Gå til innhold

Svanhild har tapt igjen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Og det er jo for å sikre at barna får det de har rett til på best mulig måte. Loven sier at barn har rett på samvær. Men deres tolkning av den praksis som utøves gjør at dere sitter med denne oppfatningen om at det er foreldrene som har denne retten.

-Og det er til BARNAS beste å få samvær med ein dei begge hevdar har misbrukt dei seksuelt over fleire år? Sjølv om saka ikkje er ferdigbehandla - i tilfelle dei snakkar sant, ville det ikkje vere best å skåne barna for det inntil det motsatte evt. var bevist??

Eg har sagt det før og seier det gjerne att: Barnevernet i dette landet fungerer altfor ofte som foreldrevern! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pooh skrev:

Jeg har bare lest aviser så jeg kjenner ikke til hele sannheten,men jeg tror det er hjem det er verre i som ingen griper inn.Hvor det er slåing og gaping.Hvorfor griper de ikke inn der lurer jeg på.

Fordi folk ikke gir beskjed til barnevernet. Vi er alle livredde for å blande oss inn i andre folks liv - og tror kanskje ofte at det ikke er så gale som det ser ut allikevel.

Jeg kjenner folk i barnevernet og vet at de griper ikke inn med omsorgsovertakelse uten at det er helt nødvendig. Det er nettopp saker som dette hvor media ynder å sette barnevernet i et dårlig lys - barnevernet er nemlig belagt med taushetsplikt i motsetning til barnemor/barnefar...

I dette spesielle tilfelle så viser det seg at Svanhild ikke er voksen nok til å være omsorgsperson til sine barn - hun har bl.a. store problemer i forhold til menn og har ved flere tilfeller valgt kjærester/samboere med større problemer enn de hun selv har ... Hun var f.eks. samboer med en rusmisbruker på over 50 år - skal barnevernet se gjennom fingrene med slikt ? Det å lage barn er faktisk en enkel sak dersom man er fruktbar, men det at man er istand til å lage et barn betyr ikke at man er istand til å oppdra barnet - akkurat det krever ganske mye mer av en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmmmm...Jeg så på det diskusjonsprogrammet om barnevernet i programmet "Standpunkt" i går kveld. Og la spesielt merke til hva språkprofessoren sa. Jeg tror også at barnevernet kan vurdere "problemer" og tillegge de foreldrenes skyld...

En annen ting er vel også gjerne den metoden man bruker da. Hvordan de fremlegger problemstilinger(at det ikke kommer overraskende på foreldrene, at de ikke lyver(noe de sikkert kan rettferdiggjøre og sette betingelser for selv) osv f.eks), hvordan de opptrer...

Jeg tror de fleste ville blitt redd om barnevernet tok kontakt, evt. også om man tok kontakt og "snøballen begynte å rulle"....(Kanskje de der også driver med "kvasipsykologi"). Derfor bør barnevernet være seg bevisst på hvordan de opptrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicity

Etter min oppfatning så er det nok en grunn til at saken står der den står idag. Husk for all del småpiger at HELE sannheten omkring slike saker IKKE kommer frem i mediene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vedr. programmet "Standpunkt" igjen:

Jeg synes det var en merkelig sammenligning den adokaten som representerte barnevernet kom med; å sammenligne politi og barnevern. Tror nok noen opplever det som langt verre å risikere miste noen de er glad i, enn det å selv risikere å bli anklaget for en straffbar handling.

Og i "dommen" blir vel også forskjellige intensjoner og vurderinger lagt til grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En av tingene som er blitt sagt er at Svanhild ikke klarer å se en sak fra flere sider.  

Jeg oppfatter det som mangel på empati, og når det gjelder barneoppdragelse/omsorg er dette uhyre viktig!!  

Jeg syns synd på Svanhild som ikke får være sammen med barna sine, men jeg tror likevel ikke at medias fremstilling er den hele og fulle sannhet.  

Jeg håper bare av hele mitt hjerte at barna får et fullgodt liv, og håper at det som er rett for DEM er blitt gjort og blir gjort i fremtiden!  

For man skal ikke gjøre det beste for mor, men for barna!!

:enig::enig::enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...