Gjest imli Skrevet 25. mai 2011 #41 Skrevet 25. mai 2011 Eg brukar å ha minsten i handlevognsetet, då er ein unge under kontroll Eldstemann får ha ein slik liten vogn, då held han seg roleg og går fint rundt og puttar oppi det eg seier me skal ha. Så får dei ofte skalkar som folk har lagt igjen i brødskjæremaskinen, då er dei fornøgde
Fanta Exotic Skrevet 25. mai 2011 #42 Skrevet 25. mai 2011 Noe av det værste jeg vet er sånne plutselige, høylytte skrik fra unger.. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har skvettet skikkelig i butikken fordi en unge bestemmmer seg for å teste lungene på den måten.
Gjest imli Skrevet 25. mai 2011 #43 Skrevet 25. mai 2011 For det første så handler man da mer enn at man blir helt skrapa til neste handledag. Litt ris/nudler/hermetikk har man alltid ekstra av. For det andre så er det jo ypperlig å bruke de seks andre dagene i uka til å trene barna på å oppføre seg i butikk. Da går dere inn, ser på varer, og når barnet hyler så bærer du det ut. Og siden du likevel ikke skulle handle den dagen så har du jo all verdens mulighet til å dra rett hjem uten handlepose. Om barnet oppfører seg fint kan du jo handle en pakke melk eller en paprika eller noe annet smått hvis du ønsker det. Jeg synes det er mye ansvarsfraskriving ute og går og stadige unnskyldninger for hvorfor man må utsette andre folk for hylende barn. Eg har som sagt ikkje problem med hylande ungar, men etter 5-6-7 dagar utan å handle mat har me lite pålegg, nesten ikkje brød, ikkje mjølk, og ikkje noko å lage middag av (med mindre du meiner kokt makaroni er ein fullverdig middag).
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #44 Skrevet 25. mai 2011 Det kan være rimelig vanskelig å stoppe hyling, uansett om barnet er sint eller liker å hyle. Hva skal man gjøre? Holde for munnen hans? Jeg kan love deg at det var like før 90 prosent av den bussen stappet noe i kjeften på den ungen eller kastet han og moren ut av bussen. Uansett, jeg satt på settet rett over gangen, sjåføren ba moren roe ungen ned, tilbød seg å finne frem leker etc. Men moren takket nei og bare nikket til alle henvendelser, hun foretok seg ingenting på den turen. Hun fortsatte å bla i sitt ukeblad som om ingenting i verden var galt. Til og med på fergene hylte han UTEN at moren gjorde noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #45 Skrevet 25. mai 2011 Hva gjør man når barnet hyler og ikke hører etter? Man tar barnet ut av butikken. Har man ikke noen å alliere seg med (som kan overta barnet enten utenfor butikken eller hjemme) så utsetter man handlingen til neste dag. Ingen sulter ihjel av det. Eventuelt kan man prøve igjen en stund etterpå. Men det er viktig å være konsekvent. Hver gang barnet hyler/løper eller driver med annen uønsket atferd i butikken så er det rett ut. Jaha? Så det er altså min 2 åring som skal bestemme om det blir handling eller ei på familien? Stort ansvar å legge på en 2 åring gitt. Å være i butikken skal da ikke være noe belønningstur for ungen. Det finnes andre måter å roe en unge på. 2
SummerJoy Skrevet 25. mai 2011 #46 Skrevet 25. mai 2011 Jeg kan love deg at det var like før 90 prosent av den bussen stappet noe i kjeften på den ungen eller kastet han og moren ut av bussen. Uansett, jeg satt på settet rett over gangen, sjåføren ba moren roe ungen ned, tilbød seg å finne frem leker etc. Men moren takket nei og bare nikket til alle henvendelser, hun foretok seg ingenting på den turen. Hun fortsatte å bla i sitt ukeblad som om ingenting i verden var galt. Til og med på fergene hylte han UTEN at moren gjorde noe som helst. Det der hørtes jo bare trist ut. Tydelig at denne gutten skrek for å prøve å få morens oppmerksomhet.
SummerJoy Skrevet 25. mai 2011 #47 Skrevet 25. mai 2011 Jeg skjønner ikke helt dere som sier at man må handle. Er det ikke en grei konsekvens for barnet at hvis det hyler i butikken så blir middagen kjedelig? Problemet er vel at det ikke bare blir en konsekvens for det ene barnet, men for hele familien. Jeg syns det blir helt feil at en liten unge skal bestemme om familien skal få handle eller ei. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #48 Skrevet 25. mai 2011 Det der hørtes jo bare trist ut. Tydelig at denne gutten skrek for å prøve å få morens oppmerksomhet. Det kan godt være, i så fall må han jobbe mye hardere enn det! Og der jo faktisk litt skremmende at alle andre reagerer men ikke moren...
SummerJoy Skrevet 25. mai 2011 #49 Skrevet 25. mai 2011 Det kan godt være, i så fall må han jobbe mye hardere enn det! Og der jo faktisk litt skremmende at alle andre reagerer men ikke moren... Er vel nettopp derfor han er som han er.
Arctandria Skrevet 25. mai 2011 #50 Skrevet 25. mai 2011 Enig med at den hyligen er en uting, men det skader iallefall ingen. Springe ned gamle damer er litt mer bekymringsfult. Jeg har full forståelse for at det kan virke utrolig fristende å plutselig ha så mye plass tilgjengelig å springe på når man er 5 år og har maur i beina...kunne faktisk tenkt meg å springe litt selv av og til, men det tar seg jo ikke ut for en ”voksen dame” på noen og tredve vil jeg tro.... Ellers er da barn en del av samfunnet på lik linje med alle andre her i verden. Det er faktisk andre ting man kan bekymre seg mer over om man virkelig vil bruke energi på å ergre seg over ting. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #51 Skrevet 25. mai 2011 Enig med at den hyligen er en uting, men det skader iallefall ingen. Springe ned gamle damer er litt mer bekymringsfult. Jeg har full forståelse for at det kan virke utrolig fristende å plutselig ha så mye plass tilgjengelig å springe på når man er 5 år og har maur i beina...kunne faktisk tenkt meg å springe litt selv av og til, men det tar seg jo ikke ut for en ”voksen dame” på noen og tredve vil jeg tro.... Ellers er da barn en del av samfunnet på lik linje med alle andre her i verden. Det er faktisk andre ting man kan bekymre seg mer over om man virkelig vil bruke energi på å ergre seg over ting. Enig. Må være slitsomt å gå rundt og ergre seg hele tiden. Også for små barn..
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #52 Skrevet 25. mai 2011 Enig med at den hyligen er en uting, men det skader iallefall ingen. Springe ned gamle damer er litt mer bekymringsfult. Jeg har full forståelse for at det kan virke utrolig fristende å plutselig ha så mye plass tilgjengelig å springe på når man er 5 år og har maur i beina...kunne faktisk tenkt meg å springe litt selv av og til, men det tar seg jo ikke ut for en ”voksen dame” på noen og tredve vil jeg tro.... Ellers er da barn en del av samfunnet på lik linje med alle andre her i verden. Det er faktisk andre ting man kan bekymre seg mer over om man virkelig vil bruke energi på å ergre seg over ting. Det skader hørselen. Ja barn er en del, de får rette seg etter samfunnet, ikke omvendt. 2
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2011 #53 Skrevet 25. mai 2011 siden man ikke alltid kan garantere hvordan små barn oppfører seg i butikken, foreslår jeg at de som ikke tåler litt barneskrik legger handleturen til etter kl. 20.00. ..da er de minste i seng.. Hilsen mormor til verdens herligste 2 åring som også trenger mat, men ikke alltid har barrnevakt! 1
ViljaH Skrevet 25. mai 2011 #54 Skrevet 25. mai 2011 Jeg er enig i at mange foreldre driter i sine barns dårlige oppførsel. Det er veldig mye klaging på unger som sitter og sparker i flysetet foran seg f.eks. mens foreldrene ikke reagerer. Det er også en del foreldre som "parkerer" sine barn på kjøpesenterets lekebutikk, og lar dem herje rundt der uten tilsyn mens de handler i en annen butikk. Helt makeløst. Jeg fikk faktisk kommentert av en dame i en stor butikk en lørdags ettermiddag nylig, for en snill gutt jeg hadde som ikke løp rundt og hylte, å jobbe i den butikken på lørdager var skikkelig prevensjon sa hun. Jeg synes det er tafatt å bare la ungene hyle. Hvis ungene er lært opp til at de skal høre på foreldrene sine, ellers kommer det konsekvenser, så slipper man slikt. F.eks. kjøre hjem ungen, ta ungen ut av butikken. Dette mente jeg før jeg fikk barn, og dette praktiserer jeg etter at jeg fikk barn. Ingen kamel, takk 2
Wit1 Skrevet 26. mai 2011 #55 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har barn selv og irriterer meg over foreldre som lar barna holde på. Jeg har hatt regler for barna mine hele tiden og det har aldri vært noen problemer med det. De vet at man ikke hyler og bråker, løper rundt og river ned ting fra hyller, ikke noe klatring der man pakker varer. Det siste forsto dem veldig godt da en liten gutt datt med hodet rett i flisene for et par uker siden. Jeg har aldri gitt meg på noen regler og barna skjønner godt at de ikke kommer noen vei med å lage bråk. Handleturen blir mer avslappende for både meg og barna. Jeg slipper også sure blikk. Jeg syns faktisk synd på de barna som bruker hele handleturen og alle sine krefter på bråk. De kan umulig kose seg. Nå er det vel forskjell på foreldre selvsagt, men det er ikke alltid like lett. Jeg har heldigvis aldri slitt med dette problemet, men jeg vet om andre som ikke har vært like heldige... Og det går ikke på at barna ikke har regler. Det har vært perioder (ofte kun på noen måneder), der trassen skulle testes ut. Og da var skriking og hyling et effektivt middel for noen (trodde de ihvertfall...). Jeg må innrømme at når jeg ser et barn som ligger og hyler på gulvet i butikken (og det er VELDIG sjelden jeg ser faktisk), så syns jeg mer synd på foreldrene som sikkert IKKE synes dette er noe gøy, enn det irriterer meg... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå