Gå til innhold

Anbefalte tv-serier?


mallen

Anbefalte innlegg

Anbefaler Dead like me. En ung jente dør og blir en "grim reaper" og må sanke sjelen til mennesker som dør. Hun blir udødelig, beholder minnene sine og personligheten, men får ett nytt utseende og forbud mot å kontakte familien. Så klart skaper dette problemer når man er ung, ensom og har en jobb man hater. Drama, litt sort humor og en veldig søt serie. Kan høres litt "overnaturlig" ut, men er det ikke. Utrolig god serie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse forsalg her..

Men så lenge d ikke er noe forklaring på hva serien går ut på, som jeg bedde om gidder jeg ikke sjekke opp i det.

Og så ba jeg også om ikke å få forsalg på humor og vampyr/overtroiske serier.. For dette er ikke noe jeg liker å se på .. Synes bare dere kunne latt være å skrive de inn, for det blir så mye å sortere ut for meg..

Men takk for de veldig få forsalgene me forklaring :)

Dette er også en fin plattform for oss andre. Her kan vi dele våre favorittserier. Det er heller ikke vanskligere enn å gå inn på imdb.com eller wikipedia å lese om seriene. Ble litt små irritert når du sa at vi bare kunne la være å skrive inn, hvis vi ikke kom opp med noe du ville se. Da virker du bare veldig utakknemlig..

Endret av Miss Violet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med de som har anbefalt Dexter, beste tv-serien noensinne, virkelig!

Litt OT: Noen som har fått tak i sesong 4? finner den bare med engelske undertekster, og det er jo litt kjipt det også, bør jo finnes med norsk?

The Big Bang Theory er forøvrig ustyrtelig morsomt, TS! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse forsalg her..

Men så lenge d ikke er noe forklaring på hva serien går ut på, som jeg bedde om gidder jeg ikke sjekke opp i det.

Og så ba jeg også om ikke å få forsalg på humor og vampyr/overtroiske serier.. For dette er ikke noe jeg liker å se på .. Synes bare dere kunne latt være å skrive de inn, for det blir så mye å sortere ut for meg..

Men takk for de veldig få forsalgene me forklaring :)

I alle...kan du ikke bare bruke feks imdb til å sjekke hva serier handler om? Der kan du jo også søke opp en serie du liker og se hvilke lignende serier som er anbefalt, jeg bruker den funksjonen mye når jeg leter etter filmer. Tror nok ingen med vilje har skrevet feil type serie for å irritere deg, altså ;) Man tipser vel stort sett om det man liker selv, og selv om en serie tilhører en bestemt sjanger er det ikke dermed sagt at det er en typisk "sånn og sånn"-serie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med de som har anbefalt Dexter, beste tv-serien noensinne, virkelig!

Litt OT: Noen som har fått tak i sesong 4? finner den bare med engelske undertekster, og det er jo litt kjipt det også, bør jo finnes med norsk?

The Big Bang Theory er forøvrig ustyrtelig morsomt, TS! :skratte:

Hvis du har sesongen digitalt så kan du søke etter tekster på podnapisi.net, de pleier å ha det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Masse forsalg her..

Men så lenge d ikke er noe forklaring på hva serien går ut på, som jeg bedde om gidder jeg ikke sjekke opp i det.

Og så ba jeg også om ikke å få forsalg på humor og vampyr/overtroiske serier.. For dette er ikke noe jeg liker å se på .. Synes bare dere kunne latt være å skrive de inn, for det blir så mye å sortere ut for meg..

Men takk for de veldig få forsalgene me forklaring :)

Synes denne kommentaren virker utakknemlig..

Er ikke vanskelig å gå inn på;

www.imdb.com

www.tv.com

www.next-episode.net

og supplere med www.youtube.com for å se etter evt trailere fra serien for å få et innbllikk...

Mange flotte forslag på serier her.. :)

The mentalist

Bones

Castle

Firefly

Stargate sg1

Stargate Atlantis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Band of brothers

Real housewives of orange county

Real housewives of new jersey

Home and away

Elsker serier som Real housewives - noen forslag?

Liker ikke real h. fra atlanta, miami, new york, d.c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Dexter - En seriemorder som også jobber som politi. Utrolig spennende serie, ettersom han også er litt "a-sosial"

The Wire - Handler om dophandelen i Baltimore. Serien er veldig "gritty" og realistisk, er vel kanskje også en av de få krimseriene hvor man også følger de kriminelle og deres historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker:

The Sopranos

The Wire

Six Feet Under

Arrested Development

The Office US

The Office UK

Modern Family

Freaks and Geeks

Law and Order: Special Victims Unit

Klovn

Forbrydelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dollhouse er vanskelig forklare men kan prøve..

Den handler om mennesker som overgir seg til et firma som fjerner alle minnene deres slik at de bare blir et tomt skall.. Dette firmaet leier ut mennesker til forskjellige oppdrag og før dette oppdraget programmerer de "doll"en med egenskapene den trenger..Som feks slossing, personlighetstrekk og reaksjonsmønster..Når oppdraget er ferdig sletter de programmeringene slik at de bare blir skall igjen..

Så handler det mest om en doll som heter Echo, som begynner huske forskjellige ting, selvom de scanner henne..spennende!!

Sinnsykt bra serie, som er laget på en kul måte..

Jeg begynte å se denne serien etter din anbefaling, og jeg elsker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Mine favoritter:

Six Feet Under

Dexter

Boardwalk Empire

Generation Kill

Band of Brothers

Forbrydelsen

House MD

Deadwood

Overnaturlig stæsj, altså ikke noe for TS:

True Blood

Vampire Diaries

Supernatural

(to sistnevnte er kanskje ikke kvalitet, men temmelig underholdende)

Heroes (de første sesongene)

Edit: dere som liker Sons of Anarchy, hva slags andre serier liker dere? Og hvilke serier mener dere at den kan minne om? Prøvde å se den første episoden, men syntes det var så dårlig skuespill?

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...