mars-mamma Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Jeg skal på jordmorkontoll på helsestasjonen i morgen, og er 38+4 uker på vei.(mitt 2.barn) Fikk på sjekk på Ullevål for noen dager siden beskjed om at jeg var moden og jordmor der fikk plass til to fingre. PGA mye maserier ville hun "ta vannet", men da hun sjekket meg mente hun at livmortappen var litt for "tykk" fortsatt. Kan jeg spørre jordmor på HS om hun evt. kan ta det? (Eller hvertfall sjekke?) Har aldri blitt undersøkt nedentil av jordmor på HS før, så lurer kanskje på om de ikke gjør det?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Det tror jeg ikke jordmor på helsestasjon gjør nei.. Du bør vel helst være på sykehuset når det blir tatt. Men du kan jo få jordmor til å sjekke om du er mer moden, så kan hun eventuelt henvise deg opp på føden
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Du må være på sykehuset, klar for en fødsel om de skal ta vannet. For mange så kan det være starten på en fødsel, som kan gå fort. Men jordmoren kan tøye livmorhalsen og "strippe" deg.
Gjest Ruccola Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Tror nok ikke det nei, for hos mange går det styrtfort etter vannet er tatt! Så det er det bare jordmødrene på føden som gjør tenker jeg
helenaa Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 De tok vannet hos meg ved 6 cm åpning (på sykehuset), og da var babyen ute 15 min senere. Så jeg tror nok ikke de gjør dette på helsestasjonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå