Gå til innhold

For røff behandling av barnet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overså en mor og hennes barn idag .

Barnet var i vognen , bak et teppe , og skulle åpenbart sove , men var i skøyerhumør og tittet frem bak teppet flere ganger .

Hver gang barnet kikket ut ble det bryskt dyttet tilbake (i hodet) av mamma'en .

Barnet var ca 2 år gammelt .

Hva syntes dere om dette ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overså en mor og hennes barn idag .

Barnet var i vognen , bak et teppe , og skulle åpenbart sove , men var i skøyerhumør og tittet frem bak teppet flere ganger .

Hver gang barnet kikket ut ble det bryskt dyttet tilbake (i hodet) av mamma'en .

Barnet var ca 2 år gammelt .

Hva syntes dere om dette ?

Skal barnet bare få selv bestemme om den vil sove eller ikke da?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Syns du er rar som legger deg opp i det... Folk skal jo blande seg opp i alt mulig

• Liker 3
Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Man kan da ikke tvinge ungen til å bli trøtt om h..n er lys våken?

Endret av BettyBoop28
  • Liker 1
Skrevet

Syns du er rar som legger deg opp i det... Folk skal jo blande seg opp i alt mulig

Nei , jeg blandet meg ikke opp i det , men jeg har en mening om det , slik du har en mening om det du nettopp leste i denne tråden .

• Liker 6
Skrevet

Det jeg lurer på er om det er en ok å dytte små barn ned i vognene sine eller ikke .

AnonymBruker
Skrevet

Hva med de gangene ungen er kjempe trøtt men skriker når du prøver å legge den?

Skal du bare la vær å legge barnet da og?

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hva med de gangene ungen er kjempe trøtt men skriker når du prøver å legge den?

Skal du bare la vær å legge barnet da og?

jojo men ungen skrek jo ikke. Den var jo happy

AnonymBruker
Skrevet

Og du tror at en stuptrøtt 2-åring ikke vil kunne kjempe innbitt for å kunne sitte og titte ut av vogna? Har du barn, BettyBoop? ;)

Det spørs jo hvordan det "dyttes". Å dytte en 2-åring hardt ned i vogna, er selvfølgelig ikke greit. Å skyve barnet bestemt ned i vogna, blir noe annet. En overtrøtt 2-åring som nekter å sove kan være ganske standhaftig.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

jojo men ungen skrek jo ikke. Den var jo happy

Overtrøtte unger kan gjerne være hyperhappy.

• Liker 1
Gjest gjest
Skrevet

Jeg har selv en toåring, og jeg synes det hørtes ut som en røff behandling av barnet. Vet at man kan bli lettere irritert når barnet ikke vil sove/ikke vil gjøre som foreldrene vil, men det er jo grenser for hva man som foreldre burde foreta seg for å få viljen sin gjennom...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer på er om det er en ok å dytte små barn ned i vognene sine eller ikke .

hun dyttet neppe med stor kraft så ungen fikk vondt eller noe.

Jeg hadde også lagt barnet ned i vognen igjen visst det var meningen at ungen skulle sove.

Ser ikke at det skal gjøre meg til dårlig mor for det.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Og du tror at en stuptrøtt 2-åring ikke vil kunne kjempe innbitt for å kunne sitte og titte ut av vogna? Har du barn, BettyBoop? ;)

Det spørs jo hvordan det "dyttes". Å dytte en 2-åring hardt ned i vogna, er selvfølgelig ikke greit. Å skyve barnet bestemt ned i vogna, blir noe annet. En overtrøtt 2-åring som nekter å sove kan være ganske standhaftig.

Nei jeg vet ikke jeg men mora hørtes sinna ut når hun dytter teppet oppi trynet til ungen. og jeg tenker bare er det nå så lett å sove i vogna midt i byen med masse bråk? Hvorfor kunne ikke ungen bare sove når de kom hjem?

Og det var jo en 2 åring. Ikke en baby. En toåring har vel litt mer vilje?

Legg merke til at jeg avslutter med spørsmålstegn. Noe som gjør at jeg ikke påstår noe som helst jeg bare spør.

Skrevet

Det kan være blodig irriterende med toåringer som trenger søvn, men som ikke innser dette selv..

Dytting er aldri greit, men bestemt føring tilbake i vogna tror jeg de fleste småbarnsmødre kan skrive under på at de har gjort med en sta toåring..:)

• Liker 5
Gjest Ulrikke
Skrevet

Oh yes, jeg har lagt rimelig bestemt ned og vært ganske brysk i tilbakemeldingen da ungen min var 2... Toåringer som skal fjolle og tulle og sjarmere seg unna soving, men som foreldrene da stort sett vet at blir pyton å ha med å gjøre om en time, de er skikkelig festlige...

På datteren min funket IKKE "nå må du legge deg ned og sove da lille venn"... På INGEN måte... Men det hadde mer effekt hvis jeg ble litt brysk og streng og bestemt... Best for alle parter at ungen fikk søvn så lenge jeg visste at hun egentlig var trøtt og jeg ville at hun skulle sove før hun ble overtrøtt!

• Liker 2
Skrevet

Dere som driver og dytter barna deres , hvilke andre ting prøver dere før dere begynner å bli bryske ?

Skrevet

Hva tror dere forresten at barna deres lærer av å bli behandlet sånn ?

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere forresten at barna deres lærer av å bli behandlet sånn ?

At det er de voksne som bestemmer.

• Liker 5
Gjest BettyBoop28
Skrevet

At det er de voksne som bestemmer.

Hva om ungen ikke får til å sove da?

Gjest marlen
Skrevet

Jeg har både tvangspåkledd, holdt fast og festet en illskrikende unge i bilen mot hans vilje. Noen ganger må man bare være brysk, det nytter ikke å forhandle med en trassig toåring. Om situasjonen du beskriver var over grensen, er umulig å si uten å ha sett den selv.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...