mousepad Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #41 Skrevet 27. mai 2011 Jeg må bare spørre, har du barn selv? Det er veldig mange som har meninger om hva man skal og ikke skal gjøre og blir "sjokkerte" over hva foreldre ser seg nødt til å gjøre for å få barnet til å lystre. Lett å være den som peker og sier at det der er feil. Ja , vi har barn som har vært igjennom noen runder med trass allerede . Den ene har også veldig sterkt temperament , men vi har aldri dyttet barnet for å få det til å gjøre noe som vi voksne mener er riktig . Skjønner jo at det er lett å tro at det ikke finnes andre løsninger , hvis man selv til stadighet er nødt til å dytte og bruke fysisk makt mot barna da , men det er fullt mulig , men krever kanskje litt mer ?
Gjest Anuket Skrevet 27. mai 2011 #42 Skrevet 27. mai 2011 Ja , vi har barn som har vært igjennom noen runder med trass allerede . Den ene har også veldig sterkt temperament , men vi har aldri dyttet barnet for å få det til å gjøre noe som vi voksne mener er riktig . Skjønner jo at det er lett å tro at det ikke finnes andre løsninger , hvis man selv til stadighet er nødt til å dytte og bruke fysisk makt mot barna da , men det er fullt mulig , men krever kanskje litt mer ? Da så Jeg spurte egentlig mest fordi mange hyler opp med bedre måter å oppdra unger på også har de ikke selv Jeg har ikke unger selv så jeg aner rett og slett ikke hva som er for "røff" behandling, jeg tror ikke jeg ville ha reagert hvis jeg hadde sett den episoden.
mousepad Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #43 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Da så Jeg spurte egentlig mest fordi mange hyler opp med bedre måter å oppdra unger på også har de ikke selv Jeg har ikke unger selv så jeg aner rett og slett ikke hva som er for "røff" behandling, jeg tror ikke jeg ville ha reagert hvis jeg hadde sett den episoden. Hehe ser den .. Nå er ikke jeg av den typen som likestiller akkurat den episoden med barnemishandling , jeg bare lurer på hvordan det egentlig oppleves for barnet å bli dyttet av moren og hva barnet eventuelt viderefører i lek med andre barn . I dette tilfellet dyttet moren barnet såpass hardt at det ga lyd i vogna . JEg tror ikke det gjorde direkte vondt , men syntes det virket som en ganske ufølsom behandling av et barn . Men , som endel foreldre har vært inne på her , så er det visst ok å behandle små mennesker slik , jeg syntes ikke det da . Endret 27. mai 2011 av mousepad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå