AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Når barna deres hyler i butikken, hvorfor lar dere dem bare gjøre det? Da tenker jeg ikke på gråt, men når de hyler bare for å hyle. Mulig dere ikke syns det er så ille når gullet tester lungene sine, men tenker dere ikke på at resten av butikken MÅ høre på det til de er ferdig med å handle? Det samme gjelder når de løper rundt og bruker butikken som lekeplass. Syns dere virkelig det er greit? Jeg bare lurer på hvorfor dere lar dem holde på og ikke snakker til dem? Er dere fritatt fra å ta hensyn til andre så fort dere har fått barn? 18
Gjest pysepusen Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Hvor gamle er barna? Her har jeg en ettåring som tester ut stemmen sin - overalt. Det nytter ikke hysje, avlede, putte inn smokk - you name it. Beklager. (Men er vi begge to tar en av oss ham ut da om det blir for galt, men han lager lyder fordi han er glad...) Når det gjelder løping er jeg enig med deg. Det er en uting å la barna utfolde seg som de vil i en butikk. Man er absolutt ikke fritatt å ta hensyn og skal ta det - mener jeg. Jeg hadde heller tatt barnet med meg ut av butikken om det ikke kunne høre på meg (når det er for stort til å settes oppi en kurv eller bæres). 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Hvor gamle er barna? Her har jeg en ettåring som tester ut stemmen sin - overalt. Det nytter ikke hysje, avlede, putte inn smokk - you name it. Beklager. (Men er vi begge to tar en av oss ham ut da om det blir for galt, men han lager lyder fordi han er glad...) Når det gjelder løping er jeg enig med deg. Det er en uting å la barna utfolde seg som de vil i en butikk. Man er absolutt ikke fritatt å ta hensyn og skal ta det - mener jeg. Jeg hadde heller tatt barnet med meg ut av butikken om det ikke kunne høre på meg (når det er for stort til å settes oppi en kurv eller bæres). Det kan jo være barn i mange aldre......... Jeg syns i det minste at de barna som er gamle nok til å forstå tilsnakk, burde få det. TS 4
Caramba Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Når barna deres hyler i butikken, hvorfor lar dere dem bare gjøre det? Da tenker jeg ikke på gråt, men når de hyler bare for å hyle. Mulig dere ikke syns det er så ille når gullet tester lungene sine, men tenker dere ikke på at resten av butikken MÅ høre på det til de er ferdig med å handle? Det samme gjelder når de løper rundt og bruker butikken som lekeplass. Syns dere virkelig det er greit? Jeg bare lurer på hvorfor dere lar dem holde på og ikke snakker til dem? Er dere fritatt fra å ta hensyn til andre så fort dere har fått barn? Jo, alle foreldre i hele Norge lar dem hyle fordi det er så gøy å ergre omgivelsene sine. Vi slipper dem også fri til å leke vilt i butikken slik at vi selv kan stikke av og handle i fred og ro. 4
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Jo, alle foreldre i hele Norge lar dem hyle fordi det er så gøy å ergre omgivelsene sine. Vi slipper dem også fri til å leke vilt i butikken slik at vi selv kan stikke av og handle i fred og ro.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Jo, alle foreldre i hele Norge lar dem hyle fordi det er så gøy å ergre omgivelsene sine. Vi slipper dem også fri til å leke vilt i butikken slik at vi selv kan stikke av og handle i fred og ro. Ja, det kan virke som dere gjør nettopp det...... 13
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Uff minner meg om en tur med Kystbussen, en unge på i hvertfall 3 år satt og hylte fra vi kjørte fra stasjonen til vi ankom Haugesund, det hjalp ikke at sjåføren ba moren om å roe han ned, holde han opptatt whatever. Moren bare nikket og gjorde ingenting. Gud sier jeg bare. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Jo, alle foreldre i hele Norge lar dem hyle fordi det er så gøy å ergre omgivelsene sine. Vi slipper dem også fri til å leke vilt i butikken slik at vi selv kan stikke av og handle i fred og ro. Hvor retter Ts spørsmålet til alle foreldre i hele Norge? Etter som jeg skjønner av innlegget så går spørsmålet til dem som lar ungene holde på sånn. Følte du deg truffet kanskje? Er helt enig med ts her. Det kan være ille nok å være kunde om man ikke skal jobbe i butikk og måtte høre på dette titt og ofte. Rydde opp varer etter unger som ikke blir snakket til. Ja, det er nok en del av jobben, men de er vel strengt tatt ikke nødvendig å rydde etter andres unger når man egentlig skal ekspedere kunder? Det er syns at noen av dere foreldre mangler så mye folkeskikk at det går utover andre mennesker. Skam dere! 7
Gjest Frida fri Skrevet 25. mai 2011 #9 Skrevet 25. mai 2011 Hvor retter Ts spørsmålet til alle foreldre i hele Norge? Etter som jeg skjønner av innlegget så går spørsmålet til dem som lar ungene holde på sånn. Følte du deg truffet kanskje? Er helt enig med ts her. Det kan være ille nok å være kunde om man ikke skal jobbe i butikk og måtte høre på dette titt og ofte. Rydde opp varer etter unger som ikke blir snakket til. Ja, det er nok en del av jobben, men de er vel strengt tatt ikke nødvendig å rydde etter andres unger når man egentlig skal ekspedere kunder? Det er syns at noen av dere foreldre mangler så mye folkeskikk at det går utover andre mennesker. Skam dere! TS skriver i headingen "Kjære foreldre" og starter tråden med "Når barna deres hyler i butikken, hvorfor lar dere dem bare gjøre det?" Altså en henvendelse til alle foreldre i motsetning til som bruker "noen av dere foreldre". Det er en vesentlig forskjell der, TS henvender seg til alle som er foreldre og man får følelsen av at alle foreldre ikke tar hensyn. Nei, jeg føler meg ikke truffet, har nemlig ikke barn og syns ikke jeg ser så mye av det TS opplever i butikken, ikke med tanke på alle de barna som bor her i nabolaget.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 TS skriver i headingen "Kjære foreldre" og starter tråden med "Når barna deres hyler i butikken, hvorfor lar dere dem bare gjøre det?" Altså en henvendelse til alle foreldre i motsetning til som bruker "noen av dere foreldre". Det er en vesentlig forskjell der, TS henvender seg til alle som er foreldre og man får følelsen av at alle foreldre ikke tar hensyn. Nei, jeg føler meg ikke truffet, har nemlig ikke barn og syns ikke jeg ser så mye av det TS opplever i butikken, ikke med tanke på alle de barna som bor her i nabolaget. Det står også Når barna deres hyler. Har man ikke barn som oppfører seg sånn eller som ikke får lov til det, så er det vel ganske naturlig at det ikke gjelder dem. 8
Gjest rita Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 Jeg lurer på hvor dere handler? Jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har sett hyling, trassing og løping i butikken som ikke foreldrene sier i fra om til barnet. Og det er samtlige i lekebutikker, som er mer forståelig. Nei, jeg føler meg ikke truffet i det hele tatt. Mine to barn har da prøvd seg de også, men da har jeg sagt klart i fra at stopper du ikke så går vi herifra. Og det hjelper. Må jo si da, at det er fryktelig mye klaging på barn og foreldre her inne. Mange som ikke har forståelse for hvordan det kan være virker det som. Neida, mener ikke at alt er greit. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #12 Skrevet 25. mai 2011 Jeg lurer på hvor dere handler? Jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har sett hyling, trassing og løping i butikken som ikke foreldrene sier i fra om til barnet. Og det er samtlige i lekebutikker, som er mer forståelig. Nei, jeg føler meg ikke truffet i det hele tatt. Mine to barn har da prøvd seg de også, men da har jeg sagt klart i fra at stopper du ikke så går vi herifra. Og det hjelper. Må jo si da, at det er fryktelig mye klaging på barn og foreldre her inne. Mange som ikke har forståelse for hvordan det kan være virker det som. Neida, mener ikke at alt er greit. Ja, du snakker til dem og det hjelper! Poenget er at det er mange som ikke gjør NOE og det plager andre kunder. Til info. Jeg handler mest på Meny, Prix og Rema. Opplever det stadig. Tidligere i dag var det en dame med en "hyler" på rundt 4 år. Han hylte så høyt han kunne av en eller annen grunn (gråt ikke) Moren gikk bare med et tåpelig glis. Det så ut som hun syns han bare var sjarmerende. Noe han IKKE var.
Jens Skrevet 25. mai 2011 #13 Skrevet 25. mai 2011 Det er da ikke alltid det hjelper å snakke til en 3 åring som hyler, og må man handle, så må man handle. Bestikkelser driver jeg ikke med. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #14 Skrevet 25. mai 2011 Det er da ikke alltid det hjelper å snakke til en 3 åring som hyler, og må man handle, så må man handle. Bestikkelser driver jeg ikke med. Så det er altså greit at det går utover andre kunder fordi du ikke klarer å roe ned ungen? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #15 Skrevet 25. mai 2011 Det slår meg at mange unge og/eller barnløse her på KG kommer til å få en rekke hårete kameler å dytte ned halsen om noen år. 8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #16 Skrevet 25. mai 2011 Det slår meg at mange unge og/eller barnløse her på KG kommer til å få en rekke hårete kameler å dytte ned halsen om noen år. Neida, jeg har nemlig forstått at det er frivillig å få barn skjønner du Da slipper jeg kamelene....... 7
¤flicka¤ Skrevet 25. mai 2011 #17 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har ikke barn selv, men tenker at det ikke alltid er så mye å gjøre med en hylende unge. Det er jo selvfølgelig mulig å legge hånda over munnen på dem for å få dem til å tie, men noe sier meg at det hadde resultert i en ny tråd - denne gangen om barnemishandling. Ble veldig imponert over en far i forrige uke, som fortsatte å legge varer på båndet, betale og pakke varer mens ungen forsvant hylende inn i butikken. Det var som å høre på en sirene. Men han visste vel at dersom han sprang etter ville det bare være vann på mølla for ungen sin del. Etter litt om og men kom ungen tuslende tilbake, slukøret. 6
Gjest mamsen Skrevet 25. mai 2011 #18 Skrevet 25. mai 2011 Jeg tror ikke enkelte foreldre går rundt med et tåpelig glis fordi man syns poden sin er så søt når han hyler, jeg tror heller det er et flaut glis og et oppgitt glis. Noen ganger må enkelte barn ignoreres, jeg har tre barn og den yngste og den eldste har alltid vært greie i butikken. Den mellomste derimot var et helt annet kapittel, og det hjalp ikke å snakke til han når han hylte, det måtte ignorering til sånn at han forsto at han ikke oppnådde noe med hylingen sin. Det tok ikke lang tid før han tok poenget. Hvis det var et smil i fjeset mitt så var det heller et flaut eller oppgitt smil og ikke et stolt smil. 3
Capricorn Skrevet 25. mai 2011 #19 Skrevet 25. mai 2011 (endret) Jeg kunne være sånn, men det varte ikke lenge. Mamma kjørte meg rett hjem til pappa og reiste tilbake til butikken alene. Dette husker jeg veldig godt. Jeg angret som en gal da jeg kom hjem og oppdaget at jeg hadde gått glipp av den isen jeg skulle få etter vi hadde handla. Jeg husker også at mamma stadig truet med å kjøre meg hjem, men gjorde det aldri og derfor syns jeg det var helt trygt å lage bråk. Det jeg ikke visste var at mamma og pappa hadde blitt enige om det siden jeg var så vanskelig i butikken. Pappa satt derfor hjemme å venta i tilfelle hun kom hjem igjen. Jeg gjorde det aldri igjen....... Et lite tips kanskje. Allier dere med noen hjemme og gjør alvor av å avslutte handleturen. Unger venner seg fort til trusler og tror aldri snille mamma gjør alvor av det. Hvem vet? Kanskje det virker med varig effekt Forøvrig så syns jeg ikke det er SÅ ille i butikken. En og annen innimellom skulle man vel ønske kunne bli bært ut en tur for å roe seg litt...... Endret 25. mai 2011 av capricorn74 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #20 Skrevet 25. mai 2011 Jeg jobber i butikk, og hyling fra barn skjer faktisk ikke så ofte. Når det først skjer så er det oftest i kassaområdet, når barnet vil ha noe. Det verste jeg ser er foreldre som gir etter (er faktisk sjeldent etnisk norske gjør det, utlendinger er fæle på det faktisk..). Det var en mamma som kom inn med toåringen som hylte høyt og leeeenge ("vil ikkeeeee!!"), moren fortsatte å handle som ingenting. Det synes jeg var tøft av henne Er jo også de som tar hardt i ungen sin, slenger dem rundt og banner til dem for veldig lite (feks ungen er på vei opp fra vogna og over til kassa-enden der de pleier å sitte/stå). Kjenner jeg vil slenge rundt på foreldrene også da, ja. Ser mye rart i butikk.. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå