Gå til innhold

kvise dritt !


Once

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vært plaget med kviser i noen år, fikk nokk for en stund siden, gikk til legen og forlangte "tetracyclin + diferin" også fikk jeg det på resept!

kjøpte også basiron som brukes om morgen :)

Noen her som har erfaring om dette fungere?

Har brukt dette i 4 dager nu, og håper dette fungere! :romeo:

Noen som vet hvor fort dette kan gå?

Takker og bukker og smiler for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukt Diferin lenge nå :) funker bra for meg, men tok laaaaang tid før det funket skikkelig desverre. Blir også stortsett verre før det blir bedre :tristbla:

Fikk noen sinnsyke kviseutbrudd de første ukene, av typen store vonde kviser, men nå her jeg INGEN av de store kvisene lengre, bare litt smårusk. Så hold ut! Det blir bedre etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Diferin lenge nå :) funker bra for meg, men tok laaaaang tid før det funket skikkelig desverre. Blir også stortsett verre før det blir bedre :tristbla:

Fikk noen sinnsyke kviseutbrudd de første ukene, av typen store vonde kviser, men nå her jeg INGEN av de store kvisene lengre, bare litt smårusk. Så hold ut! Det blir bedre etterhvert :)

Takker får svar, vil helst unngå kvisene til sommer, så håper det ikke er måneder med venting, hehe :)

Men brukte du kun diferin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også Dalacin av legen min, som skal tas på de skikkelig store vonde kvisene, og få dem til å gå bort raskere, men syns ikke den hadde noe særlig effekt. Jeg begynte å være ekstra nøye på å vaske ansiktet mitt morgen og kveld. Har hendt at jeg slurver med ansiktsvasken om jeg sover over hos noen eller kommer hjem fra byn sent om natten... Merker det nå som jeg var mindre flink i helgen at det popper frem en del småkviser på haken

Ellers begynte jeg med mindre sminke, var grusomt i begynnelsen, men innså jo at ingen andre merket det... :fnise: brukte foundation fra bodyshop + mineralsminke oppå fra Face stockholm. Nå bruker jeg bare litt foundation fra bodyshop :) Hjalp vel også at kostholdet mitt ble litt bedre, mindre sjokolade og annet boss :gjeiper:

VIKTIG! ikke bruk diferin midt på sommeren når du er mye ute i solen... Du kan få veldig stygge pigmentflekker av den... eventuelt bruke den kvelden før du vet at det ikke skal være sol dagen etter eller at du ikke skal sole deg. og mens du er under behandling. HØY solfaktor i ansiktet :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også Dalacin av legen min, som skal tas på de skikkelig store vonde kvisene, og få dem til å gå bort raskere, men syns ikke den hadde noe særlig effekt. Jeg begynte å være ekstra nøye på å vaske ansiktet mitt morgen og kveld. Har hendt at jeg slurver med ansiktsvasken om jeg sover over hos noen eller kommer hjem fra byn sent om natten... Merker det nå som jeg var mindre flink i helgen at det popper frem en del småkviser på haken

Ellers begynte jeg med mindre sminke, var grusomt i begynnelsen, men innså jo at ingen andre merket det... :fnise: brukte foundation fra bodyshop + mineralsminke oppå fra Face stockholm. Nå bruker jeg bare litt foundation fra bodyshop :) Hjalp vel også at kostholdet mitt ble litt bedre, mindre sjokolade og annet boss :gjeiper:

VIKTIG! ikke bruk diferin midt på sommeren når du er mye ute i solen... Du kan få veldig stygge pigmentflekker av den... eventuelt bruke den kvelden før du vet at det ikke skal være sol dagen etter eller at du ikke skal sole deg. og mens du er under behandling. HØY solfaktor i ansiktet :)

Lykke til :)

Takker så mye :) bruke diferin kun om kvelden, men brukte du kun diferin? eller tokk du noen annen medisiner også? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk basiron krem om kvelden og vask bort om morgen. Tar ca. en måned så er du mest sannsynlig ganske kvisefri, selv om du har en del eller ikke. Funket overraskende bra. Alt bort. Ville vært forsiktig med sterkere saker før du får prøvd basiron i vert fall en månedstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bruk basiron krem om kvelden og vask bort om morgen. Tar ca. en måned så er du mest sannsynlig ganske kvisefri, selv om du har en del eller ikke. Funket overraskende bra. Alt bort. Ville vært forsiktig med sterkere saker før du får prøvd basiron i vert fall en månedstid.

Trur jeg holder med til "basiron om morgene, og diferin om kveldene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, vær forsiktig med å vær ute i sola når du bruker det. Du kan få skikkelig stygge arr. Just a litle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer likt som i tråden "nupper på rompa"

Prøv jojoba olje. Jeg er kvitt nupper på lår, baksiden av overarmene, kviser- og de irriterende sorte prikkene er snart borte. Og dype porer retter seg ut.

Jeg er ikke 20 år lengre, men nå ser huden virkelig bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei slik har jeg gjort det for mine framskritt :)

Gikk på tetracyclin i 3 uker "2 piller om dagen"

Fikk difering og mere tetracyclin hos legen min !

Morgen: Basiron og tetracyclin

Kvelden: Diferin

Har allerede merket en jævlig svær positiv oppdagelse, kvisene er blitt mindre av, dem er blitt mindre osv..

Føler at dette faktisk fungere og er i lykkerus nu!! :yvonne:

Vil bare dele denne erfaringen med alle!

* Aldri bruk tannkrem mot kviser!

* Aldri bruke sprit eller noe med alkohol i.

* Aldri bruke såpe i ansikter for at det "skal fungere". For næmelig så vil såpe gjøre det værre, du vil iritere huden din, som vil resultere med utslette osv.. prøv og unngå det!

* Søtsaker har ingen ting med kvise og gjøre, hvis du spiser 4 - 6 sjokoloda plater uken, og drikke noen cola osv.. og hvis du holder din daglige mosjon, så er det ingen fare !

* Som sagt, unngå brunkrem! får det fungere ikke, og gutter liker ikke jenter med brunkrem i ansiktet så lenge du ikke er en pule-dukke på fæster !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...