Gå til innhold

Trakkasert av "sex and the city"- gjengen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg synes i grunn det var rimelig barnslig av deg å svare på den måten. Regner med at du ikke har sett disse menneskene på 7 år, minst, ettersom dere gikk på ungdomsskolen da de terroriserte deg. På de 7 årene kan de ha forandret seg vel så mye som deg, og den enes kommentar om at du så bra ut kan jo godt ha vært et forsøk på å begrave stridsøksen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Camilla

Å være slem mot andre er det enkleste som finnes. It doesn't take a talent to be mean.

Og denne gangen valgte du den lette måten - ingen kan klandre deg for det. Jeg hadde helt sikkert gjort det samme selv.

Men det er jo ikke greit å være slem mot noen, på det grunnlag av at hun har vært slem mot deg tidligere. Det at du ble mobbet da du var mindre gjør det du gjorde både forståelig og kanskje også unnskyldelig, men det blir ikke riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiller det for noen rolle om hun har forandret seg? Det fjerner ikke hva hun har gjort i fortiden.

Jentene fra barneskolen har forsøkt legge meg til på fb. Haha, jeg trykker bare ignore.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiller det for noen rolle om hun har forandret seg? Det fjerner ikke hva hun har gjort i fortiden.

Jentene fra barneskolen har forsøkt legge meg til på fb. Haha, jeg trykker bare ignore.

Nei, det gjør det ikke - men det gjør ikke en stygg kommentar om valker på Facebook heller ;)

Å komme hit og sutre fordi man selv har trakkaserte noen på Facebook og fått svar fra venninnegjengen hennes er ganske lavmåls, spør du meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt..

men tror du ikke at hun på en måte ville be om unnskyldning? kanskje hun angrer på det hun har gjort og ville gjøre det bedre ved å komme med et kompliment?

jeg var selv en av de "populære"på ungdomskolen men jeg var aldri slem men noen.. allikevel var det mange av de andre jentene som ikke likte med.. ikke at det er det samme som dette men det kan jo være hun angrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bør be henne om unnskyldning, jeg:

"Beklager at ordene kom litt skjeivt ut tidligere. Du kan selvsagt ingenting for at kroppen din eser ut og forfaller. Når hver dag bringer deg stadig hurtigere fram mot døden, skjønner jeg jo at bekymringene har pløyd dype uattraktive rynker i trynet på deg. Karma er noe uunngåelig dritt.

Jeg slettet deg slettens ikke for å være slem. Jeg orker bare ikke å se på bildet ditt, og stadig bli påminnet om hvor gammel jeg har blitt, og hvor uattraktiv mine jevnaldrende klassevenninner har blitt. Særlig hvor patetisk det er når deres utseende falmer, ettersom det var det eneste de hadde. Det må føles uendelig tomt. Og tomme mennesker prøver jeg å unngå. - Du vet, tomme tønner skramler mest.

Det var det at du omtalte meg som søt, som gjorde utslaget. Det fikk meg til å føle meg som borderline nekrofil. Du har dessverre intet positivt å tilføre livet mitt, og derfor ønsker jeg ingen kontakt med deg. Men ikke vær lei deg for det, jeg stiller med glede opp i begravelsen din, om noen ganske få år."

:nigo:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du bør be henne om unnskyldning, jeg:

"Beklager at ordene kom litt skjeivt ut tidligere. Du kan selvsagt ingenting for at kroppen din eser ut og forfaller. Når hver dag bringer deg stadig hurtigere fram mot døden, skjønner jeg jo at bekymringene har pløyd dype uattraktive rynker i trynet på deg. Karma er noe uunngåelig dritt.

Jeg slettet deg slettens ikke for å være slem. Jeg orker bare ikke å se på bildet ditt, og stadig bli påminnet om hvor gammel jeg har blitt, og hvor uattraktiv mine jevnaldrende klassevenninner har blitt. Særlig hvor patetisk det er når deres utseende falmer, ettersom det var det eneste de hadde. Det må føles uendelig tomt. Og tomme mennesker prøver jeg å unngå. - Du vet, tomme tønner skramler mest.

Det var det at du omtalte meg som søt, som gjorde utslaget. Det fikk meg til å føle meg som borderline nekrofil. Du har dessverre intet positivt å tilføre livet mitt, og derfor ønsker jeg ingen kontakt med deg. Men ikke vær lei deg for det, jeg stiller med glede opp i begravelsen din, om noen ganske få år."

:nigo:

KONGE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på det. Jeg mener, om du har vært slem mot en person i mange år og har lyst til å 'gjøre opp for deg' og si unnskyld, da ville jeg ikke latt en smålig kommentar ødelagt det hele tror jeg. Da ville jeg sendt en pm til ts hvor jeg skrev 'Jeg vet at du har mye imot meg da jeg har gjort mye vondt, men ville i utgangspunktet bare si beklager for alt jeg har gjort mot deg i fortiden' eller noe sånt. Hvis man virkelig angrer, lar man ikke noe sånt hindre seg.

Så tror heller hun la deg til for å kunne si at hun har deg som venn på facebook, og 'tilgi' seg selv for det slemme hun har gjort med deg ved å late som at du er o.k med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig gjort. Du er akkurat den samme taperen. Og de kjerringene har ikke forandret seg en dritt siden skolen ettersom de rottet seg sammen (IGJEN) og sendte sms.

Det du burde gjort var å legge henne til, takke for kompliment og konsekvent latt være å ha noe annet enn et overfladisk forhold til henne/dem.

Kanskje hun/flere ville begynt å forsøke å komme inn på deg. Og da kunne du rolig sagt at "beklager, jeg er ikke interessert. Hyggelig å være bekjente, men du ødela så mye for meg i tenårene, at jeg kommmer resten av livet til å huske deg som ei jeg ikke ønsker å ha nærme." Og siden ikke sagt mer men latt det ligge.

Hun hadde ligget våken om natta i flere år...Som det er, du og de er på samme sted enda.

Hvorfor skal han legge henne til på facebook? Hun er ikke er en venn av han? Har du venner på facebook som mobbet deg da du var yngre? Selvfølgelig skal han slette henne.

Jeg synes TS gjorde det beste som var å gjøre for han. Alle takler sånt på forskjellige måter, og jeg hadde gjort noe liknende selv hadde jeg fått samme mulighet. You go TS!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Har tenkt litt på det. Jeg mener, om du har vært slem mot en person i mange år og har lyst til å 'gjøre opp for deg' og si unnskyld, da ville jeg ikke latt en smålig kommentar ødelagt det hele tror jeg. Da ville jeg sendt en pm til ts hvor jeg skrev 'Jeg vet at du har mye imot meg da jeg har gjort mye vondt, men ville i utgangspunktet bare si beklager for alt jeg har gjort mot deg i fortiden' eller noe sånt. Hvis man virkelig angrer, lar man ikke noe sånt hindre seg.

Så tror heller hun la deg til for å kunne si at hun har deg som venn på facebook, og 'tilgi' seg selv for det slemme hun har gjort med deg ved å late som at du er o.k med det.

Det er jo ikke sikkert at hun faktisk har tatt inn over seg eller forstått at det hun gjorde gikk inn på TS så mye som det faktisk har gjort.

Tror mange som mobber tror at det kun er for gøy og "det var jo bare tull da" er jo en vanlig unnskyldning.

Dessuten virket det bare overfladisk med den kommentaren og kanskje det var nettopp det at nå ser han bedre ut og dermed er han plutselig bra nok for henne.

Jeg tror det er mange som forandrer seg etterhvert som de blir voksne,men noen de forblir den samme på enkelte områder..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er VELDIG overrasket av hvor mange som synes det er greit å "mobbe" tilbake flere år senere..

Jeg skjønner veldig godt at det ikke har vært kult for deg, men å bære nag så mange år senere og faktisk være en drittsekk tilbake er jo ikkenoe bedre enn å være mobber selv?

Hvorfor mobber folk? Er jo ofte av usikkerhet og redsel for å ikke passe inn som gjør at man heller retter fokus mot noen andre enn seg selv.. Tror ikke disse jentene faktisk var så slemme som de ga uttrykk for at de var, men bare var unge og ikke tenkte på konsekvensene av hva de sa.. og det er jo akkurat det samme du gjør mot denne jenta nå!

Nå blir du jo bare husket som drittsekken, istedenfor han som var litt utenfor. men som var den stygge andungen!

Jobb med dine egne problemer istedenfor å legge de over på andre, som mobbere gjør!

Får faktisk dårlige følelse av deg enn jeg gjør av disse jentene!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mobber folk? Er jo ofte av usikkerhet og redsel for å ikke passe inn som gjør at man heller retter fokus mot noen andre enn seg selv.. [...] Får faktisk dårlige følelse av deg enn jeg gjør av disse jentene!

Jatta, jatta! Dakar mobbere, alt er mobbeofferet sin feil!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Jeg er VELDIG overrasket av hvor mange som synes det er greit å "mobbe" tilbake flere år senere..

Jeg skjønner veldig godt at det ikke har vært kult for deg, men å bære nag så mange år senere og faktisk være en drittsekk tilbake er jo ikkenoe bedre enn å være mobber selv?

Hvorfor mobber folk? Er jo ofte av usikkerhet og redsel for å ikke passe inn som gjør at man heller retter fokus mot noen andre enn seg selv.. Tror ikke disse jentene faktisk var så slemme som de ga uttrykk for at de var, men bare var unge og ikke tenkte på konsekvensene av hva de sa.. og det er jo akkurat det samme du gjør mot denne jenta nå!

Nå blir du jo bare husket som drittsekken, istedenfor han som var litt utenfor. men som var den stygge andungen!

Jobb med dine egne problemer istedenfor å legge de over på andre, som mobbere gjør!

Får faktisk dårlige følelse av deg enn jeg gjør av disse jentene!

Kanskje du var akkurat som disse jentene på ungdomsskolen? Eller så har du vel ikke blitt mobbet og vet hvordan det føles? Jeg tror at disse jentene egentlig ikke er så mye forandret med tanke på hvordan de angrep han med sms. Noe dem også gjorde på ungdomsskolen. Da de rottet seg mot han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jatta, jatta! Dakar mobbere, alt er mobbeofferet sin feil!

Var vel ikke akkurat det jeg sa eller hva?

Synes ikke det er greit å mobbe, og man må innføre tiltak for å stoppe dette.. Men for å gjøre det så må man jo forstå hvorfor folk mobber, ikke bare fordømme dem som onde!

Dette har jo vært en stor del av skolesystemet så lenge det har finnes skoler og da må man jo forstå at dette er et fenomen som ikke akkurat kan deles inn i sort/hvitt, Snill/ond osv.. Fugler mobber jo hverandre!

Synes ikke det er greit å ta igjen på denne måten som TS gjorde rett og slett...

Two wrongs dont make a right!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Jeg ville heller avslått invitasjonen deres om å bli venner enn å godta de og si noe negativt. Jeg tenker også litt at det var litt overfladisk og kun gi en kommentar om utseende. Kunne heller spurt om hvordan det går. Eller en helst en unnskyldning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du var akkurat som disse jentene på ungdomsskolen? Eller så har du vel ikke blitt mobbet og vet hvordan det føles? Jeg tror at disse jentene egentlig ikke er så mye forandret med tanke på hvordan de angrep han med sms. Noe dem også gjorde på ungdomsskolen. Da de rottet seg mot han.

Jeg har blitt mobbet og vet veldig godt hvordan det føles.. Men har også møtt disse jentene i ettertid og sett at de har forandret seg og ikke er onde mennesker! Og at oppførselen deres på den tiden kom av at de ikke visste bedre, var usikre på seg selv og jeg var et lett offer siden jeg var annerledes..

Jeg er meg uansett, ikkenoe jeg kan si til disse jentene som kan gjøre det som skjedde for 10-15 år noe bedre for meg da!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *smak*

Da jeg gikk på ungdomsskolen var sex and the city så utrolig populært, og alle de populære jentene prøvde å leve opp til disse jentene. den gangen va je en kviste, tynn og ulekker gutt som gjerne fikk disse jentene på nakken. Mange av det syntes det var gøy å terge meg å tråkke på meg, og ble virkelig behandlet som et utskudd.

På videregående begynte jeg på en skole et stykke unna der min tidligere omgangskrets var og fikk starte litt på nytt. Der gikk jeg fra mobbeoffer-status til å bare være utfryst som var ganske ok:)

Begynte å løfte vekter å 1. klasse av videregående og har holdt på med det siden, kvisene er borte og jeg ser veldig mye bedre ut nå, som også har gjort mye med selvtilliten min og mitt forhold til jenter generelt i en alder av 23.

I helgen la plutselig "lederjenta" av den gjengen meg til på fb, og jeg bestemte meg for å bite i det sure eplet å bare akseptere henne. Plutselig kommenterte hun et av bildene mine å skrev "Så fit du er blitt da. Søt <3". Kjente jeg ble litt provosert, nå vil hun plutselig være hyggelig, fordi jeg tar meg bedre ut. Så jeg svarte enkelt og greit "Takk, du kler de nye bilringene dine du også" og fjernet henne litt senere. Senere på kvelden får jeg flere frekke sms-er på mobilen fra hele venninnegjengen hennes om hvor dust og arrogant og frekk jeg var osv. Men jeg tror ikke den gjengen der forsto hvor mye jeg slet med meg selv pga dem, og hvor vondt det var for meg å i heletatt minnes dem igjen.

Så jeg lurer rett og slett på om jeg var helt ufølsom dust eller om jeg bare tok igjen med samme mynt?

Jeg ville tatt det til meg det positive hun skrev... Hun kan jo være helt anerledels nå enn da dere gikk på skolen.. Synes ikke du skulle svare henne frekt når hun gir deg komplimenter... Husk hvis du ikke glemmer går det bare ut over deg selv og ingen andre. Hvor lenge vil du holde på det vonde?? Er det ikke på tide og gå videre med livet ditt og fylle det med positive opplevleser...??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har blitt mobbet, men har likevel bygget seg opp, steg for steg.

En av mobberne legger han til på FB, og slenger en noe overfladisk kommentar til han. Synes ikke det er så vanskelig å forstå at det skjer en atom eksplosjon av følelser & hat som har vært i dvale i flere år, og at TS kanskje tok et dårlig valg der og da, som velger å være frekk mot henne, og deretter å slette henne.

Veldig lett for alle andre som fordømmer ts her, og si at han må heve seg over mobberne sitt nivå.

Det er og blir en kjedlig situasjon uansett hvordan en vrir og vender på det. Uansett hva TS hadde gjort.

Kommer jo også frem at "Sex and the city"-gjengen fortsatt er en gjeng med idioter, som klarer å prestere å sende smser til han, etter han gav den kommentaren. Tror ikke de har forandret seg mye nei.

For en gjeng! Ikke verdt å ta borti med en 10 meter lang pinne engang.

Men men.. var da uansett morsomt å lese ts sitt start innlegg :)

Endret av Rights
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shelob

Jeg synes ikke du var så slem jeg. Litt barnslig kanskje, men so? Hvis du føler deg OK med det nå, så synes jeg det er helt greit å gi litt tilbake. Don't get mad, get even.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var så vondt å i det hele tatt minnes dem, hvorfor aksepterte TS fb-forespørselen i utgangspunktet? Det er en del av de jeg gikk på ungdomsskolen med jeg etter 15 år fortsatt ville hatt problemer med å forholde meg normalt til, men det ville da ikke ramle meg inn å legge dem til på facebook.

Å senke seg ned på ungdomsskolenivå (en alder hvor ingen er spesielt reflekterte) for å "ta igjen" mange år senere er bare dumt og umodent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...