Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2003 #1 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har forstått at det er en vanlig misforståelse at katter skal ha melk, derfor spør jeg; Gir du pusen din melk? Mine puser har alltid bare fått vann, bortsett fra de to siste vi hadde fordi vi fikk dem litt for tidlig tror jeg. De fikk spesialmelk for kattunger i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 10. november 2003 #2 Del Skrevet 10. november 2003 Nei, katten min får vann fra dusjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 10. november 2003 #3 Del Skrevet 10. november 2003 Nope!!! Den får ikke melk.....de fleste kattemager tåler ikke kumelk! Surmelksprodukter som rømme og youghurt kan du derimot gjerne gi katten, hvis den vil ha det! Vel....han får bittelittegranne is en sjelden gang....ser ut til å gå bra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 10. november 2003 #4 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg tror egentlig de fleste katteeiere vet dette nå, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 10. november 2003 #5 Del Skrevet 10. november 2003 Nei, kun vann her i gården. Melk gir diare, men en kan kjøpe laktosefri melk til katter på Rema faktisk, har ikke kjøpt det selv, for den drikker vann så den vet ikke bedre... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 10. november 2003 #6 Del Skrevet 10. november 2003 Gav melk til den første katten min, da visste jeg/vi ikke bedre. Men alle de andre kattene har kun fått vann etter at de ble voksne. Vi begynte med å gi dem først melk da de var kattunger, og så ble det en blanding av melk og vann der vannmengen ble økt gradvis samtidig som vi minsket melkemengden i takt med den økte vannmengden. Nå er de to gjenlevende godt voksne og drikker bare vann. Men jeg tror egentlig ikke at det er farlig å gi voksne katter melk så sant de ikke får kjøpekattamat. Dere må jo tenke på alle de kattene som har bodd rundt om på gårder i uminnelige tider og som var med i fjøset og melket kyrne. De fikk jo melk, og tror ikke de tok noe skade av det, men så spiste de bare selvfanget mat og av og til litt matrester også. Kjøpekattamat er i visse tilfelle tilsatt tørrmelkspulver, det er derfor katter ikke skal få melk hvis de blir foret på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fuglehue Skrevet 10. november 2003 #7 Del Skrevet 10. november 2003 Pusebolla får melk his jeg tråkker på den ved uhell noe som har skjedd 2 ganger, men ellers går det greit (svart teppe og svart pus går ikke bra sammen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 10. november 2003 #8 Del Skrevet 10. november 2003 Pusebolla får melk his jeg tråkker på den ved uhell noe som har skjedd 2 ganger' date=' men ellers går det greit (svart teppe og svart pus går ikke bra sammen)[/quote'] :o huff da, skjønner godt at den trenger en melkeskvett da Nei, jeg gir ikke katten min melk! (melk er for kattunger)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 10. november 2003 #9 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg vet at katter reagerer på melk. Men mine to små får av og til en liten skvett fløte, bare for smaken sin del, ikke for å drikke seg mett av. En liten oppmunting i hverdagen, sjø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fuglehue Skrevet 10. november 2003 #10 Del Skrevet 10. november 2003 En dag ga jeg også lilletøs sjokomelk Hva med ost, folkens, er det bra for pys? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 10. november 2003 #11 Del Skrevet 10. november 2003 tror ikke det.. (hva hadde du gjort når han fikk sjokomelk da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 10. november 2003 #12 Del Skrevet 10. november 2003 Om man absolutt vil gi katten melk (for å være ekstra snill mot den) fins det spesiell kattemelk å få kjøpt i butikken. Sånn som jeg har forstått det er det laktosen i vanlig melk kattene ikke tåler, så det burde derfor gå bra å gi dem vanlig laktoseredusert melk som er litt billigere enn kattemelk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunilla Skrevet 10. november 2003 #13 Del Skrevet 10. november 2003 Nix - pus får ikke melk! Vil ikke gi henne noe som ikke er bra for henne. Jeg innbiller meg (og pus er overbevist) om at ferskmat er mye bedre hvis jeg skal gi henne noe godt. Kjøper ferskfôr i disse små boksene til 7-8 kroner, vet dere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 10. november 2003 #14 Del Skrevet 10. november 2003 Katter tåler ikke sjokolade heller, så sjokomelk var skikkelig skivebom ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. november 2003 #15 Del Skrevet 10. november 2003 nei kattene mine får ikke melk... ikke vnalig melk..det hender de blir dårlig i magen av det.. det hender de små bortskjemte englene får litt fløte eller spesiallaget kattemelk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 10. november 2003 #16 Del Skrevet 10. november 2003 Jepp. Kattene mine får kattemelk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fuglehue Skrevet 10. november 2003 #17 Del Skrevet 10. november 2003 tror ikke det.. (hva hadde du gjort når han fikk sjokomelk da ) Lilletøs er da jente hehe Jeg hadde ikke gjort noe annet enn å se på den lille søtnosen en morgen, den satt bare på gulvet og tittet med de trill runde grønne øynene, og hadde hakeslepp med de svarte pusebongoleppene, og er grå og svartspraglet og NUSS (jeg savner lillepus) skulle nesten ønske vi hadde flytta tilbake til "svigermor" pga den pusen :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 11. november 2003 #18 Del Skrevet 11. november 2003 Pusefrøkna får kun vann. Hender hun får smake en dråpe melk eller fløte av fingrene om jeg lager meg en kaffedrikk. Men det er ikke noe å bli "utørst" av. Kun for en liten godbit. Er redd for å gi melkeprodukter til puser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 11. november 2003 #19 Del Skrevet 11. november 2003 gir bare vann jeg. blir provosert når andre skal være snill og gi melk hvis de skal passe de eller no. hadde en episode her for ett års tid siden. pus fikk ta i kakao, og gaven tilbake var magesjau uttover hele kjøkkenulvet. veldig festlig. og så godt som det luktet i flere dager. ellers hender det nok at hun får i seg litt rømme hvis vi har det i maten, for en ram til å slikke tallerkner hvis hun får en mulighet, men det går bra, men da blir det ikke mange dråpene heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibula Skrevet 11. november 2003 #20 Del Skrevet 11. november 2003 Vår katt fikk også bare vann å drikke. Vann fra katteskålen var absolutt siste valg! Mye bedre med vann fra springen, fra dusjen eller fra vannkannen ved vanning av blomster. Vann fra sølepytter ute ble også foretrukket framfor rent vann i katteskålen. Virket ikke som det vannet var "vilt" nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå