Gå til innhold

Malas vei mot en sunnere og bedre hverdag!

Bolla!

Anbefalte innlegg

I går kveld var jeg kjempesliten etter en lang og travel dag på jobb, derfor la jeg meg i halv ellevetiden slik at jeg skulle lade opp og bli opplagt til en ny arbeidsdag i dag... men neida, er jo enda mer trøtt i dag, kjennes ut som jeg har blitt påkjørt av et tog (ikke at jeg vet hvordan det er, men det føles slik...)

Lov å klage litt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg og mamma vært på trening :)

10 min oppvarming på mølla

40 min styrke på hele kroppen

15 min nedtrapping på elipsemaskin

Første gang jeg har prøvd elispemaskina, og jeg ble helt gåen i beina, skikkelig shaky :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store bakedagen :) Tidligere i dag har jeg bakt scones og knekkebrød :)

og nå er 20 skoleboller på vei inn i ovnen (Hallo livsstilsendring...) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store bakedagen :) Tidligere i dag har jeg bakt scones og knekkebrød :)

og nå er 20 skoleboller på vei inn i ovnen (Hallo livsstilsendring...) :sjenert:

Åh, nå fikk du meg til å bli sulten! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk du meg til å bli sulten! :sikle:

Skolebollene ble farlige gode, men bare en gikk i magen min og resten i fryseren (ikke bare bare og spise bare en altså ) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten vært på trening i kveld, styrke med vekt på overkroppen :)

10 min oppvarming på mølla

30 min styrke

15 min nedtrapping på mølla

Edit: Glemte jo at jeg avslutta med 5 min rokkering :)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøsses, du er jammen flink til å bake! Og flink som bare spiste en skolebolle.

Jeg hadde ligget søvnløs om natta hadde jeg vist at jeg hadde skoleboller i fryseren.

Og hjemmelaget knekkebrød er jo bare sååååå godt!

Fikk det hos ei venninde, og hjemmelaget knekkebrød med brie ost var bare helt magiskt!

DET skal jeg lage i helgen.

Nå ble jeg sulten jeg også :fnise:

Må si du er flink med treninga også. Jeg har trent på senter i sikkert ti år nå, men aldri trent noe annet enn timer i sal.

Synes de som trener på egenhånd er så flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, du er jammen flink til å bake! Og flink som bare spiste en skolebolle.

Jeg hadde ligget søvnløs om natta hadde jeg vist at jeg hadde skoleboller i fryseren.

Og hjemmelaget knekkebrød er jo bare sååååå godt!

Fikk det hos ei venninde, og hjemmelaget knekkebrød med brie ost var bare helt magiskt!

DET skal jeg lage i helgen.

Nå ble jeg sulten jeg også :fnise:

Må si du er flink med treninga også. Jeg har trent på senter i sikkert ti år nå, men aldri trent noe annet enn timer i sal.

Synes de som trener på egenhånd er så flinke!

Ja, hjemmelaget knekkebrød er NAM :sikle:

Det går veldig fint å trene på engen hånd altså, har fått et treningsprogram av de som jobber der pluss at jeg har bestevenninnen min og mammaen min på samme senter, så til nå så har jeg vært der bare en gang alene :)

Jeg har ikke turt å dra på saltimer enda jeg, synes det er litt skummelt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante rød er rett rundt hjørnet og vekten viste i dag 84,8 kg, altså det sammen som sist onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg for første gang prøvd meg på intervalltrening, bakkeintervall :)

Oppvarming: 10 min rask gange til bakken jeg skulle bruke

Hoveddel: Bakken jeg brukte er veldig bratt, jeg målte opp 30 meter. De første 5 gangene jogga jeg opp og gikk ned, deretter spurta jeg opp og gikk rolig ned 10 ganger. (tok ca. 12-13 min)

Nedtrapping: 8-10 min middels/rask gange tilbake.

Fikk opp pulsen skikkelig og ble rimelig svett :danse:

Kommer nok til å kjøre bakkeintervall igjen, og etterhvert kommer jeg nok til å bruke en lenger distanse og flere rep. Dette er i allefall en start ;)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Bakkeintervaller er ikke alltid moro, men det er kjempegod trening da :)

Takk :)! Moro kan jeg vel ikke si at det var, men veldig godt etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ååhh du er så flink som står på!! :bolledeig:

Forresten, lyst å dele knekkebrød hemmeligheten?

Finner ingen oppskrift jeg synes ser ok ut :kjefte:

Hvordan FØLES formen sånn ellers? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, formen en stigende og det er så herlig å kjenne :danse:

Huff, du må ikke bli sinna :ler:

Oppskriften jeg bruker er "mimmis knekkebrød":

3,5 dl sammalt rug

3,5 dl havregryn

1,5 dl sesamfrø

2 dl solsikkefrø

1 dl linfrø

1 dl kli

1 dl valnøtter, hakket

1 st salt

1 ts honning

7 dl vann

Putt alle tørre ingrediensene i en kjøkkenmaskin.

Bland en teskje honning ut i vannet og hell oppi sammen med resten av blandingen og bland godt

Ta deigen og fordel den utover to stekebrett slik at de fyller hele brettet. jeg bruker fingrene for å få de flate nok, slik at de blir sprø.

Sett i ovnen 180 grader i ca. 10 minutter. deretter tar du de ut og skjærer opp i passe knekkebrødstørrelse etter ønske, med en pizzaskjærer e.l.

Setter de tilbake i ovnen og steker i 30 minutter.

Legg knekkebrødene på rist og sett i ovnen med døren litt åpen i ca 15 min slik at de tørker og blir harde og sprø :)

Kjempenydelige :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lages! :jepp:

Følger med selv om du ikke merker at jeg er her! :fnise:;)

Ja, du får prøve de ut, her i huset går de som snacks, de er best uten noen ting på ;)

Det er godt å høre, trivelig at du titter innom :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått trent armene litt i dag :gjeiper: Jeg bor på en ganske så stor gård og det blir noen hullete veier og hull på gårdsplassen innimellom. så i dag har jeg fylt igjen alle disse med spade, en times arbeid :)

Nå blir det straks jobbing, så håper jeg det blir litt kjærestekos i kveld :yvonne:

God helg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke bare armene som fikk "trening" i går, i dag har jeg hatt så vondt i ryggen som jeg aldri hatt før, helt fra korsryggen og opp i nakken er musklene steinharde.

Merker at det ble mye den samme bevegelsen over lengre tid i går og at jeg ikke er vant med å bruke spade hver dag :gjeiper:

Håper det blir bedre i morgen, får jo ikke til noen ting, bare å gå, gå, gå og gå :)

Skal legge meg nå, å få kjæresten til å massere ryggen, blir i allefall ikke noe verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygg som ikke samarbeider, skikkelig hodepine, humørsvingninger, mensen, mensensmerter og et forferdelig sjokoladesug pga mensen er vel gode grunner til at jeg nå skal finne senga i stede for å sitte oppe å synes synd på meg selv :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...