Gå til innhold

Malas vei mot en sunnere og bedre hverdag!

Bolla!

Anbefalte innlegg

Hei og :velkommen: til min dagbok :).

Jeg er en jente på 21 år, som til slutt bestemte meg for å opprette en treningsdagbok

Vil bruke denne dagboken til å samle trening og forhåpentligvis fremgang fordi det er veldig greit å samle ting på ett sted. :)

så vil det vise seg om jeg har tålmod til dette da :gjeiper:

Det har seg slik at de siste tre årene har jeg lagt på såpass mye at jeg unngår å se meg selv i speilet, det er snakk om nesten 20 kg.

Jeg har de siste årene slitt veldig mye psykisk, jeg har i perioder bare lyst til å isolere meg fra omverdenen, men dette er noe jeg jobber med!

Målene mine framover er å få en ny livsstil: kvitte meg med iallefall 15 kg av de jeg har lagt på meg, bli mer aktiv, spise sunnere slik at jeg kan bli stolt av å gå ut døren igjen. Det er en helt forferdelig følelse å skjemmer over hvordan man ser ut hver gang man må utenfor husets fire vegger!

jeg skal ut av :veslejenta: og begynne så smått å :trene:

Jeg gjør dette for meg selv og håper at jeg kan bli en bedre samboer for kjæresten min og at vi etterhvert kan planlegge å få barn uten at vekten min skal være problemet. :vekt:

Edit: sletten en del av teksten

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker deg lykke til med stramming av magemålet! :jepp:

Skal ned masse selv også, og er godt i gang med trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Da har jeg tatt fram målebånd og vært opp på vekta, nå skjønner jeg at jeg har lagt på meg mye og at jeg må gjøre noe med det!

høyde: 168,5 cm

startvekt: 88,7 kg (25. mai 2011)

cm.mål:

legg - 41 cm

lår - 69 cm

rumpe - 114 cm

mage - 110 cm

overarm - 34 cm

bryst- 105 cm

hals - 36 cm

veie- og måledag blir på onsdager :vekt:

Tips og råd om alt fra trening til kosthold tas i mot med et stort takk :biggrin:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende..

Vannskelig det å komme seg ut av sofaen.. Husker når jeg begynte å trene så hadde jeg mål med 3 ganger i uka, nå er det minimum 5. Men det går rett vest i eksamenstiden.

Pass på å finn noe du liker og lag avtaler. Søstern og jeg trener mye sammen for da kan man ikke være hjemme hvis man ikke "orker".

Kommer til å følge med her hvis det er greit :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja huff, det er den dørstokkmila... Jeg har moren min som jeg har avtaler med og det er som du sier, da "må" man liksom.

Bare hyggelig om du følger med, vil gjerne følge deg videre jeg også :) tror dette vil fungere som en motivasjon for meg når jeg skal oppdatere her inne, nå gjelder det bare og huske det. Jeg er så distre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel ikke skryte av at jeg har vært så aktiv i dag (skylder litt på eksamensforberedelser).

Slik ble det:

3* 15 situps

45 min rask gåtur.

Jeg er iallefall kommet i gang, selv om det ikke blir noen pangstart, kan jo ikke gi kroppen helt sjokk heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Er man for ivrig i starten slutter man gjerne fort og sies det. Jeg er fort glemsk selv å oppdatere men skal prøve å være flink.

Og syntes det er utrolig spenstig å begynne i eksamenstiden.. :jepp: :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg stolt av meg selv altså :fnise:

Dagen startet med lesing fra kl. halv 8. hjemmelaget knekkebrød med kalkunskinke til frokost, grove rundstykker med egg til lunch og wok til middag, nøtter og gulrøtter til mellommåltider.

- 15 minutters gange før lunch

- 20 minutter med styrketrening for mage og rumpe i ettermiddagen

- 1 time og 25 minutter med rask gange i skogen

:smilbla:

avsluttet kvelden med paradise hotel og en jordbærsmoothie :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å verken oppdatere eller trene noe denne helga, jeg har vært i konfirmasjon,(med masse god mat og kaker, jeg prøvde å være flink, men det gjenstår å se på veiingen på onsdag..)

samtidig som jeg har hatt siste innspurt med lesing og tidligere eksamensoppgaver i emne som jeg har eksamen i i morgen :forvirret: har virkelig blandede følelser rund dette da tankene mine svirrer rund mens motivasjon og konsentrasjon tror jeg har tatt seg en ferie :gjeiper:

Kommer sterkere tilbake etter morgendagen :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykketil på eksamen :)

Kjenner til den motivasjonen. Den har sterk motstand her for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det onsdag igjen og tid for å gå på vekta igjen fram med målebånd.

I og med at jeg har vært midt oppe i eksamensmaset har jeg ikke noen store forventninger om at jeg har gått ned noe siste uka.

Here it goes;

Vekten står stille på 88,7 kg

cm.mål:

legg - 40 cm (- 1 cm)

lår - 68 cm (-1 cm)

rumpe - 114 cm

mage - 110 cm

overarm - 33 cm (-1 cm)

bryst- 105 cm

hals - 36 cm

Jeg har altså mistet 1 cm på legg, lår og overarm. Så selv om vekta står stille, så har d skjedd noe :)

Ellers så er det skikkelig deilig å være ferdig med eksamen :danse:

Det blir nok masse jobbing for meg framover nå, ettersom jeg har tatt sommerferie fra skole. Men det skal ikke hindre meg i å få til noen treningsøkter altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 01.06 : 30 min rask gange og 15*3 sit-ups. Samtidig som jeg har løftet mange tunge stokker da jeg og samboeres kløyva ved i dag i ca. 1,5 time :)

Torsdag 02.06 : 20*3 sit-ups + styrketrening av biceps, triceps og skuldre.

Fredag 03.06: 25*3 sit-ups + litt biceps. Støvsuging av huset og jobb (der jeg bare står og går i en butikk på 1000 kvm. )

Lørdag 04.06: Jobb, ingen trening...

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag har gått med på jobb. Startet 12, og da blir det ikke jeg gjør noe fornuftig før jeg begynner :sjenert:

Etter jobb ble det heller ingen trening. Jeg har bakt kake og strøket bunadsskjorten min og skjorten til samboeren, for i morgen skal vi i barndåp, og jeg skal være fadder :hjerte:

Jeg må få gått meg en tur i morgen etter dåpen, regner med det blir god mat og en haug med kaker...

Dette her med trening er mye vanskeligere enn hva jeg først hadde trodd, Sofaen og TV'n er sååå mye mer fristende etter en dag på jobb og når man først havner i sofaen, er det veldig vanskelig å komme seg opp av den igjen! Men her må man holde på motivasjonen, jeg har jo nettopp begynt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ned noen kg nå, så derfor er det gøy å følge med på deg :) Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med flere i samme situasjon, har du også dagbok?

Jeg blir 21 år i juni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt noen veldig slappe dager nå, formen er ikke helt på topp. Håper det går fort over! Veldig synd at dette skal hindre meg i å trene, men når hode holder på å sprenges og nesen er potte tett, er det ingen fordeler med å i det hele tatt prøve...

- kommer sterkere tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjennomført en treningsøkt, tatt en god dusj og spist en god frokost med hjemmebakt brød og kokt egg, fin start på dagen :)

- startet med 5 min med rockering

- deretter 25 min styrke med vekt på armer og mage/rygg.

:trene:

I dag har jeg også veie- og måledag.

startvekt: 88,7 kg.

nå: 88,3 kg

cm.mål:

legg - 39,5 cm (- 0,5 cm)

lår - 68 cm

rumpe - 113,5 cm (- 0,5 cm)

mage - 119,5 cm (- 0,5cm)

overarm - 33 cm

bryst- 105 cm

hals - 35,5 cm (- 0,5 cm)

Jeg er faktisk kjempefornøyd med å ha mistet "bare" 400 g siste uka, det er bare så godt å se at vekten faktisk har gått litt ned når jeg stiller meg på badevekten i stedet for at den stadig kryper oppover. Samtidig har jeg mistes en halv cm fra legg, rumpe, mage og hals :)

Det er morsomt å se resultater og det gir motivasjon det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med flere i samme situasjon, har du også dagbok?

Jeg blir 21 år i juni:)

Har ingen dagbok, nei =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget meg noen punkt som jeg skal gjennomføre hver dag:

- drikker 2 liter vann

- ta 100 sit-ups

- gå tur på minimum 30 minutter.

Dette er gjennomført både onsdag og torsdag. kommer til å skrive opp disse punktene hver dag og stryke over de etter hvert som det er gjort. Kanskje legger jeg til noen nye punkt senere.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...