forklare hvem jeg er, men alle oppfører seg som om de ikke kjenner meg. Hukser jeg står å prøver å fortelle samboeren min at han er typen min og at jeg elsker han over alt på jord, men får bare igjen at han ler og er frekk og påstår han ikke er typen min.

Jeg husker jeg stor utenfor uteplassen å var helt fra meg, fordi jeg visste ikke hvordan jeg kunne komme meg vekk fra denne vonde drømmen, som det føltes ut som. Men jeg var klar over at jeg var våken, og at noe ikke stemte, men jeg fikk det ikke til å gå over. Jeg var veldig forvirret og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Hvorfor var alle slik mot meg. Jeg vurderte sterkt å hoppe i sjøen å drukne meg selv, tenkte på hvordan jeg skulle gjøre det, klarer jeg å holde pusten lenge nok, så dør jeg. Det var helt skremmende, jeg har aldrig vurderte noe slikt før, men var noe i kroppen og marerittet som gjorde at jeg tenkte det. Og jeg vurderte det helt seriøst, som er utrolig skremmende. Heldigvis kom typen min i tide og fikk meg til taxien.

Det jeg da oppfattet som han sa var at jeg skulle til mor og far å overnatte. Jeg sa jeg bodde i leilgheten med han, men han sa bare at det ikke stemte og at jeg bodde hos mor og far. Jeg begynte å føle meg helt gal, ingenting stemte med virkeligheten. Da vi kome hjem til mor, så møtte hun oss i gangen. Jeg husker jeg var helt fra meg, hylgrein, og spurte om alle lurte meg, og sa at samboeren min ikke måtte dra. Fordi det trodde jeg, i og med jeg hadde fått en vrangforestilling om at han fortalte han ikke var typen min.

Jeg fikk lagt meg, og neste morgen var jeg veldig skjelven, men ikke noe mer dårlig. Som er rart..hadde dette vært alkoholen, så måtte jeg ha vært veldig beruset, men burde vært veldig dårlig neste dag, som jeg ikke var. Jeg var bare skremt, skjelven og redd.

Vennene mine oppfattet meg som skremmende, di har aldri sett meg slikt før. To venner av meg sa jeg hadde gått frem og tilbake på gulvet på uteplassen, og de skjønte ikke hva jeg drev meg. Di hadde ikke klart å fått øyenkontakt med meg. Di sa jeg såg helt neddopet ut. Samboeren min hadde ikke sagt de tingene jeg trodde han hadde sagt. Han hadde ikke snakka så mye med meg slik som jeg hadde trodd. Han sa jeg vekslet mellom å være helt fra meg og gråt, til irritert og sint. Jeg hadde skudd til ei venninne f.eks.

Å grunnen til at vi drog hjem til mor og far var at jeg hadde mistet vesken min med nøklene til leiligheten vår, så vi kom ikke inn dit. Mens jeg hørte bare at jeg ikke bodde der med han, men med mor og far.

Så hele episoden er skremmende. Jeg er 25 år, å har benyttete med med alkohol siden jeg var 17. Har aldri opplevd noe lignende slik som dette, at jeg har begynt med hallusinasjoner. Jeg drakk heller ikke mer enn vanlig. Langt ifra. Så jeg skjønner ingenting. Er virkelig redd for at jeg har fått noe oppi glasset. Utenom er jeg sunn og frisk, av "medisiner" går jeg bare på p-piller, yasminelle. Har slitt med en del mallomblødninger i det siste, om det evt har noe sammenheng med homrongreier og det som skjedde. Vet ikke jeg.

Jeg drog inn til legevakten dagen etter, fordi jeg ville avgi en prøve, for å se om jeg hadde blitt dopet ned. Men de sa de ikke gjorde det, så lenge det ikke var innblandet en voldtekt eller noe lignende. Så jeg fikk ikke noe svar fra dem.

Jeg har aldri vært så redd før, det var som å være våken i et mareritt.

Tror du jeg kan ha vært dopet? Eller kan det komme av andre grunner? Og om det har vært alkoholen, er det vanlig å reagere på den måten? Å hvorfor har det evt skjedd nå og aldrig tidligerer?

Hilsen en skremt 25 åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fytti katta så jævelig ekelt du må ha både hatt det og fortsatt har det !

Ts, hva røyka de utenfor ???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall en "fjellvettregel" alle, men spesielt jenter, bør følge på utesteder: Ikke ta i mot drikkevarer der du ikke har fulgt drikkens vei fra flaske/tappekran til ditt glass hele veien, og ikke la drikkevarene dine stå ubevoktet.

Det høres absolutt ut som om noen har puttet noe i drinken din, men jeg kan ikke noe om halusinogener eller lignende stoffer, så jeg vil ikke gjette på hva det kan ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så forferdelig og skremmende det hørtes ut. :tristbla:

Jeg aner ikke om du kan ha blitt dopet, men jeg kan fortelle hvordan det fortonte seg for meg da jeg ble dopet for en del år siden. Jeg bodde i utlandet og var med en liten gjeng venner og venninner "på byen" i en av de større byene i nærheten. Vi gikk bortover strandpromenaden på vei mot et diskotek vi kjente til fra før, men før vi kom så langt traff vi på et par "innkastere" fra et annet utested og fikk en del uønsket (i mine øyne ihvertfall) oppmerksomhet og et par av de andre lot seg overtale til å gå inn på det utestedet istedenfor.

Vi kjøpte drinker og danset litt, men etter en stund begynte jeg å føle meg litt "rar". Det var ikke snakk om stor forskjell fra hvordan jeg ellers følte meg, men noe fikk det til å ringe en bjelle hos meg. Jeg er temmelig forsiktig når jeg drikker på ukjente steder, nesten på grensen til paranoid. Ingen får holde drinken min (med unntak av nære venninner) og jeg tar aldri imot drikke fra noen dersom den har vært i hendene på andre enn bartenderen før meg. Den eneste som hadde vært i nærheten av drinken min var altså bartenderen og jeg hadde merket mange intense blikk både fra han og fra de to "innkasterne" i løpet av tiden vi var på utestedet.

Jeg sa til de andre at jeg ville hjem igjen og fikk med meg en kompis og en venninne siden vi måtte ta taxi hjem og det kunne være risikabelt å gjøre dette alene som jente i landet vi bodde i. I taxien ble jeg helt sløv og rar, jeg klarte ikke å prate "rent" og taxisjåføren ville hive oss av fordi han trodde jeg var dritings (jeg hadde drukket en drink, ikke mer). Heldigvis fikk kompisen min overtalt han til å kjøre meg helt hjem, men både kompisen og venninnen min trodde jeg var full og fulgte meg kun til døren. Når jeg kom inn la jeg meg rett ned på sengen og der ble jeg liggende - lenge. Et par minutter senere var hele kroppen paralysert og jeg klarte ikke å røre meg, men jeg var klar i hodet stort sett hele tiden. Jeg lå alene sånn i mange timer og kastet opp underveis uten å klare å snu på hodet. Heldigvis ble jeg ikke kvalt av spyet, men det var vel bare flaks..

I ettertid er jeg utrolig glad for at jeg kjenner kroppen min så godt at jeg reagerer raskt dersom noe virker annerledes enn normalt. Ingen av de andre jentene (eller guttene) ble dopet den kvelden, men jeg pratet senere med en som kjenner stedet vi var på godt og han kunne fortelle at bartenderne og "innkasterne" iblant samarbeidet om å dope ned spesielt attraktive jenter og selge de videre til menneskehandlere eller rike menn som holdt kvinner i harem i nærliggende stater. Noen ganger voldtok de jentene først, mens andre ganger ble de solgt rett videre uten at de rørte de. Jeg blir kvalm ved tanken på hva som kunne skjedd den kvelden, dersom jeg ikke hadde dratt hjem. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakten nektet å teste deg?

Den biten der hadde jeg gått videre med.

Ja, dette synes jeg også var rart. Kapasitetsproblemer kanskje, men jeg hadde villet vite hva som sirkulerte i blodet mitt om jeg hadde blitt dopet når jeg var på byen. Om noen skulle blitt anmeldt for å ha dopet deg hadde det jo også vært greit å hatt et papir på hva du ble dopet med, om mulig. Jeg kjenner ikke til hvilke prosedyrer de har på legevakten, men ville nok prøvd å finne ut av det i tilfelle noe lignende skulle skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legevakten nektet å teste deg?

Den biten der hadde jeg gått videre med.

Det er ingenting å gå videre med, legevakten tester kun for alkohol, med mindre du er innom voldtektsmottaket og har tenkt å anmelde. Slik er det i hele landet. De medikamentene som brukes for å dope jenter, såkalt voldtektsdop, er ute av kroppen innen få timer etter inntak, så å teste deg dagen etter har uansett ingen hensikt. Så lenge du ikke kan bevise hvem som la noe i drinken din vil det heller ikke ha noen hensikt å anmelde. Det eneste du kan gjøre er å aldri, aldri, aldri ta imot drikke fra andre på byn, og aldri la drikken din stå slik at andre kan ha noe i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ketamin er hva man i media kan finne på å kalle voldtektsdop, kanskje TS kjenner seg igjen i noe av dette:

Ketamin har psykoaktive effekter lik lystgass, PCP og DXM. Det kan skape dissosiasjon, hallusinasjoner og eufori. Nummenhet og en følelse av å flyte vekk fra kroppen er vanlig. I likhet med andre dissosiative anestetika er de hallusinogene virkningene bare sett mot en bakgrunn som mangler sensuell stimulasjon, som mørke. I motsetning til velkjente dissosiativer som PCP og DXM, er effektene av ketamin veldig kortvarende. De hallusinogene effektene av stoffet avtar etter femten minutter ved sniffing eller injeksjon, og rundt en time etter oralt inntak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Må legge til at mer pålitelig info. om ketamin finnes her, kan påvises i urinen 2-4 dager etter inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg la dette også inn på klara klok og fikk i svar fra lege:

"Det du beskriver forstår jeg kan bli oppfattet som skremmende. Jeg kan likevel ikke si noe sikkert om hva dette kan ha vært forårsaket av, om det var en "patologisk" reaksjon på alkohol (som enkelte opplever) eller om noen kan ha tilført deg andre stoffer. Legevakten rår over veldig få ressurser, men du kan avlegge urinprøve hos fastlege mtp narkotiske stoffer, som ofte kan spores ganske langt tilbake i tid."

Det med patologisk reaksjon kan jo sefølgelig hende det også, men det har jeg aldri hatt tidligere, og det kan være skremmende. Er ganske redd for å drikke igjen i og med jeg ikke vet om jeg ble dopet eller om jeg fikk en reaksjon. Å om det er en reaksjon, når oppstår den? I og med jeg aldri har reagert på det tidligere.

Men jeg tror det må vær dop. Men er bare rart når i tilfelle jeg har fått det oppi glasset mitt. Vi satt en stor vennegjeng rundt bordet hele tiden, så kan umulig ha skjedd da. Den eneste gangen det kunne ha skjedd var da typen min hadde kjøpt øl til meg i baren, og at jeg bærte ølen selv fra bardisken til der vi satt. Jeg forlot aldri glasset mitt. Men det var etter den første ølen jeg begynte å oppføre meg rart. Typen min kjøpte en til, men da jeg bgeynte å drikke av den, så begynte jeg å virke ganske drita sier de som var rundt meg. Så typen tok ølen min, å helte oppi sin...så da må det evt vært oppi den første ølen dopet må ha vært i.

Etter han tok ølen fra meg begynte jeg å drikke på andre sine øl..å det har jeg gjort noen ganger jeg har vært pæredrita..men hendelsene etter det er helt ugjenkjennelige for alle de som kjenner meg godt. Å at jeg kunne blitt så pæredrita av det hadde drukket er også rart, da jeg pleier å drikke mer...Å pleier å spy til slutt om jeg skulle være så drita..det skjedde ikke denne gangen..og hadde ingen bakrus dagen etter..bare skjevlen og kanskje litt hodeverk.

Wonders: De røyka nok vanlig røyk. Vet han ene har røyket hasj tidligere,vet ikke om han gjør det enda, men tror ikke han røyket det da.

Nymph: uff, det hørtes ikke godt ut i det hele tatt! Det der va definitivt voldetksdop. Det har jeg hørt om flere tileffer tidligerer at du blir helt paralysert.

Men utrolig bra at du reagerte så tidlig, tenk hva som evt kunne skjedd hvis ikke =S.

Bra du er litt mer paranoid enn at du er godtroen om alt vertfall! =) Du kan aldrig vite hva som kan skje!

Det med legevakten ble jeg ganske oppgitt av, men hun sa at de kunne bare teste meg om jeg var blitt voldtatt. Så hun sa jeg bare skulle ta det som en lærepenge heller, pass bedre på drinken! Ei venninne av meg ble så sjokka av svaret at hun ringte legevakten en annen plass, nabobyen, å hørte om det stemte at de kunne avvise meg sånn. Men hun på legevakten blei også sjokka, å sa jeg bare skulle dra tilbake igjen å kreve en test.

Hadde jeg testet meg positivt, kunne jeg anmeldt det til politiet..men nei...

Men det jeg gjorde, var å tipse politiet om saken, i og meg jeg ikke kunne anmelde det når jeg ikke hadde bevis. Så om det er flere tilfeller, så vet de vertfall om at det er noe som går igjen på byen.

Det var visst ei annen som også hadde blitt dopet ned nylig på byen på en annen uteplass, hun hadde bare drukket en drink. Å da sa de som jobbet der at det var mange hendelser av neddoping der for tiden. Så..det er veldig skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som psykedelika for meg. Det eneste rare her, er hvorfor i huleste gidder noen å sløse bort drugsa sine på ei random jente på byen. De fleste som driver med sånt har litt peil, og veit såpass at man BØR være forberedt på det som skjer når du har inntatt det. Og siden ingen heller la an på deg den kvelden, blir "dop" liksom for søkt.

Derfor tipper jeg du bare reagerte kraftig på alkoholen. Det skjer iblant det og, ikke helt uvanlig med slike opplevelser. Skjedd med meg etpar ganger også. Hadde du tatt allergitabletter eller andre ting som kan påvirke hvordan du reagerer på alkohol, forresten? Spist lite?

Ukas lærepenge: Aldri undervurder alkohol.

Endret av ecureuil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min testet meg for narkotika etter en lignende episode. Den kom tilbake positiv for ghb.

Så dersom noen andre opplever noe lignende gå til fastlegen!

(Evt. tester de deg helt sikkert på privatklinikker som volvatt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En kan sjekke drinken der og da om den er "spiked" ved hjelp av Drink Detective.

The test detects the presence of the following drugs when dissolved in a drink: GHB, ketamine and the more than 60 drugs in the benzodiazepine group that includes rohypnol, valium, xanax and Clonopin.

Norsk distributør her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også blitt dopet ned, men jeg og kjæresten dro hjem etter bare to øl og jeg hadde oppført meg merkelig. Vi bodde i gangavstand fra foreldene mine og siden det var tidlig på kvelden gikk jeg dit en tur. Jeg fikk et glass vin, men dagen etterpå fikk jeg telefon. For hva hadde jeg gjort!!! Jeg hadde klippet i stykker et badehåndkle mens jeg var på do og gjemt det i skapet og klippet min mors dusjhette.

Men mens jeg var hos foreldrene mine, hadde kjæresten hjemme laget seg speilegg. Han hadde tømt filterkaffe over maten og reagerte selv. Vi hadde vært på et litt snuskete utested, men vi tok bare to øl før vi dro.

Når vi begge hadde gjort dumme og merkelige ting forstod vi at vi hadde fått noe i ølet og jeg fortalte det til foreldrene mine. De godtok unnskyldingene mine og forstod at det slett ikke var normal oppførsel, men måtte være noe annet.

Et søskenbarn av meg som jobber i politiet fikk Lsd i drinken. Han ble tatt prøver av på legevakta, men alle trodde på det han fortalte - eller mer riktig, samboeren hans som er sykepleier ba de ta full sjekk. Hun var ikke hjemme den helga det skjedde, men forstod at noe var galt når han i telefonen ikke visste hvilken dag det var og bablet om at den ene veggen i stua stod i full flamme. Da kom hun selvsagt hjem med første fly og fikk han innlagt til observasjon.

Det gikk heldigvis bra og han fikk ingen senvirkninger. Men har man mistanke om at det er blitt blandet dop i drinken kan man kreve en sjekk. Helst må pårørende kreve det, da stiller man sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

kollegaen til en venn ble dopet ned i bulgaria. hun våknet på flyplassen med en stor bandasje på magen, de hadde rappa en nyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff dette er skummelt å lese om, folkens. Jeg er alltid redd for å bli full, så kan dere tenke dere skrekken for å bli neddopet :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, så skremmende! Alt som kan skje der ute. Og du som skriever om at både deg og typen var blitt dopet ned. Det er ganske sykt. Hva er hensikten å dope ned begge 2. Nei, det finnes mange syke folk der ute, vi må virkelig være mer forsiktig.

Jeg kan innrømme at jeg har vært litt for godtroen på utesteder i Norge. I utlandet er jeg mye flinkere å passe på drinken, der er jeg mer obs på neddopin. Her i norge, så trodde jeg d ikje skjedde så ofte, og at vertfall aldri ville skje meg. Men så mye kan du ta feil av =/.

Heretter skal jeg alltid holde håndflata mi over glasset mitt når vi er ute. Og alltid følge med når bartenderen heller drikka oppi glasset. Man vet aldri hvem som kan være den skyldige når noe slikt kan skje, noe som er svært skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...