Dularfullar Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 kom nettopp over en reklame på nett ang. Betakaroten vitamintilskudd.. For å få brunfarge på 1/3 av tiden det normalt tar... eller noe slikt er det noen som har prøvd dette?
Gjest Tjoms Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Betakaroten hjelper helt klart på å få mer farge, men det sies at dette preparatet øker risikoen for kreft, særlig da hvis det taes av røykere. Tatt fra doktor online: "Ingen anbefales å ta tilskudd av betakaroten i dag, spesielt ikke røykere. Helsebringende og naturlige kilder til betakaroten i maten er imidlertid sunt å spise mye av. Dette inkluderer fargerike grønnsaker, som gulrøtter, søtpotet og grønne bladgrønnsaker."
Mynona Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Er det kreftfremkallende pga man soler seg, eller er det kreftfremkallende i seg selv?? Vet du?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Men sånn sett er jo det meste kreftfremkallende. Kjøtt, egg, melk, is, shampo, you name it. 1
Gjest Tjoms Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Er det kreftfremkallende pga man soler seg, eller er det kreftfremkallende i seg selv?? Vet du? Det er kreftfremkallende i seg selv.
Gjest charella Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Eneste som hjalp for meg melanotan. Men vil ikke anbefale det om man ikke har satt seg godt inn i bivirkninger og riktig dosering først.
Gjest Tjoms Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Men sånn sett er jo det meste kreftfremkallende. Kjøtt, egg, melk, is, shampo, you name it. Ja enig i at dette er kreftfremkallende (eller sykdomsfremkallende generellt), derfor jeg ikke spiser noe av det. Leger som advarer mot tilskuddet, ikke noe som er tatt ut av løse luften.
Gjest Tjoms Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Eneste som hjalp for meg melanotan. Men vil ikke anbefale det om man ikke har satt seg godt inn i bivirkninger og riktig dosering først. Du sprøyter inn syntetiske hormoner i kroppen din for å bli brun? Gudbedre, er det så viktig å være brun at du ønsker å utsette kroppen din for dette, som ikke en gang er lovlig her i Norge? 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #9 Skrevet 22. mai 2011 Ja enig i at dette er kreftfremkallende (eller sykdomsfremkallende generellt), derfor jeg ikke spiser noe av det. Leger som advarer mot tilskuddet, ikke noe som er tatt ut av løse luften. ALT er kreftfremkallende for tiden i forskjellige øyne. Man kan uansett ikke si noe sikkert. Du kan jo sånn sett ikke spise noenting eller drikke noen ting du da Tjoms........ TS: Jeg har tatt betakaroten i 3 år, jeg røyker, og jeg har ikke fått kreft. enda..
Gjest charella Skrevet 22. mai 2011 #10 Skrevet 22. mai 2011 Du sprøyter inn syntetiske hormoner i kroppen din for å bli brun? Gudbedre, er det så viktig å være brun at du ønsker å utsette kroppen din for dette, som ikke en gang er lovlig her i Norge? Jepp. Ingen som overlever livet vet du. Jeg dør ihvertfall lykkelig å brun 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #11 Skrevet 22. mai 2011 ALT er kreftfremkallende for tiden i forskjellige øyne. Man kan uansett ikke si noe sikkert. Du kan jo sånn sett ikke spise noenting eller drikke noen ting du da Tjoms........ TS: Jeg har tatt betakaroten i 3 år, jeg røyker, og jeg har ikke fått kreft. enda.. Virker det for deg? Blir du brun? Nysgjerrig..
Gjest Tjoms Skrevet 22. mai 2011 #12 Skrevet 22. mai 2011 ALT er kreftfremkallende for tiden i forskjellige øyne. Man kan uansett ikke si noe sikkert. Du kan jo sånn sett ikke spise noenting eller drikke noen ting du da Tjoms........ TS: Jeg har tatt betakaroten i 3 år, jeg røyker, og jeg har ikke fått kreft. enda.. Enda Jepp. Ingen som overlever livet vet du. Jeg dør ihvertfall lykkelig å brun Det er jo ikke snakk om å dø av å ta det, men at du kan få alvorlige bivirkninger. Leit å høre at du må være brun for å være lykkelig 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #13 Skrevet 22. mai 2011 Virker det for deg? Blir du brun? Nysgjerrig.. Jeg blir brun. Og jeg har ikke hatt soleksem siden.
Mynona Skrevet 22. mai 2011 #14 Skrevet 22. mai 2011 Det er kreftfremkallende i seg selv. OK... Men er ikke betakaroten egentlig kreftforebyggende?? Altså gulrøtter, brokkoli osv?? Mener da at jeg har lest/hørt/lært det...
Gjest Tjoms Skrevet 22. mai 2011 #15 Skrevet 22. mai 2011 OK... Men er ikke betakaroten egentlig kreftforebyggende?? Altså gulrøtter, brokkoli osv?? Mener da at jeg har lest/hørt/lært det... Betakaroten i naturlig form er bra, nå snakker vi om syntetisk fremstillt betakaroten, som ikke skal være bra.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #16 Skrevet 22. mai 2011 Jeg tar betakaroten fra sommeren begynner å komme, og fortsetter til høsten nærmer seg. Jeg blir fortere brun, fargen holder mye lenger enn før og jeg slipper soleksem. Betakaroten er det eneste av helsekostgreier som tydelig funker for meg ihvertfall!
Malum Skrevet 22. mai 2011 #17 Skrevet 22. mai 2011 Naturlig betakaroten er ikke kreftfremkallende, kun den kjemisk fremstilte. Man får kjøpt kosttilskudd med naturlig fremstilt betakaroten, og den er helt trygg å bruke.
Tears.of.the.Sun Skrevet 22. mai 2011 #18 Skrevet 22. mai 2011 Naturlig betakaroten er ikke kreftfremkallende, kun den kjemisk fremstilte. Man får kjøpt kosttilskudd med naturlig fremstilt betakaroten, og den er helt trygg å bruke. Hvor får man kjøpt den naturlige betakaroten da?
Gjest Smørbukk Skrevet 22. mai 2011 #19 Skrevet 22. mai 2011 Alt med måte, tenker jeg Det er ikke så viktig å være brun at jeg tar kosttIlskudd for å få farge (til tross for at jeg er veldig lys i huden). Og ellers av mat tenker jeg at vi ikke kan gå rundt å bekymre oss for alt som kan skje - derfor alt med måte Det funker i alle fall for meg..
Malum Skrevet 22. mai 2011 #20 Skrevet 22. mai 2011 Hvor får man kjøpt den naturlige betakaroten da? Jeg bor nærme svenskegrensen og kjøper den alltid i Sverige, og har aldri kommet over kjemisk fremstilt. Om det er naturlig eller kjemisk fremstilt står stort sett på pakken. Jeg tror de fleste er naturlig fremstilt, også de man får kjøpt i Norge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå