Gå til innhold

kvinner som dater yngre menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 42 og interessert i en mann på 36..har ikke våget meg frampå pga aldersforskjellen. Er redd han skal synes jeg er en gammal kjærring ...Kanskje jeg skal våge?

Ja, go for it! :duskedame:

6 år er ikke mye! :riste:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror egentlig ikke folk tenker så mye på det. Hiv deg ut i det du :)

6 år er da ingenting!

Enig i at 6 år ikke er for mye når begge er såpass opp i årene. Men det er nok ikke noen tvil om aldersforskjell feil vei, normalt skaper større utfordringer enn når mannen er eldst. Den sosiale aksepten er langt mindre, og empiriske funn viser at slike forhold sjelden varer mer enn maks noen få år.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Belladonna: Å, det var herlig å lese :) 6 år er jo egentlig ingenting å snakke om, men fordommene henger nok igjen fordi det er den "gale" veien...

Hvis det hadde vært en mann på 42 og en dame på 36, ville ingen ha reagert. Men samfunnets tabuer er seiglivede. I et forhold hvor kvinnen er eldre enn mannen, særlig hvis det er flere år enn dette, blir man gjerne latterliggjort hvis man er så modig å være åpen om det. Det er som om nesten ingen tror at man kan være glad i hverandre også, at alt bare dreier seg om sex. Og om så er, hva er galt i å ha "bare" sex sammen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg vil ikke råde deg til å høre på de 2 over her. Du skal ikke hive deg ut i det, med mindre du er totalt uten sunn fornuft og innrømmer det.

Ta deg tid, og kjenn etter hva som er riktig for deg. Desverre så er det nok ikke bare alderen som er problemet i de fleste tilfeller der noen i utganspunktet er usikre på om det er "OK" "den gale veien".

Kan du gi konkrete eksempler på hva annet enn alder du mener som kan gi problemer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Jeg vil ikke råde deg til å høre på de 2 over her. Du skal ikke hive deg ut i det, med mindre du er totalt uten sunn fornuft og innrømmer det.

Ta deg tid, og kjenn etter hva som er riktig for deg. Desverre så er det nok ikke bare alderen som er problemet i de fleste tilfeller der noen i utganspunktet er usikre på om det er "OK" "den gale veien".

Dette gjelder jo for alle nye forhold, uansett om det er aldersforskjell eller ikke.

Men er det kun tanken på de 6 årene "feil vei" som stopper henne, så bør ikke det være noen hindring.

Disse to er jo sannsynligvis på samme stadie i livet, i motsetning til f.eks 20 års aldersforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

6 års aldersforskjell er ikke mye. Min eksmann var 6 år yngre enn meg. Vi var sammen i 15 år fra han var 20. Det var ikke aldersforskjellen som gjorde at det ble slutt. Han var like utro som 23-åring som 35-åring....

Denne uka skal jeg på date med en som er 11 år yngre og det er litt verre syns jeg. Jeg skjønner ikke hvorfor han vil treffe meg men tar det som en erfaring, er ny på dating....og får mest oppmerksomhet fra yngre menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det lurte jeg og helt til jeg falt pladask for en på 30 og jeg er godt over 40. Men i motsetning til disse modige damene tør jeg ikke, vet ikke om han er interessert heller, tror jeg ikke, tror han er en slik som vil ha en på egen alder...

men gudameg så lyst jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest MARGOT

hei kg :gratulerer: jeg erenig med trådstarter. det disse venninenne dine driver med er helt bak mål. de må se til å vokse opp! Kvinner i 40 årene får holde seg il menn over 35 ihvertfall, noe annet er direkte vulgært og avskyelig. Jeg synes moralen blir mer og mer visket ut i dette landet. Folk har glemt religiøse prinsipper, samt regler for skikk og bruk. Vanlige normer eksisterer ikke lenger. Jeg synes de bør skamme seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MARGOT

jeg synes for øvrig også at sex er noe som bør holdes innenfor ekteskapets rammer. Moralen har jammen blitt løsere må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes for øvrig også at sex er noe som bør holdes innenfor ekteskapets rammer. Moralen har jammen blitt løsere må jeg si!

blog-troll.jpg

Anonym poster: 4970b8ca3c9f7dc59b65c0d8fb134aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg lurer på hva det er som får damer på 40 + til å date menn i 20-30 årene?

jeg har 2 veninner som dater menn på denne alderen.

Hun ene er 44 og er sammen med en på 30 og hun andre er 42 og dater en på 24....

Jeg er selv 44 år og har en sønn på 22 og kunne aldri ha datet en mann som var så mye yngre enn meg selv.

Min sønn på 22 har han jo mange kamerater osv som er opp mot 30 år. Og jeg syntes det da blir helt feil at mine veninner dater så unge "gutter".

Mine veninner har selv barn på samme alder som min sønn så jeg syntes det er rart at de ikke tenker samme tanken ?

Jeg unner mine veninner det beste, men ser ikke helt hva de ser i disse gutta?

Og hva tenker menn på å date/ bli kjæreste med så mange år eldre damer med voksene barn?

Håper noen her kan forklare meg dette for har forsøkt og spørre noen ganger, men dette er et veldig sårt tema for de begge to.... det sier jo kanskje sitt... ??

Hva de ser ,jo dette http://forum.kvinneg...pic=677881&st=0

De ønsker seg barn med en ung mann som ikke vet så mye. Da kan de styre det meste.

PASS PÅ SØNNEN DIN SÅ HAN IKEK BLIR FAR SLIK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...