Gå til innhold

Venninne som hater meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver at dette ikke er ok oppførsel fra venninna og at det ikke er ts sin skyld, men jeg lurer likvel på hvor mange ganger hun tok kontakt. Jeg er enig i at venninna virker helt tullete og at dette ikke er ok oppførsel i det hele tatt. I tillegg så er det venninna som skylder penger, så hun har absolutt ikke grunn til å troppe opp og skjelle ut ts. Men jeg lurer likevel på hvor mange ganger ts tok kontakt angående dette.

Vi gjorde en avtale via mail to uker før jeg skulle hente de siste tingene mine. Da det hadde gått over en uke etter at jeg hadde vasket ut sendte jeg henne en mail for å høre hvordan det lå an, ga henne mitt kontonr og en utregning (og sa hun kunne betale ved neste lønning hvis det ble trangt nå). Da hun ikke hadde svart på to dager, sendte jeg henne en sms som hun ikke svarte på. Samme kveld, altså i går, kom hun på døra, og mente den nye leietakeren burde ha ansvaret for det i stedet for henne. Etter det har jeg ikke orket mer kontakt.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du svare på hvor mange ganger du tok kontakt med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde en avtale via mail to uker før jeg skulle hente de siste tingene mine. Da det hadde gått over en uke etter at jeg hadde vasket ut sendte jeg henne en mail for å høre hvordan det lå an, ga henne mitt kontonr og en utregning (og sa hun kunne betale ved neste lønning hvis det ble trangt nå). Da hun ikke hadde svart på to dager, sendte jeg henne en sms som hun ikke svarte på. Samme kveld, altså i går, kom hun på døra, og mente den nye leietakeren burde ha ansvaret for det i stedet for henne. Etter det har jeg ikke orket mer kontakt.

TS

Ok. Takk for svar. Da vil jeg påstå at du har ditt på det tørre. Jeg tror det er like greit at du ikke har mer kontakt med henne. Skjønner du synes dette er leit.

Vil du svare på hvor mange ganger du tok kontakt med henne?

Beklager jeg såg ikke at du hadde svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnent il at jeg lurer på hva TS egentlig har sagt/gjort i denne situasjonen har ingenting med noen bipolar lidelse å gjøre - jeg vet rett og slett svært lite om denne lidelsen, så jeg aner ikke hvordan en person med dette oppfører seg.

Grunnen til at jeg lurer er for å få en grunn til at venninen reagerer på måten hun gjør. Jeg sier ikke at venninen reagerer riktig, for hun høres jo spik spenna gæærn ut. Men noe må ha utløst denne oppførselen.

Og TS sier ingenting om hvordan hun selv har opptrådt. Kanskje hun kjefta og smelte på venninen for at hun hadde nach, slo igjen døra og ropte "jeg hater deg" eller noe i den dur, da skjønner man i hvertfall hvorfor venninnen er sint - selv om atferden er helt på trynet!

Angående nachet med 20 pers valgte jeg å dra hjem til familien med taxi den natta fordi jeg har en valp som ble vettskremt av den høye musikken. Jeg sa faktisk ikke et ord da jeg forlot leiligheten, og de ofret meg ikke et blikk.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke vet hvorfor hun er så fryktelig hatsk, fordi jeg aldri har brukt stygge ord til henne. Men jeg vet at hun hisser seg lett opp når folk ikke gjør slik hun forventer. Hun har tidligere snakket stygt også om den jenta som skal flytte inn i stedet for meg, så jeg skjønner virkelig ikke tankegangen.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel et enormt maktbehov, og når du tok makta fra henne, så klikka det vel for hun høres det ut som.

Som andre har sagt; ligg lavt, så blåser stormen over - avslutt det kapitlet i ditt liv, og se fremover med annen leilighet og valp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel et enormt maktbehov, og når du tok makta fra henne, så klikka det vel for hun høres det ut som.

Som andre har sagt; ligg lavt, så blåser stormen over - avslutt det kapitlet i ditt liv, og se fremover med annen leilighet og valp!

Skal absolutt ligge lavt. :) Takk for alle svar! TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At "hele verden skal danse etter hennes pipe" minner meg veldig mye om min venninne. Jeg har alltid hatt et inntrykk av at hun tror hun er et glansbilde eller fasit på hvordan en person skal være. Hun går i forsvarsposisjon straks noe oppfattes som kritikk og snakker som et maskingevær hvor ingen slipper til. Hun regelrett roper når hun snakker og jeg blir gjerne helt satt ut.

Ja, den der kjenner jeg godt igjen.

Min eks-venninne har alltid hatt noen hun har hatet. Da vi var venner så trodde jeg hun hadde god grunn til det, for hun fortalte historier om disse menneskene som fikk meg til å synes synd på henne. Nå som jeg selv er utsatt for hennes hat og hører hvordan hun fremstiller meg overfor andre så skjønner jeg jo at de andre hun har lagt for hat kanskje også er uskyldige oppi det hele.

Det er rart hvordan enkelte klarer å lure og manipulere folk til å tro på deres ville offerhistorier. Men jeg trøster meg med at jeg har fått viktig lærdom for livet og at jeg nå vet mer om hvordan et menneskesinn kan fungere. Alle erfaringer er nyttige erfaringer, tenker jeg.

Lykke til videre, ts!

Hilsen AB som skrev om venninnen som brått ble eksvenninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den der kjenner jeg godt igjen.

Min eks-venninne har alltid hatt noen hun har hatet. Da vi var venner så trodde jeg hun hadde god grunn til det, for hun fortalte historier om disse menneskene som fikk meg til å synes synd på henne. Nå som jeg selv er utsatt for hennes hat og hører hvordan hun fremstiller meg overfor andre så skjønner jeg jo at de andre hun har lagt for hat kanskje også er uskyldige oppi det hele.

Det er rart hvordan enkelte klarer å lure og manipulere folk til å tro på deres ville offerhistorier. Men jeg trøster meg med at jeg har fått viktig lærdom for livet og at jeg nå vet mer om hvordan et menneskesinn kan fungere. Alle erfaringer er nyttige erfaringer, tenker jeg.

Lykke til videre, ts!

Hilsen AB som skrev om venninnen som brått ble eksvenninne.

Ja, jeg tar det hele som en stor erfaring. Får håpe jeg slipper å få bruk for det siden, men i så fall vet jeg å skygge banen i tide.

Jeg tenker det samme om min eks-venninne og historiene hun har servert om andre venninner (som hun faktisk henger mye med). Nå lurer jeg virkelig på hvor mye av det som er sant. Det jeg reagerer mest på er hvor lite som skal til før hun blir sint. Sist var det fordi en venninne hadde ventet 1 dag på å svare henne på FB, når hun hadde hatt tid til å svare en annen. Jeg blir så oppgitt. :sukk:

Lykke til videre du også, håper du slipper flere eks-venninner. :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om minner venninna di meg om en 12 år gammel bortskjemt drittunge... Kan det stemme, eller er det bare i hodet? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om minner venninna di meg om en 12 år gammel bortskjemt drittunge... Kan det stemme, eller er det bare i hodet? :fnise:

Jeg er redd det kan være hennes mentale alder.. :tongue:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...