Gå til innhold

Kan parforholdet kun være kvinnestyrt eller mannstyrt?

Norna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva mener dere? :goodbye:

Det er vel hverken manns-eller kvinnedominert vil jeg tro.

Forhold handler om å gi å ta, vi er forskjellige og må akseptere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Jeg tror man må finne en balanse på ett vis,ellers kan man fort være ute å kjøre :buss: Jeg trives hvertfall ikke i et forhold som heller mer mot at en styrer hele forholdet,enten det er kvinnen eller mannen :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baphomet

Dess lenger menn over førti venter med å få barn, dess større er sjangsen for at barnet utvikler schizofreni, så tja... det handler vel for det meste om å gi og ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dess lenger menn over førti venter med å få barn, dess større er sjangsen for at barnet utvikler schizofreni, så tja... det handler vel for det meste om å gi og ta.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det funker vel rett og slett ikke med mindre den ene parten tenner på å bli behandlet som en slave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan det det, hvis dette er noe partene ønsker og selv er fornøyd med. Eksempler finnes helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt forhold er kun kvinnestyrt!

...men sånn er det vel gjerne når det er to kvinner i et forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Er jorda rund?

Menn og kvinner har til dels svært ulik tilnærming og ikke minst ganske så divergerende forventninger til hva et parforhold faktisk skal bestå av, og inneholde.

Til mange kvinners tidvis store fortvilelse og frustrasjon.........

Svaret er gitt.

For de som har litt tungt for det: Kvinner har, siden tidenes morgen, styrt hjemmebanen - ikke bare det praktiske men også det meste av alt annet som handler om forholdet og det å leve sammen. Menn har, i overveiende grad innfunnet seg med, og akseptert, at sånn både bør og skal det være. Sosialt så er den konstellasjonen uproblematisk.

Trøbbel oppstår i de tilfeller der mannen tar over styringa. Det er ensbetydende med en patriarkalsk, herskesyk, dominant jævel som må hjelpes/tvinges ut og vekk.

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har, i overveiende grad innfunnet seg med, og akseptert, at sånn både bør og skal det være.

Ja, kvinneundertrykking er ikke en global og historisk gjenganger. :roll:

Jeg mener selv det blir mest harmonisk når man vet 'hvem som er sterkest', og gøy kan det være og. Vi, homo sapiens, er jo bare primater som kan tenke rasjonellt og sånn, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener selv det blir mest harmonisk når man vet 'hvem som er sterkest', og gøy kan det være og. Vi, homo sapiens, er jo bare primater som kan tenke rasjonellt og sånn, så...

Så du trives med mannsdominert =)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du trives med mannsdominert =)?

Det har forekommet.

Idag er jeg veldig lykkelig med en kjælen, tjenestevillig og føyelig romantikkmann. Også er det veldig morsomt (og noen ganger praktisk) å ha styringa og ta litt kontroll.

Vi stoler veldig på hverandre og har kommet tettere sammen og. :klemmer:

Trives veldig i et kvinnestyrt (moderat variant!) forhold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Jeg trives nok best i et forhold der det er en viss balanse,men selvsagt vil det alltid være områder der den ene har mer ansvar enn den andre.

Det blir vel egentlig ganske naturlig da det er ting det ene er flinkere/har mer interesse for enn det den andre har,men generelt ønsker jeg meg en balanse der begge har like mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...