Gjest MrsTux Skrevet 23. mai 2011 #23 Skrevet 23. mai 2011 En saftig og søt sjokoladekake med luftig sjokoladesmørkrem.
dobby Skrevet 23. mai 2011 #24 Skrevet 23. mai 2011 Er generelt veldig glad i kake, og det kjem an på dagsformen kva kake eg har aller mest lyst på. Men om eg må velje ei, trur eg det blir skikkeleg mørke og klissete brownies, gjerne med sjokoladebitar i. (Ikkje nøtter, dei berre tek opp plass der sjokoladen skulle ha vore!)
Mary Poppins Skrevet 23. mai 2011 #25 Skrevet 23. mai 2011 Sitronkake, mandelkake, gulrotkake, suksessterte, sjokoladekake, bløtkake, ostekake... ja, ikke lett å bestemme seg
Gjest Anjelika Skrevet 23. mai 2011 #26 Skrevet 23. mai 2011 Ostekake! Fransk sjokoladekake, sånn vanvittig mektig greie laget på bare sjokolade og smør som flyter utover tallerkenen. Eventuelt brownies eller sjokoladefondant. Og så får jeg aldri nok av klassikeren marsipankake, med tonnevis med krem. Siden jeg kom innpå kremfetisjen min så må jeg nevne napoleonskake og! Å, nå fikk jeg lyst på KAKE!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #27 Skrevet 23. mai 2011 må bli ett eller annet med sitron eller lime... eller ostekake. Liker friske kaker jeg:)
Gjest Doh Skrevet 23. mai 2011 #28 Skrevet 23. mai 2011 Chocolate passion fra detsoteliv.no(sjokoladekake med sjokoladesmørkrem). Den er blitt en favoritt i familien også. Stefaren min er ikke noe glad i kake, men denne gikk det mange biter av. Det beste er jo at den er kjempeenkel å lage
Gumman87 Skrevet 23. mai 2011 #29 Skrevet 23. mai 2011 Klarer ikke velge bare 1 Oreokake snickerskake "gulkake" eplekake med is napoleonskake daimkake verdens beste brownieskake med karamellfudge nam nam nam!!!
Gjest Cosette Skrevet 23. mai 2011 #30 Skrevet 23. mai 2011 Rocky Road er himmelsk for en søtmoms som meg, men man orker bare begrensede mengder. For de som ikke vet hva det er (tror ikke den er spesielt vanlig her til lands), er det en britisk kake. Man legger favorittgodteriet sitt utover i en langpanne - det vanlige er å bruke marshmallows, peanøtter, dumlekarameller og kjeks i så store biter som man ønsker - for så å helle over sjokoladedeig av hovedsaklig smeltet kvalitetssjokolade. Den skal stå i kjøleskap, og blir til en seig sjokoladekake med masse godt inni Er også veldig glad i en skikkelig napoleonskake! IKKE en sånn traurig, sliten en som de selger på Baker Brun, men en sånn fra et skikkelig konditori med masse deilig krem
Gjest MrsTux Skrevet 23. mai 2011 #31 Skrevet 23. mai 2011 Chocolate passion fra detsoteliv.no(sjokoladekake med sjokoladesmørkrem). Den er blitt en favoritt i familien også. Stefaren min er ikke noe glad i kake, men denne gikk det mange biter av. Det beste er jo at den er kjempeenkel å lage Å, den oppskriften må jeg bare prøve
Tonka Skrevet 23. mai 2011 #32 Skrevet 23. mai 2011 Dette er kanskje det vanskeligste spørsmålet jeg har blitt stilt.... Men etter lang betenkningstid har jeg endt opp på at min favorittkake er en veldig forenklet Sachertorte som jeg lagde for mange år siden. Det var en skikkelig mørk og deilig, saftig men ikke klissete, aldeles perfekt sjokoladekake. Et godt lag med aprikossyltetøy mellom to like bunner (i stedet for å dele én bunn i to), og så et passe lag med fløyelsmyk, nesten svart kaffeglasur oppå. Easy on the eyes, easy on the heart.... Mmm, den kaka var så sexy... 1
-Fisken- Skrevet 23. mai 2011 #33 Skrevet 23. mai 2011 Jeg er egentlig ikke så veldig glad i kake, men gulrotkake, en frisk ostekake eller en skikkelig mørk sjokoladekake kan være godt innimellom.
Mynona Skrevet 23. mai 2011 #35 Skrevet 23. mai 2011 Klarer ikke velge bare 1 Oreokake snickerskake "gulkake" eplekake med is napoleonskake daimkake verdens beste brownieskake med karamellfudge nam nam nam!!! Haha.. fler enn meg som kaller det "gul kake"!!
Mynona Skrevet 23. mai 2011 #36 Skrevet 23. mai 2011 Alle kaker (som ikke har marsipan) er godt! ELSKER kake! Blant favorittene finner man Oreo kake marmorkake (mormor sin) osteISkake sjokoladekake brownies (kan spise en halv langpanne alene i løpet av en time) snickerskake eplekake/rabarbrakake (samme oppskrift) sånn marengsbunn med krem og masse bær på (som jeg ikke husker hva heter) gulrotkake Namnam.. nå fikk jeg lyst på kake!!!
Gjest Applecore Skrevet 23. mai 2011 #37 Skrevet 23. mai 2011 Er veldig glad i kaker generelt, men når det gjelder favoritten er den ikke så avansert at det gjør noe. Sukkerbrød med vaniljekrem-fyll og sjokoladeovertrekk, gjerne med seigmenn oppå; bør helt ha stått en natt i kjøleskapet Sjokoladetrekket kan evt byttes ut med krem med bær i og oppå! Nom nom
Mary Poppins Skrevet 23. mai 2011 #38 Skrevet 23. mai 2011 Dette er kanskje det vanskeligste spørsmålet jeg har blitt stilt.... Men etter lang betenkningstid har jeg endt opp på at min favorittkake er en veldig forenklet Sachertorte som jeg lagde for mange år siden. Det var en skikkelig mørk og deilig, saftig men ikke klissete, aldeles perfekt sjokoladekake. Et godt lag med aprikossyltetøy mellom to like bunner (i stedet for å dele én bunn i to), og så et passe lag med fløyelsmyk, nesten svart kaffeglasur oppå. Easy on the eyes, easy on the heart.... Mmm, den kaka var så sexy... Åh herregud, jeg glemte Sachertorte i mitt tidligere innlegg Verdens beste kake rett og slett! Hørtes veldig god ut den varianten du laget. Hvis du har oppskrift kunne jeg godt tenkt meg å prøve...
Gjest Bjørn82 Skrevet 23. mai 2011 #39 Skrevet 23. mai 2011 Nystekt eplekake med hjemmelaget vaniljeis og krem. UANTE MENGDER!
Tonka Skrevet 23. mai 2011 #40 Skrevet 23. mai 2011 Åh herregud, jeg glemte Sachertorte i mitt tidligere innlegg Verdens beste kake rett og slett! Hørtes veldig god ut den varianten du laget. Hvis du har oppskrift kunne jeg godt tenkt meg å prøve... Nei, du skjønner det at jeg har ikke den oppskriften lenger - det er derfor det er så mange år siden jeg laget den. Fant oppskriften bakpå en kakaopakke eller i et Regal reklameblad eller noe sånt før jeg flyttet hjemmefra (litt overrasket over at den var så god), og oppskriften ser ut til å ha blitt borte på flyttelasset... Men jeg er på leting etter en ny oppskrift, har funnet en kandidat som skal testes ved første anledning. Er den i nærheten av like god så skal jeg huske å sende deg en PM.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå