Gå til innhold

:-/

Gjest HLHD

Anbefalte innlegg

Samboeren min flytter til en annen del av landet for å ta en mastergrad. Jeg vet vi ikke er sterke nok til å takle 2 års langdistanse og det knuser hjertet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du det om du ikke har prøvd det før? Sjekk tråden her, så ser du at mye er mulig om en bare vil jobbe nok for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han, og hva skal han ta master i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har jobb her - og det er veldig lite jobber for min utdanning. Jeg kan ikke flytte å bo på hans studielån..

(hvorfor spiller det noen rolle hvor gammel han er og hva han skal studere? Han er 25 og skal ta siv.ing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt oppgitt... DIN karriere er så viktig at du ikke kan avse to usle år? Herregud, søk om permisjon fra den jobben du har og finn deg noe annet å gjøre der han skal være.. Det trenger ikke være relevant for at du skal "lykkes" senere, om han er 25 er nok du også ganske ung. Synes seriøst synd på mennesker som er så egosentriske. Hvis han er mannen i ditt liv blir du med, jeg hadde aldri nølt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om karriere, det handler om å ha en inntekt. Jeg kan ikke slutte i min nåværende jobb uten å ha en annen jobb å gå til. Kan ikke leve på luft og kjærlighet.

Og jeg hindrer han heller ikke i å dra.

Endret av HLHD
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg HLHD. Du vil jo bare det beste for både deg og din kjæreste, og det er jo en varmende tanke. Man vil jo gjerne ha både en god karriere og et godt kjærlighetsliv. Ofte kan det komme i konflikt med hverandre, sånn som nå. Jeg og min kjæreste er mye borte fra hverandre siden han jobber på en oljeplattform. Det er til tider svært vanskelig, spesielt i periodene han er lenge borte, men forholdet vårt er såpass sterkt at vi får det til å fungere likevel. Jeg kan forstå at det er vanskelig for deg å la han dra uten å bekymre deg, hvis du tror at forholdet deres ikke er sterkt nok til å overleve med en sånn ordning - men det vet du vel egentlig ikke før dere har prøvd?

Jeg syns at dere skal satse på at et avstandsforhold fungerer. I det lange løp så er 2 år ganske kort tid. Spesielt hvis dere kan besøke hverandre i helgene, ta ferieturer sammen i løpet av året og ha en god tone med kommunikasjonen over telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Det handler ikke om karriere, det handler om å ha en inntekt. Jeg kan ikke slutte i min nåværende jobb uten å ha en annen jobb å gå til. Kan ikke leve på luft og kjærlighet.

Og jeg hindrer han heller ikke i å dra.

Om du har jobberfaring, er det faktisk djevelsk enkelt å få seg jobb. Lær deg å skrive en ordentlig CV, og framstille deg som den beste kandidaten til bedriften (uansett hvilken det er), men samtidig ydmyk.

Det kan hende Madammen må flytte vekk fra Trondheim ett år, grunnet studier. Nøler ikke med å flytte etter, og jobber finner man alltids.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...